1,5 en niet meer in de buggy willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beckje, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Onze jongste is nu 1,5 jaartjes jong en wil absoluut niet in de buggy en wurmt zolang tot ze zich eruit draait en wurmt... ook erin krijgen wil niet altijd even makkelijk. ze draait en overstrekt zich zodanig dat ik haar met geweld erin zou moeten duwen... uiteindelijk zelfs een keer met een andere moeder samen op school haar weer erin kunnen proppen... ik neem dan maar vaak weer de draagdoek... maar ideaal is anders met boodschappen enz.
    Wie heeft de gouden tip om haar ín de buggy te krijgen en erin te houden :) voel me echt zo'n stuntel daarmee. vroeger ging het super, ze heeft ook een lekkere voetenzak nu, maar dat maakt geen verschil. alleen als ze wat te eten heeft of soms een speeltje... al gaat dat ook steeds minder goed. overigens doet ze dit ook op de commode, draaien en gek doen met verschonen. niet bang ofzo, ze wil het gewoon niet ;)

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het zelfde, het is kwestie van alles uit de kast halen en afleiden. Onder in de buggy liggen altijd rozijntje, paar autotjes, wat diertjes.
    Hier is het nu drama om hem in winkelwagen te krijgen, hij wil hem zelf duwen en bepalen waar we naartoe lopen in de winkel.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou genoeg mogelijkheden creeëren waarop ze wel mag lopen om haar tegemoet te komen en het te stimuleren. En daarbij duidelijk uitleggen dat het nu kan, maar dat je een andere keer wat sneller moet zijn ze dan in de buggy gaat. En dan ook echt erin doen...bandjes strak zodat ze er niet uit kan.

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Die van ons mocht lopen op bepaalde momenten (handje vast aan de buggy) en andere momenten had ze gewoon geen keuze. Klinkt heel hard, maar het was gewoon een kwestie van consequent zijn.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Precies dit.

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dit ja. Bij Q nam ik de buggy op een bepaald moment alleen nog mee als ik wat langer weg ging en ze niet luisterde (in de winkel alles vastpakken of weg willen rennen bijvoorbeeld) of niet door liep moest ze er in.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    lopen los in de winkel doet ze nog niet. dus het is of de buggy of de draagdoek. zodra ze los op straat staat vind ze dit nog erg eng (loop nog niet zo heel erg lang los, is nog wat onzeker.
    zal eens kijken of ik nog wat andere foefjes kan verzinnen zodat ze niet achterstevoren zich uit de wagen draait. of er überhaubt in wil ;)

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Mijn dochter begint de buggy ook beu te geraken. 'Stappen' zegt ze dan.
    Als we gaan wandelen, wil ze halfweg de wandeling eruit.
    Dan probeer ik haar af te leiden.

Korte afstanden gebruik ik de buggy niet meer voor.
    Lange wel.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als er momenten zijn waarop jij vindt dat ze echt even in de buggy moet, dan is mijn "gouden tip", stop haar er gewoon in al wurmend en al ;). Je hoeft je niet in bochten te wringen om het ten alle tijden leuk te houden. Soms moet een kindje gewoon even in de buggy, als een ouder met de armen vol tassen loopt bijvoorbeeld. Het is mijn ervaring dat je ze hier maar het beste zo snel mogelijk aan kan laten wennen. Als je op allerlei manieren gaat "onderhandelen" of veel moeite moet doen om het leuk te houden, zullen ze op een wat oudere leeftijd alleen maar verwachten dat je dit doet. Ik laat mn dochter echt geen uren in de buggy zitten, maar soms moet ze er gewoon, omdat het niet anders kan. Als ze dan boos wil worden (en dat doet ze regelmatig) dan is het maar even zo. Ze mogen met 1,5 best leren dat ze niet altijd hun zin kunnen en zullen krijgen en dat sommige dingen soms gewoon even "stom" zijn.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het maakt me ook niet uit als ze even zit te gillen in de buggy ;) maar als ik niet eens de riempjes om haar heen krijg en vast kan maken (nu is het ook echt een rotsysteem maar goed) dan schiet het ook niet op zeg maar :) daarnaast wurmt ze (als ik haar dus al vast heb) gewoon zodanig eruit dat ik haar aan haar jas moet vasthouden soms, zodat ze er niet uit valt... weet niet of er nog andere 'tuigjes' (of hoe heet zoiets) voor de Xadventure bestaan? dit is gewoon gevaarlijk.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kon bij onze buggy de riempjes kruisen waardoor eronderuit wurmen onmogelijk was, misschien kan dat bij jou ook?

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    aan de buikkant bedoel je? ik kan het eens proberen ja! dat is wel een goede.

14. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik heb geen ervaring met kinderen die zo jong al niet meer in de buggy wilden, maar wel met een gastkindje dat uit de buggy was geklommen op school. Ik heb toen de schouderbandjes gekruist voorlangs vastgemaakt, zodat ze daar in ieder geval niet meer uit kon komen en dat hielp prima.

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hielp super!

Deel Deze Pagina