I'm pregnant and addicted - TLC

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door EdN, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik zit nu met mijn 7 weken oude baby op mijn borst te kijken naar een pasgeboren kindje, schreeuwend van de pijn door de methadon ontwenningsverschijnselen. De moeder vertelt tussen de beelden door dat ze het zo moeilijk vindt om te zien en dat ze nu wel klaar is om met de methadon te stoppen, en ik wil wel schreeuwen tegen de tv 'Dat had je gvd 9 maanden geleden moeten doen, egoïstisch vuil kreng!'. Pffff, dat moest ik gewoon even kwijt zeg, moeilijk om aan te zien....

2. Melief

Melief Niet meer actief

Walgelijk en triest ja, zat te janken bij het gekrijs van dat kleine meisje...

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb het ook gezien, zo sneu !

4. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    + 1

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik wind me niet zo snel op bij tv programma's, maar dit kwam zo dicht hij huis, zo'n vers nieuw onschuldig babietje, en dan al zoveel pijn, die te voorkomen was geweest... Vreselijk, hoe kijken die ouders zichzelf ooit nog in de spiegel aan?

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb het gelukkig niet gezien, want daar kan ik echt giftig van worden.

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk. Ik voel al kippenvel, maar ook woede, opkomen als ik het alleen al lees, ik ga het dus niet kijken... :(

8. adi

adi Niet meer actief

Wat verschrikkelijk!!
    Maar laten ze die baby's niet langzaam afkicken in het ziekenhuis?

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Nee dat doen ze niet langzaam. Ze geven wel morfine om het te verzachten.
    En ff edit over het programma, ze wilde niet zwanger raken tijdens gebruik, ze gebruikt het om van haar heroïne verslaving af te komen en ivm het risico te stoppen tijdens de zwangerschap (miskraam/doodgeboorte) bleef ze dus gebruiken tijdens zwangerschap op doktersadvies. Ook al was er dus risico op vroeggeboorte of verslaving van de baby.
    Neemt niet weg dat ik het ook afschuwelijk vond om een baby van nog niet eens 48 uur zo te zien en het idee dat ze die na die tijd mee naar huis mochten nemen ondanks dat ze beide! Nog steeds gebruikten.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb het niet gezien - en ben dat ook niet van plan omdat ik er absoluut niet tegen kan - maar het lijkt me verschrikkelijk. Ik snap ook echt totaal niet waarom je blijft gebruiken terwijl je zwanger bent. Je hebt een nieuw onschuldig leven in je groeien; als je het wilt houden en zien opgroeien, doe dan freaking normaal ofzo en geef dat baby'tje een eerlijke kans. Blegh!

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Oke, ik heb het begin niet gezien, dus dat niet meegekregen. Ik kan me er alleen weinig bij voorstellen dat het minder risicovol is om tijdens de zwangerschap regelmatig methadon te gebruiken, dan om cold turkey af te kicken. Maar goed, ik heb er geen verstand van. Wat mij betreft heb je gewoon niet zwanger te worden als je zwaar verslaafd bent. Driedubbele anticonceptie dus. Vreselijk dat zo'n kindje gewoon met dat stel mee naar huis gaat.

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

#12 TempusFugit, 3 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2014
    Zometeen is de herhaling op tv volgens mij. Twee afleveringen achter elkaar.

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb net de herhaling gezien maar als ik dan de keuze moet maken mijn kind moeten laten afkicken als zo'n klein breekbaar kindje of een miskraam riskeren in het helemaal begin want we gebruiken geen voorbehoeds middelen maar we zijn er nog niet aan toe vind ik echt belachelijk gerem kleintje zulke mensen moeten ze verplicht de prikpil geven in plaats van methadon.

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    denk dat als je een fikse drugsverslaving hebt je niet fatsoenlijk kunt nadenken over wat de gevolgen voor een baby zijn. en ze waren toch ook nog redelijk jong toch?
    denk dat je dan heel anders in het leven staat en niet tijdens de zwangerschap nadenkt over dat het echt een levend mensje is die je dit aandoet.

vond het super zielig voor het babytje en snap idd niet dat ze de baby mee naar huis kregen, ze gebruiken beiden nog methadon.
    ze zouden standaard aan deze meiden een implanon moeten geven of een spiraaltje..

15. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb deze aflevering net gezien en ondanks dat het niet fijn is, is dit wel de beste van 2 kwaden.
    Had ze een zwangerschap beter moeten voorkomen? Zeker, maar eenmaal zwanger is stoppen met methadon echt niet verstandig.
    Ze was duidelijk een goede moeder die gewoon wat foute beslissingen heeft gemaakt in haar leven en haar leven nu probeert te beteren.

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb de aflevering gezien en het afkicken bij een baby van dichtbij meegemaakt. Het kindje lag in het buitenland bij D. op zaal. Haar moeder was HIVpositief, heroineverslaafd en niet aan de methadon. Het huilen, eigenlijk krijsen, is hartverscheurend. De stuipjes, de onrust... ik krijg nog steeds kippenvel als ik eraan denk.
    Ik was zo kwaad op die moeder, dacht vaak "wij en D. hebben zo hard moeten vechten voor zijn leven, en andere ouders doen hun kind ZOIETS aan, onvoorstelbaar"
    Moeder was er uiteraard ook zelden en de zusters hadden geen tijd dus stonden wij naast haar bedje, aai over de bol, speentje geven,...
    Ik weet nog hoe erg ik schrok toen ik in mijn nogal gebrekkige Russisch aan de zuster vroeg wat er met het meisje was en zij antwoordde: 'mama narkotik, HIV' Een arts vertelde mij later dat het meisje ter adoptie afgestaan zou worden, godzijdank.

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Sorry hoor, als zij al een goede moeder is, wie is dat dan niet..? Als de keuze is tussen het martelen van een pasgeboren baby met vreselijke afkickverschijnselen, of een risico lopen op een vroege miskraam door in 1 keer te stoppen met die rommel, dan vind ik nr 2 de enige juiste keuze.

18. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Ik heb het niet gezien. Heeft TLC ook een terugkijksite ofzo? Ik begrijp ook niet dag je je kind zoiets bewust aandoet. Onze dochter heeft ook heel hard moeten knokken voor haar leven en wij hebben haar thuis gekregen met een afbouwschema methadon (ze was morfine afhankelijk geworden door haar IC periode, ikzelf heb nooit en zal nooit drugs gebruiken) En dit afbouwen heeft zeker wel twee maanden geduurd. En een "slechte" dag van ons poppie was al naar en dan hebben we het niet over krijsen oid. In dit soort situatie vind ik preventief steriliseren het beste plan.

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Helaas is het niet zo eenvoudig als jullie denken hoor.

Mijn moeder was helaas ook heroïne verslaafde toen ze mij droeg. Ze mocht niet eens afkicken op dat moment omdat veelste gevaarlijk zou zijn voor haarzelf en voor mij. Ik ben hierdoor ook erg verslaafd geboren en heb lang moeten afkicken maar gelukkig ben ik nog geboren! Als ze toch had besloten om af te kicken op dat moment dan was ik nu niet hier en zij waarschijnlijk ook niet.

En eens met de reacties dat drugsverslaafden geen kinderen mogen krijgen maar helaas is het leven niet altijd eerlijk..

Deel Deze Pagina