Hoi hoii Zijn er mama’s die hun zoon en dochter (4 en 3) op 1 kamer hebben? Hoe ziet de kamer eruit? wij zijn pas verhuisd, de kindjes hebben een grote kamer, 4 meter bij 4, maar weet niet hoe ik het zo gezellig mogelijk voor ze kan maken. Inspiratie / tips zijn zeer zeker welkom. mijn man en ik dachten aan autobedjes voor beide (roze en rood) maar ja, hoe gaat dat eruit zien, wat kan er nog bij? Ben benieuwd hoe het bij jullie eruit ziet! dank bij voorbaat
Ik zou juist een gewoon bed doen, daar kunnen ze nog jarenlang gebruik van maken. Min oudste is 8 en zou echt niet meer in een autobed willen liggen. En dan ieder een muur in hun eigen kleur/printje? Maar wel zo dat t bij elkaar past? Of juist een stapelbed om veel speelruimte over te houden?
Heb je Facebook? Daar zit een groep voor inspiratie voor kinderkamers. Kan je de link sturen als je wilt.
In zou ook gewone bedden nemen (als ze ouder worden kun je eventueel nog een scheidingswandje maken, een echte of met een kast) of eventueel zo iets om ruimte te besparen/meer speelruimte te houden (een gewoon stapelbed kan natuurlijk ook). Verder inderdaad ieder een eigen accentkleur of iets meer neutraals.
Wij hebben een 3 en 5 jarige samen op de kamer, maar niet 4x4 meter, kleiner. Wij hebben gekozen voor een jungle kamer omdat dit neutraal is en qua meubels is alles "normaal" zodat je een wandje kan schilderen en de rest van de meubels er nog steeds bij past. Ik zal wat foto's bijvoegen dan krijg je een idee. Ik vond juist een kamer in 2 delen splitsen qua kleur heel onrustig, maar dat s mss heel persoonlijk.
Kun je eventueel niet met een stapelbed een scheiding maken? de een heeft dan links de kamer en de ander moet rechts uitstappen en heeft die kant van de kamer. Of zoiets als dit? ( pinterest)
oh kijk dit vind ik echt super leuk! Ik wou ook graag gewoon 2 normale bedjes. Maar papss wil toch de kindjes graag verwennen. Van mijn part doen we voor ze een gewone bed van de ikea met de schaapjesmotief. Daar slaapt de oudste nu ook in en de jongste heeft nu een half open ledikant. zoontje is gek op dinosaurussen en dochter op prinsessen een scheiding of ieder een eigen muur vind ik niet zo leuk.. want kan ze ook ieder een eigen kamer geven maar we hebben best grote slaapkamers dus vond het niet zo gezellig voor ze om alleen in een super grote kamer te slapen. Later kunnen ze nog ieder een eigen kamer krijgen. een jungle thema is denk ik wel leuk voor allebei... de kids houden allebei van dieren Bedankt voor jullie reacties
Wij hadden inderdaad ook een junglethema voor de jongste 2, met een peuterstapelbed. En voor de oudste 2 meer een stoere kamer, want mijn oudste dochter hield ook van blauw en auto’s Veel plezier met inrichten!