Ik meende dat er hier al een topic over luizen was, maar zie het niet, dus even een nieuwe over dit "favoriete" onderwerp ... We hebben de ellendige kriebelbeestjes al weer in huis, bah! Bij de jongste is het vrij hardnekkig, ik gebruik voor ons allemaal de prioderm luizenshampoo, en bij de rest gaat dat prima (zelf al geen luis meer te bekennen), maar vroeg mij af, werkt de lotion van prioderm ook beter? Anders haal ik die voor de jongste, maar als het niet uitmaakt doe ik nog door met de shampoo. (Flesjes zijn duur zat ...) Heb inmiddels al de Assy luizenkam da's een top ding! Haal er nu meer uit dan met de oude kam die ik had. Alleen bij de jongste dus nog steeds luisjes
Door blijven kammen met de Assy kam. De shampoo en lotions zijn niet nodig, want ook dan moet je nog kammen. Hier een vriendinnetje waarvan de moeder alleen 1 keer per week luizenshampoo wastte in hele gezin met alle shampoos die bestonden, en ze kwam er maar niet vanaf (waardoor mijn dochter het 2 keer heeft gekregen). Terwijl ik alleen gekamd heb met Assy, en na 3 dagen grondig kammen met cremevoeding is bijna alles er al uit incl neten. Dan nog even volhouden tot 2 weken dat je zeker weet dat elke neet/luis gehad hebt. Succes! Vieze beestjes
Ja, dat kammen blijf ik ook zeker doen! Niet bepaald mijn hobby, maar hoe meer ik kan hoe sneller ik er af hoop te zijn. Maar hoop het met de shampoo een extra zetje te kunnen geven. Of de lotion, mocht die beter werken.
Ik weet niet hoe de shampoo werkt, maar de lotion werkt top, dan is alles na 1x zo goed als dood. Vond ik wel zo'n prettig idee.
Als je azijn in huis hebt kun je daar ook mee doen. Even intrekken handdoek erom. Uurtje later uitwassen. Ruik je niks van.
Oh niet doen, had ik ook geprobeerd nav zo'n tip. Arm meisje, hoofd compleet rood en helemaal geïrriteerd. Niet zo raar ook achteraf, veel te agressief voor kinderhuidjes
Er was ook nog de Medisana (o.a. LCA80) Elektrische luizenkam. Was dat nog wat? Hier nog geen luizen gehad, heb wel spul in huis (XT luis) maar met twee koters leek me dat de investering wel waard, als t werkt.