Moeilijk in slaap , veel drinken snachts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Happyyear, 31 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyyear

Happyyear Lid

12 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Hallo Allemaal,

Mijn dochter 2 jaar. Wil niet alleen inslaap vallen. Eerst kon ik na het avond ritueel haar een kus geven en dan ging ze slapen of nog beetje in bed draaien en dan slapen. Maar nu als ik weg ga begint ze te krijsen en wil ze dat ik haar kriebel tot ze inslaapt valt.

Daarnaast drinkt ze snachts ontzettend veel , waardoor ze ook vaak door lekt. Ze word een paar keer per nacht wakker huilend dan troost ik haar drinkt ze en gaat ze weer slapen. Ze slaapt nooit door maar dit ook in 2 jaar niet gedaan.

Iemand misschien tips ? Of toch gewoon door deze fase heen ?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.535
    13.812
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nachtlampje al geprobeerd?

Verder klinkt het vele drinken meer alsof ze daar haar troost uit haalt.
    Ik zou dus op zoek gaan naar een andere vorm van troost, bijv. een knuffel of tutdoekje in bed.

3. AvdY

AvdY Niet meer actief

Drinkt ze overdag ook veel? Is het echt dorst? Want anders is dat wel iets om mee naar de huisarts te gaan.

4. Happyyear

Happyyear Lid

12 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Ze drinkt altijd goed. We hebben haar laten testen op suikerziekte , maar dat heeft ze niet.

AvdY vindt dit leuk.
  5. Happyyear

Happyyear Lid

12 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Nachtlampje ga ik proberen. Ze valt nu inslaap met een muziekbox met licht die stopt naar x minuten. Ze heeft een lievelings pop die naast haar ligt. Die gaat eigenlijk overal mee naar toe.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Happyyear vindt dit leuk.
  7. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Heb alleen een tip tegen het doorlekken. Kleine meid is hier nu 23 maanden en krijgt s nachts geregeld nog een fles. Noem het gewenning of niet (we hebben heel wat geprobeerd en nu ons erbij neergelegd). Maar daardoor is ze smorgens vaak doorweekt. Alles geprobeerd en nu helpt Kruidvat incontinentie inlegger (maxi plus voor de nacht). Deze geef ik aan de onderzijde op de plakrand meerdere inkepingen met een mesje. Daarna plak ik hem in een grotere maat luier (goedkope van de AH). Werkt 19 van de 20 nachten! Of ze nu komt voor een fles of niet.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    wij hebben zo'n zelfde idee maar dan van de hema een oranje kat.

Toch is dat de weinig en wil ze zelf meer in controle zijn en niet wakker worden in t donker. Een stekkerlampje is hier geen succes, stopcontact zit op haar hoogte en is mateloos boeiend vertrouw haar er echt niet mee. Degene vlak bij de bed is dan ook dichtgemaakt met een blindplaat.

Wij hebben een Nijntje nachtlampje op batterijen erbij (3x AAA achter plaatje met schroef) hij is vrij prijzig maar hij is echt terrorproof en de heiligheid zelve. Tweelingbroer staat al als back-up gereed maar nog niet nodig gehad na bijna 2 jaar intensief gebruik. Bij nieuwe batterijen is hij vrij fel, dus wij pakken 2 nieuwe en een wat legere batterij, de lengte doen we dan onderop anders houden wij t niet meer uit elkaar. Hij staat namelijk vlak naast dr. Als er wat is in de nacht zien we ineens een Nijntje voorbij zweven (zij daarachter is nauwelijks zichtbaar :D)

https://www.bol.com/nl/p/nachtlampje-nijntje-miffy-sleep-light-10x8x18-cm/9200000095637017?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Origineel had ik m via Kruidvat bij een speelgoedactie voor 12.50.

Dochter hier was nog een slaapjunk met dr speen. Maar toen ze m zelf kwijtraakte en we m niet meer konden vinden was dat spontaan de "laatste". Sindsdien drinkt ook zij als een malle, twee aventflessen per nacht. Dus dat drinken is inderdaad een troostdingetje.

Nu begint hier t nachtzindelijke in te komen dus dat plasje in de luier resulteert nu in een smeekbede om een schone luier (doen we niet moeilijk over), dus doorlekken nog geen issue.

Wat vroeguh hielp (zij lekte met ALLES door kind plast als een tsunami, hele nacht droog en tegen 06:00 een stortvloed, dat nekt bijna elke luier) de kruidvat droog en vertrouwd + maat (denk dat TS nog met een 4+ ongeveer zit?) en dan die zwarte pakken Tena verbanden.

Voor de truc met een matrasbeschermer: de kruidvat volwassen incontinentie matjes zijn een STUK voordeliger dan die je vindt bij de baby afdeling. Mijn vader had ze nodig toen hij bed gebonden raakte in de latere fases van z'n leven bij toeval kwamen we daar achter.

Ikea waterdichte matrasbeschermers zijn ook top. Wij dekken dubbel in. Matrasovertrek, matrasbeschermer, matrasovertrek matrasbeschermer, molton. Bij problemen halen we de bovenste twee er snel af.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.670
    27.311
    113
    Vrouw
    Wij verschonen onze zoon nog elke nacht. En idd ikea waterdichte molton. De philips my buddy werkt op netstroom, die gebruiken wij voor hem :)

Mocht je grotere maat luiers nodig hebben: pampers heeft ook maat 7 en 8

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @Vero0504 of de puppy train matjes van de action :D

Hier s morgens ook mega plas luier. Ze zegt dan zelf mijn billen zakken af :roflmao:
    Maar maat 6 gaat nu goed. Overdag heeft ze 5 of 5+ aan.

Deel Deze Pagina