Autisme?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamalove05, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je gaat een traject in van vrijwillige hulpverlening, waarbij jeugdzorg ondersteunt. Je hebt dus helemaal niets te vrezen, nogmaals, dus je kunt gewoon open en eerlijk zijn. Geef aan wat je herkent, geef aan wat je niet herkent. Vraag door, op beide gebieden, zodat je echt goed in kaart gaat krijgen hoe en wat.
    En zorg dat er niet alleen op gedrag onderzocht wordt, maar dat medisch dus ook heel goed gekeken wordt, want zoals ik al eerder noemde: ook slechthorendheid kan leiden tot gedrag dat lijkt op autistisch gedrag.
    En gezien je kindje een kno-klantje is, ligt die conclusie meer voor de hand, dan de conclusie van autisme, (het is uiteraard niet onmogelijk, maar slecht horen is nu dus echt waarschijnlijker dan autisme).

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dit inderdaad!! Jeugdzorg is ook bij ons betrokken maar dat is puur vanwege onze hulpvraag! Heeft echt niks te maken met uithuisplaatsingen of twijfelen aan mijn ouderschap ofzo! Dat is heel wat anders.

En hoe je je moet opstellen? Nou gewoon, je gaat samenwerken om de puzzel in elkaar te leggen. Dus je stelt je vriendelijk, open en zo behulpzaam mogelijk op. Het is de vijand niet :D

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

Klopt daarom had ik er ook onder geschreven dat zij zich daar echt niet druk over hoeft te maken omdat dit bij haar niet aan de orde is .

4. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor al jullie reacties.

We zien wel waar het ons gaat brengen.
    Als het iets is waar we onze dochter mee helpen is dat alleen maar positief!

Liefs hope

5. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nog even jou reactie terug te lezen en er is inderdaad een soort van gedreigd dat als ik haar alleen op de psz laat en verder niets van trajecten ga opstarten zij dat MOETEN melden bij veilig thuis omdat wij dan geen zorg zien maar hun wel.Zo is het gegaan,maar wij gaan nu toch in het belang van onze dochter het traject starten,dus zullen ze het misschien niet ik weet het niet Eigelijk vind het ook raar om het nog te gaan vragen of is dit niet raar??

6. raspberry

Als ze een melding hadden gedaan, had je daar al lang wel wat van gehoord/telefoontje gehad van Veilig Thuis.

7. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien komt dat nog? Vorige week dinsdag is het me gezegd dus...

8. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch blijft het aan me knagen dames.Het klopt gewoon niet.Omdat ik niet wil mee werken aan onderzoek voor mijn dochter en hun hulp ook een soort van af kets,word er gedreigd veilig thuis in te schakelen dat kan toch niet zomaar???En ook die opdringerigheid van die hulpverlener vind ik echt vervelend worden.ik heb die hulpverlener helemaal niet nodig we gaan het traject in en daar zijn voldoende mensen die mij van goede raad kunnen adviseren.Het zit me echt niet lekker😒

9. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het gaat hier om jouw kind. Blijkbaar maakt de PSZ zich echt zorgen om hoe het gaat met je kind. Jij kiest (koos) ervoor om niets te doen. De PSZ is er niet om jou te overtuigen, maar ze hebben wel een zorglicht. En dan kan Veilig Thuis ingeschakeld worden om te kijken of hun zorgen terecht zijn, en wat de reden is dat jij niet mee wilt (wilde) werken. Blijkbaar zag de PSZ geen mogelijkheid meer om met jou het gesprek aan te blijven gaan, omdat jij aanvankelijk heel stellig was en geen verdere stappen wilde ondernemen.
    Dat ze het doen is niet prettig, maar als ze gelijk hebben dat jij je kind te kort doet, is het alleen maar goed dat ze een andere instantie vragen om mee te kijken. De insteek is hierbij nooit dat het kind uit huis gehaald wordt, maar om ouders, kind en PSZ te ondersteunen.

10. raspberry

Wat bsmits al zegt: instanties die werken met kinderen zijn verplicht melding te doen als er dingen gebeuren die kinderen kunnen schaden.
    Dat jij geen onderzoek wilde laten doen, terwijl alle professionals rond jouw kind aangeven dat dat nodig is, is een punt waarop een kind dus kans loopt schade te ondervinden doordat jij het onderzoek en evt noodzakelijke behandeling die daaruit voortvloeit, onthoudt.
    PSZ is er dan niet voor om te beoordelen of je kind hier idd schade van ondervindt. Veilig Thuis beoordeelt dat wel: zij stellen een onderzoek in als ze een melding krijgen en bekijken dan of je kind idd nodig heeft wat de PSZ en andere professionals aangeven, of toch niet.
    Zo is het geregeld in NL en ik vind het eerlijk gezegd echt terecht dat dit beoordeeld zou worden, als jij nog steeds zou zeggen dat je geen onderzoek wilde. Je kind heeft een forse achterstand en daar moet je wel naar willen kijken.
    Dat doe je nu gelukkig, dus als je VT nog aan de telefoon krijgt, kun je dat melden en zal er verder niets aan de hand zijn.
    Mogelijk dat ze eea willen opvolgen aan de hand van uitkomsten van onderzoek. Zorg in dat geval dat de medische aspecten in het verhaal van je dochter ook goed aan bod komen, omdat oorklachten in dit geval een hele logische verklaring zouden kunnen zijn voor het bestaande gedrag, (spraakachterstand en het niet spelen met andere kinderen).

11. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe zit dat als we het traject hebben gehad moeten we dat advies dan opvolgen? Of als we dat niet doen krijgen we dan alsnog veilig thuis aan de deur???

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Sorry hoor maar als jouw kind een diagnose zou krijgen die de achterstand e.d. verklaard dan snap ik niet dat je überhaupt zou kunnen denken hun advies in de wind te gooien.

Als jij de verklaring krijgt voor die achterstand is het jouw plicht als ouder daar op in te spelen. Doe je dat niet omdat het je tegen staat dat instanties je een advies 'opdringen' dan ben je in MIJN ogen heel erg nalatig. Dat is niet in het belang van je kind handelen maar enkel naar je eigen eigenwijsheid.

Dus ik snap niet hoe je aan bovenstaande vraag kunt komen. Je wilt je kind toch helpen of niet?

13. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals ik denk niet dat mijn kind autisme heeft we zullen het zien.en tuurlijk wil ik mijn kind helpen,maar wij denken echt dat het van de oren komt en als wij als ouders zien dat ons kind wel vooruit gaat maar zij zien dit niet.en als wij zulke slechte ouders zouden zijn of nalatig had ik haar ook geen Logopedie of psz met Vve geboden dan had ik haar wel thuis gelaten.

14. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dan laat je een seconde opinio n doen. Komt die met dezelfde diagnose zou ik werken aan de acceptatie daarvan. Mocht je kind een diagnose krijgen is ontkenning echt funest voor de ontwikkeling van het kind.

Als het van de oren komt wil je dat toch ook behandelen? Waarom dan moeilijk doen als blijkt dat het door bijvoorbeeld autisme komt?

16. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil het dan ook niet ontkennen,maar het zou me echt verbazen.
    Maar laat ik maar niet op de zaken vooruit lopen.
    Ik had alleen zo iets van mocht er iets uitkomen en hun advies is bv MKD of een ander behandel groepje moet ik dat advies dan opvolgen?Terwijl wij vinden dat ze het prima doet op de psz en haar spraak echt vooruit gaat?

Groetjes Hope.

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ze zullen daarbij ook de ervaring van de psz in meenemen en die zijn het niet met jou eens dat ze het daar prima doet toch?

18. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Niet op de zaken vooruit lopen.
    Houd jezelf dat nu maar voor, dat is veel beter.

Je bent het niet verplicht, maar als ze dat adviseren is dat met een reden. Dan heeft ze dus wel een diagnose. Dan doet ze het dus niet zo goed als je denkt. Dan heeft ze dus meer ondersteuning nodig. En dan zat jij er dus naast. Ga je niet mee met het voorstel van de anderen, dan mag dat, maar houd in gedachten dat je kind niet op haar plek zou zijn. En dan wordt de achterstand alleen maar groter. Wat voor start heeft ze dan straks op de basisschool?

Maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen.

19. Mamalove05

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar hebben jullie ook gelijk in.We wachten het inderdaad maar af!

20. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    En je zal helemaal gelijk hebben dat ze vooruit gaat met haar spraak, maar misschien is dat niet voldoende. Stel dat een gemiddeld kind van 3 jaar honderd woordjes kent. En er elke week 10 nieuwe bijleert.
    Misschien kent jouw kind 20 woordjes, en leert ze er elke week 5 bij, en met behulp van logopedie 7. Dan zal ze in dat tempo nooit haar achterstand inhalen en wordt het zelfs alleen maar groter. Als ze vervolgens op het MKD elke week 20 woordjes gaat leren, dan is dat beter.
    (De aantallen zijn rekenvoorbeelden, dat is niet hoe het echt zit).

Afwachten tot de intake, heb je al een datum?

Deel Deze Pagina