Tips?! Verhuizen...

Discussie in 'De lounge' gestart door xSNDY19x, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    He dames,

vandaag te horen gekregen dat wij eindelijk na ruim 4 jaar mogen verhuizen naar een eengezinswoning!

Daar is eindelijk het lange wachten op een tuin, drie ruime slaapkamers grote woonkamer en genoeg bergruimte in zicht voor ons!

4 maart krijgen wij de sleutel, gelukkig nog veel tijd om kasten uit te ruimen, dingen weg te gooien en dingen in te pakken.

maar nu vraag ik mij af, wij hebben daar voor het eerst sinds 5 jaar een normale CV ketel, op hoeveel graden hebben jullie deze staan in de zomer? en als je niet thuis bent in de winter?
    wij hebben altijd blokverwarming gehad zonder thermostaat, handmatig aanzetten dus met maximaal 5 op de draaiknop.

en hebben mensen tips hoe wij het beste behang het snelst kunnen verwijderen?

heel erg bedankt alvast!!!

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!!

Ik heb hier de kachel meestal op 16 in de nachten, nu probeer ik meestal met de houtkachel te stoken maar als ik weet dat dat niet kan dan zet ik de kachel in de nacht op 18. Anders duurt het te lang voordat het warm is. En in de zomer gewoon op 12. Maakt ook niet zoveel uit want de kachel slaat dan toch niet aan.

En behang goed nat spuiten met water, even wachten en dan trek je het er zo af als het goed nat is.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben de kachel dag en nacht op 19 graden staan...
    Als we het koud hebben zetten we hem op 20.

Voorheen stond hij snachts op 18. Maar de jongste is een beetje koudelijk.

Zomers zet ik m terug naar 15.
    Maar maakt niet zoveel uit.
    Want hij springt pas aan als het kouder word.
    Dus kan ook op 18 ofzo

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Behang: stomer huren bij bouwmarkt.
    Of goed nat maken met water en dreft

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.031
    113
    Nederland
    #5 brownielover, 2 feb 2015
    Laatst bewerkt: 2 feb 2015
    Snachts 19 overdag op 21. Heb het gauw koud.:p
    Edit: zomers natuurlijk uit. Dan is het hier warm zat.

Behang verwijderen deed ik zo: plantenspuit met speciaal behangverwijderaar of heet water muur mee inspuiten. Paar min. laten intrekken en dan met 2 handen druk oefenen op die krabber en dan "duw" je zo in banen het behang er af.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    's Nachts en als we niet thuis zijn uit. Het zakt zelden onder de 17 graden bij ons.
    Overdag of 's avonds als we in huis zijn 19 à 20 graden.

In de zomer blijft ie sowieso uit of het moet echt vreselijk koud / regenachtig zijn.

Het blijft hier sowieso warm genoeg, dus ik zet dat ding niet aan voor niets als we hier niet zijn.

7. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Gefeliciteerd met jullie woning! :)

Wat iemand anders ook zei, verwarming 's nachts op 16 en overdag hadden wij 'm op 21 graden.

Voor behang verwijderen kun je indd zo'n stomer huren, maar een emmer met warm water en een spons doen ook wonderen hoor! En dan met plamuurmes. Maar het is een vreselijke klus, succes!!

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Gefeliciteerd!
    Heerlijk vooruitzicht he, een tuin! Ik ben zo blij dat we nu eindelijk een tuin hebben, miste het echt zeker in de zomer.

Ik zou een stomer huren bij een bouwmarkt of behangzaak, ligt ook aan het aantal lagen die er op zitten (bij een huurwoning heb je meer kans op tig lagen dan bij een koopwoning).

Wij hadden voorheen ook blokverwarming (lekker duur, ben blij dat we daar vanaf zijn!!!), nu gewone CV. Overdag in de winter hebben wij het per dag in gesteld, dus als we beiden werken dan staat ie overdag uit, als ik dan thuis kom zet ik hem op 18 of 19 graden. De dagen dat ik vrij ben slaat ie rond 7 uur aan op 18 graden. Hij gaat elke dag sowieso om 22:00 uur uit.
    In de zomer staat ie gewoon uit (14 graden ofzo)

9. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bij ons (s winters) snachts op 17° en overdag 22°. Het ligt aan jullie, als jullie het snel koud hebben kan je 'm wat hoger zetten.
    Behang verwijderen wij met zo'n behangafstomer wat je kunt huren. Je kunt het ook wat nat maken en met een soort mesje (weet even niet hoe dat ding heet) verwijderen.

10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Oh en gefeliciteerd!! Veel plezier:D

11. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Gefeliciteerd wat fijn zeg! Wij hebben hem overdag op 16 staan als we aan het werk zijn en hij springt om 4 uur aan op 20 tot 11 uur. Zomers staat hij gewoon op 16 dag en nacht . Dus als het kouder is springt hij aan maar anders niet. Als ik het koud heb draai ik hem op 21

En behang verwijderen met een steamer, dan trek je er hele stukken gemakkelijk af.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Verwarming zet je in de zomer uit. In de winter staat hij hier overdag op 17 of 18 graden en 's avonds op 19 of 20. 's nachts op 17. Maar dat is net wat je prettig vindt. Je merkt het snel genoeg.

13. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Wij zijn nu bezig met behang verwijderen en hebben verschillende manieren geprobeerd. Mijn tip: behang afstomer huren!! Wij zijn namelijk 3 lagen behang aan het verwijderen en zonder dat ding was ik gek geworden denk ik ;)

14. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Super bedankt voor alle reacties! Ga hier zeker wat mee doen en even uitproberen wat qua temp voor ons idd het beste is!!

We zijn echt mega blij met de tuin jaa eindelijk haha!

Qua behang we gaan alle tips even proberen!

Enorm bedankt meiden!!!

15. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Heerlijk hoor, een tuin :)
    Wij zetten de verwarming overdag als we thuis zijn op 19,5. 's Nachts op 15 en zomers op 12.
    Behang heb ik weinig verstand van, onze muren waren vers gestucd.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Winter; overdag 19,5 - 21,0 ligt eraan hoe koud we het hebben.
    Nachts op 18,5

Zomer; 15 graden dag/nacht.

17. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Snachts staat hij op 16 graden.
    Overdag op 18.5 graden.

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bij de bouwmarkt kun je een Behangperforator kopen. Hiermee maak je kleine gaatjes in het behang waardoor de stoom beter onder het behang kan komen.

Ik ben in ons nieuwe huis dagen bezig geweest om glasvliesbehang van de muur te halen in een kamer. Wat een crime. Ik moest daarna de hele muur nog schuren. Bleeegghh!

Veel woonplezier in jullie nieuwe huis!

O ja en die chemische behangverwijders werken niet. Zonde van je geld.

Deel Deze Pagina