Trap bekleden: tapijt of anders?

Discussion in 'De lounge' started by sidmick, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,808
    4,192
    113
    Wij hebben twee trappem in huis. Beide zijn witgeverft met bruine "halve maantjes" erop. Jammer genoeg zie je werkelijk alles op dat wit en we willen de trappen dus ook graag veranderen.
    Nu zat ik te denken om de tredes te laten bekleden met tapijt (en dan alleen de tredes en niet de stootborden/zijkanten) Maar ik vind iets met hout ook wel erg mooi (weet alleen neit wat dat in prijs doet. Wat hebben jullie op de trap en hoe bevalt dit?

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij hebben ooit geinformeerd bij upstairs, nou google maar eens maar je valt achterover vand e prijzen! ik geloos da onze trap uitkwam op 4duizend euro!

Nu hebben wij gewoon geheel bekleed met vloerbedekking! donkergrijs met een beetje beige gemeleerd, kei gaaf en tapijt van industriekwaiteit, ook heel kort is echt ideaal.
    geloof dat het me 500 euro gekost heeft, ik heb het door een zaak hier in het dorp laten doen

3. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben toen geinformeerd om het te laten bekleden met laminaat. Nou dat was qua prijs even schrikken :$. Wij vonden het voor een trap niet waard. Liever een mooie vakantie van dat geld ;).

Uiteindelijk zijn we gewoon voor tapijt gegaan. Was ongeveer rond de 400 euro (was een actie met gratis leggen). We hebben hoogpollig tapijt, omdat ik dat mooier vind. Het zit er nu twee jaar op en ziet er nog steeds goed uit,

4. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Als de trap zelf van hout is kan je natuurlijk ook helemaal blank schuren en dan een beits of lak erop bv.
    Als je een frees hebt kan je van die rubberen anti-slip groeven erop doen.
    Of het wit gewoon een donkerdere kleur verven.

Zelf heb ik een houten trap en vind dit nog steeds het mooist. Maar ik hou helemaal niet zo van tapijt dus dat is een beetje persoonlijke smaak.
    Het is wel kouder aan je voeten ;)

5. Trees

Trees Niet meer actief

Moet je wel even opletten wat voor hout het is. Wij hebben dit in eerste instantie ook gedaan, maar onze trap is van vurenhout (zacht hout) en het hout verdween voor je ogen. Erg jammer, want ik vind het ook het mooiste.

De zoldertrap hebben we nog wel van hout, maar moet wel elk jaar gelakt worden met speciale botenlak ondanks dat de trap niet intensief gebruikt wordt.

6. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

wij hebben een paar weken geleden onze trapbekleding van mijn schoonzusje kado gehad. Echt super...mooi bruin wel alles bekleed dus ook achter en zij kanten. Was 300 euro!

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Wij hebben onze trap met grind. Vinden we super!

8. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Heb je een echte houten trap? dan kan je de witte verf er desnoods van halen ! Makelijk te doen, wel een niet zo leuk klusje. Hier is het zo gedaan en mooi resultaat bekomen :)

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

View attachment 41184 Dit is onze trap, met zwarte vloerbedekking. Maar die heeft wel die stootborden/ zijkanten of hoe je het ook noemt. Ik geloof dat wij er zo'n 300 euro voor hebben betaald bij Kwantum, incl. leggen door een klusjesman die werkte voor Kwantum.

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,808
    4,192
    113
    Ik wil zowieso niet helemaal tapijt. Dus dan echt alleen de trede. Misschien ook nog een idee om de trede donker te verven. Lastig hoor...

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik vind vloerbedekking zo zonde van de trap! Wij hebben de trap blank en dan in de beits. Moet je niet met hakken op lopen en ik werk m zo eens in de 2 jaar bij. Dat is wel goed te doen hoor, en ik vind het erg mooi.

12. mamatje

mamatje Actief lid

Aug 14, 2007
    417
    0
    0
    wij hebben ook met grind laten bedekken, het is lekker makkelijk en ook nog eens harstikke mooi

13. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Klinkt wel apart, dat grind!
    Wij hebben ook 'gewoon' onze trap toendertijd helemaal geschuurd, mijn vader toen alles gelakt, en er halve maantjes op geplakt.
    Het resultaat was erg mooi, nu helaas na 3 jaar niet meer zo. :(

14. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik vind bekleden met laminaat het mooist. Nu moeten wij de keuze ook maken voor ons nieuwe huis. En na lang wikken en wegen wordt het toch vloerbedekking. Ik vind het niet het mooist, maar ik denk wel dat het makkelijk is met kinderen. Het is namelijk niet zio glad, dus de kans dat ze uitglijden, of dat ik uitglijd wanneer ik hen draag, is niet zo groot.

En dat heeft dus de doorslag gegeven, wij gaan voor bekleden met tapijt.

15. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Als je upstairs te duur vind maar wel mooi, en je hebt een man die handig is kun je ook een soort doe het zelf pakket bestellen.
    Kijk maar eens bij www.stairsmakeover.com

16. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    ook wij hebben de trappen met grind laten bekleden zodat het goed past bij de rest van de grind vloer.

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    heb ik even een vraagje voor de mensen met tapijt op hun trap, hebben jullie toevallig katten?? ;) wij zoeken nog een oplossing voor onze trap namelijk..

we hebben nu halve maantjes erop en dat zijn dus lusjes, er zitten nu allemaal halen aan van de katten..

t liefst wil ik een tapijt erop die dus geen halen krijgt en die makkelijk te stofzuigen/ schoonmaken is (met een trekker bijv. de haren eraf) maar is dit wel te doen?

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

ik kan me eigenlijk niks voorstellen bij een grindtrap. Hebben degenen die dat hebben er niet een foto van?

Hoe houd je dat eigenlijk schoon? Kun je dat gewoon dweilen?

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nee! geen katten. kan ik je niet aan helpen.

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik hoor wel eens bij eigen huis en tuis vertellen over een trap renovatie set. Misschien moet je eens op hun site kijken. Ik geloof van praxis ofzo.

Share This Page