Hoe ga ik dit zeggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vanavond geef ik een tuinfeestje voor het behalen van mijn diploma.
    Het is vanaf 20:30 dus neem aan dat dit meer een tijd is voor volwassenen.
    Nu hoor ik net dat mijn broer en zus hun kinderen meenemen, en daar heb ik geen behoefte aan. Onze eigen kinderen zijn er niet eens bij!

Mijn man zegt dat ik het ze moet zeggen, maar ik weet dat ze dan enorm boos worden! Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Dat het helemaal niet leuk gaat zijn voor de kindjes om op het feest te zijn?
    Dat het een volwassenen feestje word met alcoholische versnaperingen en dat je eigen kinderen ook niet aanwezig zijn omdat het daar geen geschikt feestje voor is?

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heb je dit niet gecommuniceerd voordat je mensen uitnodigde?
    Dan hadden ze oppas kunnen regelen oid.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee ik neem aan dat het duidelijk is dat op een afstudeerborrel om 20:30 geen kinderen hoeven te komen. Tenminste geen kinderen onder de 5. Lijkt me dan meer een bedtijd voor ze.

Heb genoeg afstudeerborrels meegemaakt en nog nooit jonge kinderen gezien tenzij het eerder was.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Kan me voorstellen dat het vervelend is voor je, maar ik zou er zelf dnek ik niets van zeggen. Ik zou me dan gewoon niet met de kids 'bemoeien'

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Vooraf vermelden had wel zo praktisch geweest. Dan had iedereen het kunnen weten, en eventueel een oppas kunnen regelen.

Als je het nu achteraf zegt dan kan dat inderdaad wat wrijving / onbegrip geven.

Ik zou er ook niets van zeggen en gewoon niet mee bemoeien.

Of je kan even opbellen dat er weinig aan is voor d ekids, en dat die van jou er ook niet zijn. Misschien snappen ze de hint .

7. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Als ik voor zoiets uitgenodigd werd was het voor mij ook vanzelfsprekend dat ik mijn zoontje niet meenam. Veel te laat ook om hem nog ergens mee naar toe te nemen dit tijdstip. Begrijp dat je niet op zoiets zit te wachten, en zou het ze ook gewoon laten weten. Dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat er kinderen worden meegenomen, en dat je eigen kinderen er ook niet zijn, zodat je een lekker rustig kinderloos feestje hebt :)

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Je kunt niet aannemen dat mensen dat snappen. Ik denk toch dat het handiger was om het van te voren even te melden.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee blijkbaar niet haha, voor mij is het gewoon vanzelfsprekend niet mijn kinderen naar zulke feestjes mee te nemen wat op zo'n tijdstip begint.

Nou ja alleen jammer voor hun want dan kunnen ze ook niet de gehele avond er zijn. En er staan genoeg leuke dingen op het programma! Moet me er denk ik nu niet meer te druk om maken en vooral genieten.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind het wèl raar dat mensen hun (kleine) kinderen op dat tijdstip meezeulen naar zo'n feestje. ;) Zou vanzelfsprekend moeten zijn dat het niet voor kinderen is lijkt mij. Ik vrees dat er toch niks anders opzit dan je broer en zus even te bellen en vriendelijk uit te leggen dat er verder geen kinderen komen en dat dit ook niet de bedoeling is. Je mag hopen dat ze dat wel begrijpen en anders pech voor hun.

Gefeliciteerd met je diploma en veel plezier! :)

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nee, ik zou ze ook niet meenemen hoor naar iets wat om die tijd begint. Maarja...niet iedereen denkt zo. Blijkbaar...

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad, ik ging er gewoon niet vanuit dat mensen rond zo'n tijdstip hun kinderen meenemen.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je kunt toch ook gewoon tegen ze zeggen dat je niet had gerekend op kinderen en dat het voor hen niet zoveel aan zal zijn, aangezien jouw kids er ook niet zijn en dat als ze ze mee willen nemen, dat prima is, maar dat het een feestje is voor volwassenen?

Kunnen ze boos worden maar dan heb jij je van je beste kant laten zien toch?

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja ik vind het ook raar dat zij niet snappen dat de kids beter thuis moeten blijven.
    Kijk met een verjaardag vind ik dat anders...maar het lijkt me duidelijk dat als het feestje om20.30 begint,kleine kinderen er niet bij horen.

Ik zou toch de stoute schoenen aantrekken en vriendelijk even bellen,anders zit je je straks constant te ergeren.
    Die kinderen zullen ook wel moe worden en gaan jengelen,vervelen enz.

Succes,ik wens je een leuk feestje toe!
    Het weer zit iig mee!

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Moeilijk. Ik had namelijk mijn kinderen ook meegenomen, zeker omdat het directe familie is. Ik weet niet of ze nu nog oppas kunnen regelen, dus ik zou dan duidelijk maken dat er voor de kinderen niks geregeld is qua speciale versnaperingen, vermaak enz. en dan kunnen ze zelf wel invullen wat voor hen op dit korte termijn de beste oplossing is.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het triest van die ouders dat ze hun kinderen meenemen naar dat soort dingen. Er is niks te doen voor ze, geen andere kids om mee te spelen... Dat is toch niet leuk? Ik zie helemaal het nut er niet van in... Het is veel beter voor kinderen dat ze gewoon op tijd naar bed gaan. En dat ouders dat niet doen, vind ik ook al triest... Keertje bij uitzondering, oké. Maar dan zit ik eerder aan een bruiloft of jubileum te denken... Niet bij zoiets.

Mja, het enige wat ik zou zeggen als ik het zou horen, zou iets zijn van: Hmmm... is dat wel leuk voor ze? Er komen verder helemaal geen kinderen en het wordt best druk. (En dat je eigen kids er ook niet zijn).

Lekker aan henzelf overlaten of ze dan alsnog hun kids meenemen. De hint heb je dan laten vallen, plus argumenten. Als ze het dan zelf nog niet inzien, denk ik niet dat je er iets aan kunt doen zonder dat ze boos worden.

17. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Denk dat ik ook een hint uit zou laten gaan.. Zo rechtstreeks zeggen lijkt me moeilijk, zou dat zelf ook niet kunnen denk ik..

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik vind dat je dit toch wel van te voren had kunnen melden dat er geen kindjes mogen komen, ik '' zeul '' mijn kinderen ook gewoon mee naar feestjes, dan gaan ze eens wat later naar bed geeft toch niet ? Ik neem altijd een camping bedje mee waar ze in kunnen slapen. Zou het eerlijk gezegd niet netjes vinden als je nu pas aangeeft dat er geen kindjes zouden mogen komen.

Maar goed, zo te lezen ben ik dan een triest persoon ;)

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nu weet ik het helemaal niet meer wat te doen hahaha :D

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Je zou het gewoon kunnen vragen of het wel leuk is voor de kids ook omdat er geen andere kids komen maar ik zou de volgende keer wel zoiets van te voren melden, nu moeten ze dus ineens oppas gaan regelen, dat kan niet altijd maar a la minuut gedaan worden. Nu loop je het risico dat ze dus helemaal niet komen omdat ze misschien geen oppas meer kunnen regelen.

Deel Deze Pagina