Amerikaanse koelkast

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavandrie34, 30 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    We willen graag een amerikaanse koelkast kopen, maar ik begin te twijfelen of dat ding wel in de keuken te krijgen is. We wonen in een jaren dertig woning, niet bizar klein, gewoon gewoon.
    Heeft iemand zo’n koelkast? In wat voor huis woon je? En hoe is dat ding binnen gekomen?
    (Willen we sowieso niet zelf doen maar iets extra betalen zodat hij binnen gebracht wordt, maar het moet wel kunnen natuurlijk)

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Goed op de maten letten van de deuren en de route. En goed opletten bij het binnen brengen.

Bij ons hebben ze 3 beschadigd. 2 hebben we direct mee terug gestuurd. De derde had enkel een klein krasje wat ons niet opgevallen was. Die staat er nu.

Wij wonen in een jaren 70 woning.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Wij hebben een kleiner formaat genomen, hij moest op een specifieke plek in de keuken passen dus op basis daarvan een koelkast uitgezocht. Naar binnen krijgen was overigens geen probleem, omdat hij qua diepte prima door de deur heen past en ze de bocht in de gang makkelijk konden maken.

4. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    3 koelkasten?! Heb je niet mega veel gedoe gehad over het terugsturen? Hebben ze de koelkast uitgepakt in de gang?

5. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    In de keuken in het geen probleem, het is de bocht van de gang naar de keuken wat ik me zorgen over maak. Uiteraard gaan we eerst meten, maar ik snap dus niet hoe anderen het binnen krijgen als het bij ons niet past, want zo klein is het bij ons dus niet… dus ik dacht misschien kan het alleen als je in een paleis woont :roflmao:

Noelle85 vindt dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    mijn ouders hebben een vrij grote koelkast die via de tuin en achterdeur heel makkelijk in de keuken gezet kon worden. bij ons zou hij door de deur in de keuken binnengezet kunnen worden.
    Hebben jullie eventueel een groot raam wat open kan in de keuken. of dat het dus ipv via de gang via de achterkant van het huis kan? of is daar misschien ook maar een smalle tuindeur.
    Als het echt een lastige bocht is gaat het misschien niet lukken.

ik kan me voorstellen dat dit in bepaalde huizen gewoon echt de draai niet kan maken. ze zijn namelijk echt erg breed en hoog. dus even kantelen en verder tillen gaat vaak ook niet.

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Vanwege het hogere gewicht wilde ze hem niet tillen. Maar ze hadden ook geen hulpmiddel om over de drempel heen te kunnen rijden. Zo'n karretje vliegt vooruit als hij er eindelijk overheen is. Bij de tweede koelkast hebben we aangegeven hoe de eerste beschadigd was, maar ze deden het koppig net zoals de eerste. De derde bezorgers hebben hem over de drempel getilt.

Voor de eerste 2 hebben we geweigerd te tekenen en de koelkast meteen mee terug laten nemen.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.949
    113
    Vrouw
    Wij hebben een Amerikaanse koelkast, maar ook tevens een nieuwbouwhuis (ondertussen alweer 10 jaar oud). Dat betekent dus bredere en hogere deuren, hier geen problemen gehad om dat ding binnen te krijgen.
    Wel kwam mijn man er achter dat het handiger was geweest om een water aansluiting te maken voordat de koelkast op z'n plek stond. :|:roflmao:

9. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Haha, die van ons heeft geen water dispenser dus dat is niet nodig. woensdag komt ie! Het zou moeten passen. Net. Grootste probleem blijkt de voordeur, die is rond boven, en dus smaller. Maar lang overleg gehad met de winkel, en ze denken dat het moet lukken. Het zijn verhuizers die het komen brengen.

Deel Deze Pagina