Weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen, maar ik vroeg me af of er mensen hiermee bekend zijn? Hoe ging het bij jouw kind en wat merkte jij na een paar dagen? Had het effect en hoe ging het na de therapie? Verplaatsen mag, maar ik wist niet precies waar te plaatsen.
Wij hebben het gedaan met onze dochter twee jaar geleden. Het is altijd moeilijk om het effect aan te tonen maar ik heb wel het idee dat het wat deed. We deden het vanuit de ergotherapie toen ze daar mee begon, daarna nog een jaar verder ergo gehad. Ik vind het zeker het proberen waard, kijk maar hoe je kind erop reageert.
We zijn vrijdag geinstrueerd hoe te werken, vandaag begonnen omdat gisteren te druk was. Ik ben benieuwd wat het doet, wat zag jij dan voor verschil?
Ja wij hebben het met onze oudste gedaan! Hij werd er een stuk rustiger door en kon makkelijker in slaap vallen
Ja na een 2 weken merkte wij een verschil. Betere concentratie en daardoor meer geduld voor bvb eten.
Dus rustiger... Hmm nog rustiger en ze valt lopend in slaap....😂 Maar had het bijvoorbeeld ook effect voor angsten van dingen? Zoals douchen 😉
Wij hebben het ook gedaan met onze dochter toen ze ruim 2 was. Een maand na de therapie liep ze eindelijk los. Maar ja, ze liep al een paar maandjes aan de hand en achter een karretje dus waarschijnlijk was ze dat sowieso wel gaan doen. Ik had niet het gevoel dat het echt door de borstel- en druktherapie was. Ze vond het wel lekker, trouwens, dus het was wel een fijn moment elke keer. Alleen véél gedoe om het consequent vol te houden. Op angsten e.d. heeft het geen effect gehad, die verdwenen grotendeels vanzelf tussen haar 3e en 4e verjaardag.
Ieder kind heeft een andere reden waarom je het doet. Mijn dochter werd alerter en ging beter concentreren. Het is natuurlijk geen wondermiddel maar ga gewoon aan de slag.