pijnlijke fout van het zh

Discussion in 'De lounge' started by oxbow, Oct 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

En dan kun je onverrichte zaken naar huis.

Vandaag zou ik geholpen worden aan de spataderen in mijn kleine bekken en mijn eierstokken.
    Dit is ook inderdaad gebeurd, alleen hebben ze de behandeling niet af kunnen maken en moet ik nog een keer.

Tijdens de behandeling moest er ineens overlegd worden welk formaat korrels er gebruikt zouden worden om de ader te sluiten in mijn buik.

Ik was echt al bijna klaar met de ingreep en ze hadden de katheter en dergelijke al ingebracht, ook de contrastvloeistof was ingespoten en de röntgenfoto's allemaal gemaakt.
    En dan krijg je ineens te horen dat ze niet de goede maat korrels hebben en ze de maat die ze wel hebben niet durven te gebruiken, omdat deze te klein zijn en dan los kunnen schieten en eventueel in je longen en dergelijke terecht kunnen komen.

De behandeling kon dus niet verder uitgevoerd worden en zodoende moet ik nu dus nog een keer het traject in.
    De arts die mij behandelde vond het heel erg en gaf ook toe dat ze het had moeten controleren gisteren en dat ze me zo snel mogelijk weer wilde inplannen.
    Ik mocht kiezen welke dag en tijd en welke arts, maar ja dat maakt nog niet het feit toe dat ik nog een keer via mijn lies behandeld moet worden en ook niet het feit dat ik vakantie had opgenomen voor deze ingreep en mijn zoontje een dag geen bv kan geven.
    Ik baalde stevig op dat moment en heb er voor gekozen om het over een paar weken te doen en niet van de week weer, omdat ik bv wil blijven geven en dan dus 2 dagen geen bv kan geven en ik bang ben dat deze dan terug loopt.

Een slordige fout en we hadden ook zoiets van we gaan een klacht indienen.
    Maar eind van de middag werd ik door het hoofd van de afdeling gebeld met haar excuses en dat ik in aanmerking kwam voor een schadevergoeding en dat ze dus mijn rekeningnummer wilde hebben.
    Ook de reiskosten worden vergoed.

Ik vind het netjes dat ze hier zelf op terug komen, maar dat veranderd niets aan de ongemakken die je er van hebt, want ik moet nog een keer die behandeling ondergaan en ook weer vakantie nemen en ook mijn man moet een aantal vrije dagen nemen.

Maar ja het is niet anders, ik hoop wel dat het zh hiervan geleerd heeft.

2. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    wat ontzettend vervelend zeg!! Maar inderdaad heel netjes van het ziekenhuis hoe ze ermee omgaan, dat is fijn!!

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je hiervoor vrij moet nemen? Je bent toch gewoon niet in staat om te werken en mag je dus toch ziek melden als je een dergelijke ingreep hebt ondergaan?

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

dat gaat moeilijk bij ons, ik heb het overlegd met mijn leidinggevende en ze zou er op terug komen, maar nooit gedaan, ondertussen heb ik zoveel uren gemaakt dat compenseerde en ik met een aantal vakantieuren het zelf kon oplossen, maar dan zou ik nu weer dubbele uren moeten maken de eerste 2 weken van november en dan vakantie nemen.

Ik ben sinds mei weer aan het werk na mijn zwangerschap en was tijdens mijn zwangerschappen alle 5 ook ziek, waardoor mijn ziekteverzuim te hoog was en ik problemen kreeg met mijn werk.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Zover ik weet mogen zwangerschaps gerelateerde ziektes niet in het ziekteverzuim meegenomen worden, dat krijgen ze ook 100% vergoed van het UWV.

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Al met al vervelend zeg!

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Aangezien het ziekenhuis zelf met een schadevergoeding komt zou je kunnen proberen om deze vrije dagen van jou en je man vergoed te krijgen. Deze zijn nu dankzij hun fout voor niks opgenomen.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wel ongelooflijk balen voor je.

8. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Poeh, inderdaad vervelend voor je. Maarrrr anderzijds vind ik persoonlijk: in een ziekenhuis werken ook mensen en waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Het ziekenhuis heeft een fout gemaakt maar er wel direct alles aan gedaan om het goed te maken.

Ik zou eerder opgelucht zijn dat de ingreep niet doorgegaan is, je had wel dood kunnen gaan.

9. penseel

penseel Niet meer actief

Eens.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Erg vervelend voor je. Vooral omdat je er zoveel tijd voor kwijt bent. Wel heel netjes dat het afdelingshoofd jou dezelfde dag nog heeft gebeld. En zoals gezegd er werken mensen en daar worden fouten gemaakt en gelukkig gaan ze voor het zekere en niet het onzekere. Maar daar heb je niets aan. Het is vervelend voor beide partijen.

Mag ik trouwens vragen hoe het komt dat men bij jou het vermoeden was dat je spataderen in de kleine bekken hebt? Onlangs ben ik voor ego geweest en bij mij vermoeden ze het ook. Alleen het echte onderzoek is ook de behandeling en aangezien het nog niet zeker is of er een tweede komt, heb ik dit uitgesteld. Er is heel weinig over bekend en dit is voor het eerst dat ik er wat van lees bij een ander. Als je het niet gepast vindt, dan mijn excuses.

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

De ingreep heb ik wel gehad, alleen uiteindelijk niet het laatste stukje, heb daar dik 2 uur op de tafel gelegen ;)

Vond het ook netjes dat ze zelf kwamen met een schadevergoeding, zover had ik niet gedacht, al hadden we wel een klacht in willen dienen, maar dit gaf de arts ook zelf aan.

Maar helaas was dit voor ons niet de eerste fout die ze maken, maar ik ben niet boos of zo, maar vind het wel sloridig.

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Als ik tijd heb dan pb ik je even.

13. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Dat gaat moeilijk? Op bepaalde zaken heb je gewoon recht :(
    En inderdaad zwangerschapsgerelateerde ziekmeldingen kosten je werkgever helemaal niks en ik vraag me af of dat dan bij jouw ziekteverzuim percentage meegenomen mag worden?

Maar goed, detail hoor. Als dit voor jou z prima is, dan is het goed toch :)

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL

Share This Page