Tante is niet geïnteresseerd in mijn zwangerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey84, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey84

Bailey84 Niet meer actief

Hoi leden,

Ik zit momenteel in een groot dubio omtrent mijn tante.

Het zit namelijk zo dat ik nu zwanger ben van mijn 3e kindje. Vorig jaar nam mijn tante ( waarmee ik vroeger altijd een goede band heb gehad), telefonisch contact met mijn op. Op zich vond ik dat fijn, want zij is nog de enige familie waarmee ik contact heb. Ik heb verder al jaren geen contact met mijn moeder en mijn schoonouders zijn helaas uit zicht.
    Mijn tante zei altijd vanaf het begin dat zij een moeder voor mij wil zijn. Ze heeft zelf nog een zoon in de 20 en ze heeft altijd veel kinderen willen hebben, maar door omstandigheden is het niet gelukt. Ze is al jaren een alleenstaande moeder.
    Ze heeft altijd gezegd dat zij mijn steun en toe verlaat is en dat ik haar moet zien als een moeder. Op zich voor mij een enorme troost, aangezien ik zelf nu geen moeder figuur heb. Toch heb ik hierbij gemengde gevoelens.

Ze vraagt namelijk nooit naar mijn zwangerschap en ze komt niet geïnteresseerd over, als ik het heb over de controles bij de verloskundige en de echo s die ik tot nu toe heb gehad. Ze vraagt er echt werkelijk echt nooit naar. Is dit nou een moeder figuur vraag ik mij af?
    Ze heeft nu sinds kort zelf een man leren kennen, die haar al na een paar weken te huwelijk heeft gevraagd. Ze wil die man ook nog niet aan mijn voorstellen, wat ik op zich vreemd vind.

Ook wil ze nu graag kinderen van hem aangezien haar biologische klok enorm tikt, vanwege haar leeftijd.
    Het zit mij totaal niet lekker dat ze niet geïnteresseerd is, ook nog voor zij die man heeft leren kennen. Ik heb vorige week telefonisch aan haar gevraagd of ik met haar persoonlijk kan praten, want ik zit heel erg met iets wat tussen mij en haar speelt. Ze geeft iedere keer aan dat het niet gaat want ze past op het kindje van haar aanstaande man.
    Hoe moet ik hiermee omgaan? Hebben jullie tips of adviezen? Soms lijkt dit wel jaloezie van haar kant naar mij toe, maar dan wil ik het niet geloven.
    Ik wil haar namelijk vragen of zij in de bevallingsperiode er voor mij en mijn gezin kan zijn, aangezien ik een keizersnede ingepland krijg. Maar zelf weet ze ook niet meer wanneer ik ga bevallen, dus ik weet het allemaal niet meer.

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Pfft. Lekker egoistisch. Ik zou zeggen laat t los. Brengt alleen maar verdriet!

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Klinkt een beetje alsof ze midden in de verliefde fase zit waar je alleen oog hebt voor je liefde.
    Heel vervelend natuurlijk.. en ik vind best dat je dat mag aangeven, desnoods per telefoon of app als je haar niet te spreken krijgt.
    Normaal zou ik zeggen.. wacht tot de nieuwigheid eraf is, maar straks mist ze je hele zwangerschap.

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou nog even wat geduld met haar hebben. Was ze bij de vorige zwangerschappen ook zo? Als het antwoord nee is dan speelt er misschien iets waar je geen weet van hebt. Als je altijd een goede band hebt gehad vind ik dat je soms even geduld met iemand moet hebben.

5. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Heel vervelend! In begin dacht ik nog, 'ach het is maar een tante, laat gaan' (in de zin van, steek niet zoveel tijd en moeite erin alsware als ze dat ook niet in jou doen) naar aanleiding van de titel naam. Maar snel kwam ik erachter dat ze erg veel voor je betekend! Het is erg naar en vervelend dat ze zo ongeïnteresseerd overkomt en doet! :( Misschien is het een pure jaloezie van haar kant uit. Omdat zij nooit een groot gezin heeft kunnen krijgen? Ik heb geen idee.. Natuurlijk mag ze dan nog niet zo doen. Wat ik wel weet en gezien heb van dichtbij is dat jaloezie namelijk overgaat in afgunst. Daar lijkt het in dit geval wel op... Misschien kun je het bespreken en vragen waarom dit zo gaat en waarom ze zo doet? Want ik snap dat het niet leuk is.

6. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ahhh wat rot voor je.. ik zou haar anders gewoon even een appje sturen met je gevoelens erin, wat ze voor je betekent en waarom je zo geraakt ben door dit..

Ik denk zelf ook aan jaloezie omdat zij zelf nooit een groot gezin heeft gehad (nog niet misschien in dit geval) maar misschien als jij je gevoelens aan haar verteld dat het haar ook zal raken en zij ook haar gevoels naar jou kan vertellen..

Liefs Belle

7. Bailey84

Hoi Sue87,

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Zij wil graag de oma uithangen voor mijn 2 kinderen en aankomende kindje die eraan komt. Maar ik zal je zeggen voordat zij die nieuwe man heeft leren kennen deed ze helaas al zo. Ik denk dat ik mijn gevoelend toch in een app je uit.
    Dank je wel voor je reactie!

8. Bailey84

Dit is de 1e zwangerschap die zij meemaakt van mij, de jaren daarvoor niet. Voordat ik zwanger was zei ze altijd het zou leuk zijn als jullie voor een 3e kindje gaan. Kijk ik hoef niet te horen van haar dat ik aan een 3e kindje wil beginnen, maar zoveel enthousiasme dat zij voor mijn zwangerschap had is nu helaas helemaal verdwenen.
    Dank je wel voor je reactie, ik kom er nog op terug als ik haar gesproken heb.

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Als je tante voor je zwangerschap al zo was dan is ze gewoon zo. Denk niet dat je dat met een appje of een gesprek kan oplossen.

Als ze graag voor jou een moeder wilt zijn en een oma voor je kinderen dan zou de interesse uit haar eigen moeten komen.
    Gemaakte interesse is ook niet alles.

Zou het haar in ieder geval wel duidelijk maken maar verwacht er niet teveel van.

Sterkte!

10. Bailey84

Hai Babyluvv,

Dank je wel voor je reactie.
    Zij is voor mij niet zomaar een tante, ik zag haar echt als mijn moeder en zij mij als een dochter. Ik ken heel veel familie en kennissen van haar kant en daar gaf ze altijd aan dit is voor mijn dochter. Wat je zegt, daar heb je misschien wel gelijk in. Ik geloof dat dit jaloezie is, terwijl zij altijd zegt dat zij daar een gruwelijke hekel aan heeft. Ze gunt iedereen van alles. Ik betwijfel het. Ik ga dit sowieso bespreken met haar.

11. Bailey84

Hoi Meiske2015,

Daar heb je helemaal gelijk in, het moet niet van een kant maar komen. Interesse moet dan echt an haar af komen. Ik heb zoiets van ik zeg het tegen haar hoe ik mij voel en take it or leave it dan maar. Ik verwacht er niet veel van, maar het is zo teleurstellend....

12. Bailey84

Hoi Belle22,

Ik ga haar een bericht sturen, aangezien het zo moeizaam gaat van haar kant. Skypen zelf daarvoor moet ik een afspraak maken, dus dan moet het maar via een berichtje.
    Toegeven zal ze waarschijnlijk niet doen, maar ik wil weten wat hierachter speelt van haar kant dan.

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja snap ik :(
    Ik hoop dat je het een plekje kan geven als het niet afloopt als je hoopt.

Maar ik hoop toch meer dat ze je begrijpt en dat er verandering komt.

14. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Veel succes meid.. een berichtje zal geen kwaad doen.. je kan eerlijk zeggen dat je jullie moeder/dochter relatie mist en vragen of er misschien iets is? in een zwangerschap heb je toch wat meer behoefte eraan als normaal..

Liefs Belle

15. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dat zag ij later ook in je post.. en toen snapte ik, waarom je er zo mee zit. Ik vind het erg verdrietig voor je, dat het zo gaat.. Ik hoop dat je het kunt bespreken met haar en dat het veranderd.. Ik weet niet of het jaloezie is, maar dat kwam het eerste bij mij op, omdat ik dat vaker heb gezien helaas, dat mensen zo enorm jaloers zijn, Dat dit op gegeven moment zo erg word dat ze geen interesse meer kunnen tonen.. Misschien is dat het ook niet. Misschien is het de verliefdheid, waar ze zoveel energie insteekt, waardoor ze geen omkijk meer heeft voor andere dingen. Ik hoop dat je het kunt bespreken en dat het goed komt.. Of dat je in ieder geval duidelijkheid krijgt, waarom ze zo ongeinteresseers is, want dit is ook niet leuk en erg verdrietig! :(

16. Bailey84

Hoi hoi,

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Ik heb haar vanmiddag een super lange app gestuurd, met mijn gevoel hierover, dus ik kom hier nog op terug. Ik ben zo benieuwd wat haar reactie hierop is. Jullie horen van mij.
    Liefs

17. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik denk dar je er goed aan gedaan hebt om haar een berichtje te sturen.
    Ze kan ze kezen hoe jij je voelt en misschien openend het bij haar haar ogen en veranderd er wat.
    Je heb natuurlijk ook kan dat ze je helemaal niet begrijpt en er niets veranderd. Ik denk dat je in dat geval je conclusie moet trekken en het los moet laten. Waarschijnlijk gast het je dan alleen maar pijn doen.

18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik heb toch de neiging een ietwat genuanceerde reactie te plaatsen, in plaats van 1 die bomvol staat met aannames...

Jaloezie, afgunst? Hoe weten jullie dat? Met de informatie die we hebben, geen interesse tonen en een kinderwens kan ik met de beste wil van de wereld niet concluderen dat de tante TS iets niet gunt.

Ze toont weinig interesse in de zwangerschap. Dat is verdrietig. En het is goed dat je aangeeft dat je daar verdrietig van wordt en dat je het graag anders zou zien.

Ze is al heel snel ten huwelijk gevraagd. Nou en, dat is haar beslissing.

Ze wil graag kinderen van haar nieuwe vriend. Nou en, dat is haar beslissing.

Misschien lukt het zwanger worden niet en is ze heel verdrietig. En vind ze het moeilijk om bij een zwangere TS te zij. En te horen hoe het bij de vk was.
    Is dat fraai? Nee, maar wel begrijpelijk.

Misschien is ze zoooooo verliefd, dat ze geen oog meer heeft voor de dingen om haar heen.
    Is dat fraai? Nee, maar geen misdaad.

En ja, misschien is ze wel jaloers.
    Is dat fraai? Nee, maar wel gewoon een emotie die bestaat. En een emotie die je niet altijd kan tegen houden. En een emotie die zeker niet altijd over gaat in afgunst.
    En ja, je mag natuurlijk aangeven dat je het niet fijn vind.

Maar in plaats van conclusies trekken over jaloezie en afgunst, zou ik gewoon eens vragen wat er aan de hand is. Aangeven dat je haar mist. En kijken of je in de toekomst iets kan veranderen.
    Zonder allerlei conclusies te trekken over afgunst en grote gezinnen.

Ik hoop dat het goed komt.

Zonnebloem92, amdaa, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    edit

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Wat vervelend voor je TS. Ik hoop dat er duidelijk wordt wat er scheelt en dat jullie band weer vanouds wordt.
    Jaloezie kan inderdaad gekke dingen doen met vrouwen helaas.

Deel Deze Pagina