Welke strijkplank voor stoomgenerator?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Al jaren heb ik dezelfde strijkplank. Een simpel ding...niets mis mee.
    Maar nu heb ik sinds kort een stoomgenerator om te strijken. Helemaal super, maar ik merk dat mijn strijkplank het niet aankan.
    De plank kan het vocht (stoom) niet aan en blijft nat. Dit ruik je ook. Ik heb er al doeken tussen gelegd, maar dit werkt niet echt.

Nu sta ik net te strijken en schiet elke keer de pin waarmee ik 'm in hoogte kan verstellen los.
    Denk dat het tijd wordt voor een andere.

Welke hebben jullie en zijn jullie hier tevreden over?

2. beebj

beebj Niet meer actief

Hier ook een stoomgenerator van Philips. Heb er toen meteen een nieuwe strijkplank van Brabantia bij gekocht; de B variant, 124x38cm. Deze is speciaal voor stoomgeneratoren, want er dit een soort 'plank' naast waar je de stoomgenerator op kan zetten. Helaas heb ik wel (ook) het probleem qua vocht wat jij benoemt. Er gaan druppels door de strijkplank heen en vallen op het laminaat. Zodra ik klaar ben met strijken, pak ik een handdoek en maak de vloer droog. De plank zelf wordt niet nat, maar klammig. Is zo droog en stinkt eigenlijk nooit. Zou ook graag van dit probleem af willen. Laminaat en water is toch niet zo'n goeie combi!

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
  4. beebj

beebj Niet meer actief

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik kreeg hem gratis bij mijn stoomgenerator van tefal. Dus weet niet van welk merk hij is. Misschien ook wel tefal.

Ik vind die generator echt ideaal.

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar die unit van de stoomgenerator is behoorlijk groot. Leek mij juist handig als dat plankje lager is omdat ie anders zoveel hoger staat.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Verder nog tips??

8. beebj

beebj Niet meer actief

Het is echt niet te groot hoor. Bij mijn stoomgenerator heeft ie aan beide kanten nog een smal strookje over, maar echt niet veel. Hij staat qua hoogte gelijk met je strijkplank dat plankje.

Deel Deze Pagina