Auto financieren

Discussion in 'De lounge' started by runner, Jan 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe hebben jullie de auto betaald?

1. een lening afgesloten

2. of ervoor gespaard

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    stel je voor, je sluit een lening ervoor af en je rijd m een half jaar later volledig in de prak... dag auto, maar nog wel steeds een "leuke" lening.

ik hou zowiezo niet van leningen, als ik het geld niet heb, jammer dan. dan gaat het hele feest niet door. de enige lening die ik accepteer is de hypotheek

2. Female

Female Niet meer actief

Wel bizar zeg, dat ik de enige ben die wel gewoon een krediet heeft bij de bank voor de auto's.
    Waar blijft de rest dan van die 80 % zou je denken :(
    Schamen die zich...?

3. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik heb altijd vanuit huis meegekregen '[/b]geld dat je niet hebt kun je ook niet uitgeven '.

4. Joda

Joda Nieuw lid

May 29, 2007
    2
    0
    0
    Bedenk ook goed dat je bij een 2e-hands auto niet altijd een All-risk verzekering hebt. Als je dat niet hebt en je veroorzaakt een schade, waarbij je in het ergste geval je auto naar de sloop kunt brengen, je nog wel jarenlang je lening moet aflossen...

Ook ik zou nooit voor zoiets lenen... Enneh... logisch dat de autohandelaren het wel zeggen... daar zijn het 'verkopers' voor. ;) :)

5. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Wij hebben gewoon gespaard voor een nieuwe auto.
    Vind het persoonlijk niet zo prettig gevoel om "overal" maar een lening voor af te moeten sluiten.
    We hebben al een lening voor het huis en dat vind ik meer dan genoeg.
    Als we iets niet kunnen betalen, dan wordt het niet gekocht.

Groetjes Taby.

6. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Wij hebben kort geleden wel een lening afgesloten om onze 2e hands auto te kunnen betalen. Normaal ben ik niet zo'n voorstander voor lenen maar wel voor het sparen. Alleen mijn man werkte bij een bedrijf en had een lease-auto en is miv 1-1-08 van baan gewisseld (helaas zonder lease-auto) dus we hadden snel een auto nodig. En aangezien mijn man alleen al voor het werk 30000 km per jaar rijd wilden we niet het wrak van de weg kopen zeg maar. Dus toch een iets duurdere auto en daar een lening voor afgesloten. Dat is onze reden.

7. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    Hier ook geen financiering. We hebben allebei een auto en die zijn allebei contant afgerekend.

Succes met je besluit!

8. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    We hebben een nieuwe auto hoor!
    (renault laguna)

Een andere die we in ons hoofd zat.
    Nieuwer model alleen wel wat meer km.
    Heb er een hoop af kunnen lullen. :)
    Dus komen uit eindelijk goedkoper uit. :)
    Was helemaal trots op mezelf. ;)
    De grote baas kwam later naar ons toe met de opmerking: "heb je nu toch je zin gekregen?" hihi.
    Sukkel. ;)

Moeten uit eindelijk toch nog een stukje lenen.
    Maar deze lupo is echt geen doen meer.
    Veelste klein, wandelwagen past niet in de achterbak dus ligt op de grond,
    raam kan niet meer helemaal open,
    deur valt dicht,
    en er beginnen lampjes te knipperen. :oops:

9. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Veel plezier ermee!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    wij hebben geld geleend van mijn ouders voor de auto.

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben in juni 2007 onze auto gekocht dmv een financiering. Onze eerste auto kon bij de dealer niet ingeruild worden, omdat het een te speciale auto was (Honda Accord Type-R). We hebben er toen voor gekozen om die particulier te verkopen en alvast de Civic te kopen. Helaas duurde het tot half oktober voordat we de Accord kwijt waren, maar konden toen die lening wel ineens afbetalen.
    Normaalgesproken sparen we eerst voor een nieuwe auto.

12. Ik heb zelf geen lening afgesloten voor mijn MINI Cooper en mijn man heeft een lease-auto (dus dat is sowieso al lekker makkelijk praten...)

Maar ik vind echt niet dat je je hoeft te schamen wanneer je geld leent voor een auto. Lenen is inderdaad duur, maar een 'oud wrak' kopen omdat je geen geld hebt voor een fatsoenlijke auto is misschien uiteindelijk wel duurder dan de rente die je voor de lening moet betalen, omdat zo'n barrel continu naar de garage moet voor reparaties (waar je misschien ook weer geld voor moet gaan lenen, omdat je de reparaties niet kunt betalen). En dan vraag ik me dus af wat meer geld kost: de rente van je lening of die dure reparaties...

Misschien een tip (wij doen het ook zo, maar het kan natuurlijk alleen bij een eigen huis): Wij laten de hypotheekrenteaftrek niet maandelijks uitbetalen, maar eenmaal per jaar. Dat is dan een heel leuk bedrag en dat gaat meteen naar een aparte spaarrekening waarop we sparen voor een andere auto voor mij (want die is inmiddels ook alweer ruim 6 jaar oud...)

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Wij hebben ook niet geleend voor een auto. Als je toch geld wil lenen, kan je misschien ook je hypotheek verhogen. Je betaalt dan hypotheekrente voor de auto, maar krijgt geen belastingteruggave. (volgens mij werkt het zo, maar zeker weten doe ik het niet, aangezien wij dit niet doen).

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lastig is dat. Mijn man heeft nu een auto van zijn werk, een Skoda Octavia 2, echt een geweldige auto met alles er op en er aan. Alleen met de huidige belastingmaatregelen betalen we straks nog eens € 3600 belasting over die auto per jaar extra en dus hebben we de Skoda stil gezet om er prive een auto bij te kopen. Straks ook wel handig met het beepie enzo.

Mijn ouders boden aan geld te lenen, alleen mijn vader wil ons dan weer in een nieuw, klein leuk autootje terwijl we zelf meer dachten aan een tweedehands Megane, een Volvo V40 oid. Kortom we zijn er nog niet uit.

Sta er wel van te kijken dat zo veel mensen hun auto zo betaald hebben! Heb dat echt niet zelf op de bank zoveel geld :confused:

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Wij hebben samen een lening afgesloten voor onze auto.

Toen we zijn gaan samenwonen heb ik mijn autotje weggedaan, om een beetje kosten te besparen en mijn vriend had een Citroën C2, die hebben we nog een jaar behouden en hebben die dan verkocht en een Citroën C4 gekocht, veeeeel meer plaats in. Dit was omdat we aan kindjes dachten en we een C2 wel erg klein vinden.

Ik wil mijn auto wel cash betalen, maar zoveel geld hebben we niet hoor!

16. Ik zou dit zelf niet doen. Het lijkt dan wel alsof je erg goedkoop uit bent per maand, maar je betaalt dan wel rente (die inderdaad lager is) en aflossing gedurende de gehele resterende looptijd van je hypotheek, terwijl een gewone lening maximaal 5 jaar loopt. Dan kun je beter een tweede (losse) hypotheek afsluiten en van die hypothecaire lening de looptijd op maximaal 5 jaar zetten. Anders betaal je over 20 jaar nog steeds voor een auto die waarschijnlijk dan niet eens meer rijdt...

En het klopt dat je de rente die je betaalt over de verhoging of over de tweede hypotheek NIET mag aftrekken...

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb toen ik net 18 was een auto gekocht van 4000 euro op afbetaling.
    Ik betaalde elke maand 250 euro af.
    Na anderhalve maand had ik het afbetaald.

Nu heb ik hem al bijna 4 jaar. Tijd voor een heerlijke 5 deurs, vooral met die maxi cosi

18. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Wij sparen altijd netjes voor een nieuwe auto!
    Bij ons geen leningen! Een hypotheek kost al genoeg en verder willen we nergens aan vast zitten.

19. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben een deel van de auto betaald met mijn inruilwagentje en op het overige bedrag hebben we een lening afgesloten.
    Iedere maand leggen we daar 160 euro voor in, als we een keer meer willen afbetalen kan dat zonder extra kosten.

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    wij sparen ook voor de auto, omdat wij vinden dat als je een lening afsluit voor een auto je over een jaar nog betaald voor iets wat minder waard is geworden.

nee wij sluiten geen leningen af, alleen onze hypotheek, voor de rest sparen wij overal voor.
    Zelfs de verbouwing in huis betalen we uit eigen zak, we willen onze maandlast zo laag mogelijk houden

Share This Page