In principe ben ik het hier 100% mee eens.. Maar als je niet zonder auto kan en je andere auto het bijna begeeft en je geen geld hebt voor een nieuwe? (net een dure bruiloft achter de rug) Dat is de reden dat wij afgelopen jaar de beslissing hebben genomen mijne in te ruilen. Met een baby onderweg was een grotere (5 deurs) toch wel nodig en mijn auto was zwaar aan het aftakelen. Dus snel ingeruild nu hij nog wat waard was. Tja.. en voor het overige bedrag konden we helaas niet anders. Gelukkig kunnen we als we iets meer geld overhouden ook kostenloos MEER aflossen als standaard. Dat scheelt enorm.
huh? dat wil ik ook hoe doe je dat? Elke maand 250euro afbetalen en binnen anderhalve maand heb je 4000 euro afbetaald
Ik spaar voor een auto, de auto van mijn man is lease dus .... tja vandaar ik Ik ben denk altijd bij zo'n lening van tja als je je wagen total loss rijd dan moet je afbetalen en je hebt geen wagen meer, hoe zuur is dat dan... Hypotheken ophogen voor een auto vind ik wel het domste dat je kan doen, 30 jaar betalen voor een grotere/nieuwere wagen. Een doorlopend krediet gewoon bij de/je bank is dan vele malen betrouwbaarder en kan je altijd sneller aflossen want daar staat geen termijn voor.
Dat leek ons wel wat omdat je dan ook meer en sneller af kan lossen als je budget dat toelaat toch? Najaa heb er niet een heel goed gevoel bij van dat lenen maarja een kleine corsa weet niet of dat handig is straks met de kleine. Willen graag een 5-deurs... Twijfel twijfel twijfel...
een doorlopend krediet is gewoon in het rood kunnen bij de bank, je zorgt er dus zelf voor dat dat snel of langzaam verdwijnt, zodra je het niet meer nodig hebt zeg je het op, geen frisia, dsb bank of leen die je dat aanbiedt want die willen je 5 jaar binden als het ff kan. Misschien scheelt het je 1% rente ofzo maar daar heb je dan ook veeeeel minder kleine lettertjes te lezen voor terug. Ik krijg namelijk al enge gedachten als ik die reclame 's voorbij zie komen. Zo heb je toch meer geld en niet van die wazige contracten waar je nog jaaaaren aan vastzit. Ik heb trouwens net mijn nieuwe wagen bij elkaar gespaard, nu er nog een vinden naar mijn zin.
Ahah oke, ja van die leen reclames moet ik ook niets hebben. Hihi veel plezier met uitzoeken van je auto! Wij denken er nog over na, wat we gaan doen
Wij hebben ook gewoon gespaard voor onze auto, hebben net een nieuwe gekocht. Oké, een hele nieuwe auto hebben we geen zin in om daarvoor te sparen, maar hebben nu een leuke tweedehands gevonden. Hadden wij 't niet kunnen betalen, dan hadden we nog even gewacht omdat onze auto 't nog goed deed, maar wanneer we echt een andere gemoeten hadden en 't niet uitkwam, dan hadden we een goedkopere genomen. Sparen doen we gewoon door extraatjes (nu voor de kerst, straks 't vakantiegeld, belastinggeld) op de spaarrekening te zetten. Standaard sparen we elke maand ook een bedrag (afhankelijk van hoe ruim we zitten, deze maand komt bijvoorbeeld de gemeentelijke belasting van een paar honderd euro, die betalen we ineens en dan sparen we deze maand wat minder.) Nu heeft ons spaargeld dus wel een deukje opgelopen, maar daar hebben we dan ook wat leuks voor terug. Meestal is 't zo weer aangevuld.
Wij zijn ook van plan om de auto dit jaar nog af te betalen. Gaan gewoon op vakantie naar duitsland waar kennissen wonen. Zodra zij op vakantie gaan vorderen wij gewoon hun huis. Lekker goedkoop. Wij gaan dus ook voor een doorlopend krediet. Alle extratjes die wij per maand over houden kunnen we dan meteen weer storten. Maar laten dit regelen door ons verzekerings/hypotheek mannetje. Die heeft er toch meer verstand van dan wij... Kom ik nog steeds niet op 80% die een lening afsluiten. Maar daar zullen alle lease bakken ook wel tussen zitten.
ik kon niet stemmen.... ..ik krijg m van me ouders... Toevallig zijn we nu net bezig om een andere te kopen... we willen graag eentje waar net de kop vanaf is.. het wordt waarschijnlijk een ford focus stationwagen..
Volgens mij is het net zo zuur als je net een nieuwe auto koopt voor veel geld en hem dan in de prak rijdt,dan denk je ook baluh van al dat geld Denk niet dat er dan in je opkomt "gelukkig heb ik hem niet op afbetalen gekocht want anders moest ik nu nog gaan betalen" Auto in de prak rijden is gewoon zuuuuur!
Je zegt het zelf al... Het kan wel eens verschrikkelijk lang gaan duren. Als je er een lening voor afsluit, duurt het dus ook verschrikkelijk lang voordat die lening is afgelost.... Wat is jullie toekomstverwachting? Gaan jullie meer verdienen? Zo ja, dan kun je de lening straks misschien versneld aflossen. Zo nee, dan betekent het dus echt dat je heel lang bezig bent met aflossen. En in de tijd dat je aan het aflossen bent, heb je minder/niets om te sparen. Een auto is geen investering. Hij zal niet meer waard worden, dus je bent je geld kwijt. De gemiddelde nederlander schijnt elke 2 jaar een nieuwe auto te kopen. Een doorlopend krediet waarop je maandelijks 2% aflost, loopt ruim 5 jaar. Je blijft dus achter de feiten aanlopen. Ik zou zeggen: niet doen, tenzij het bittere noodzaak is. Misschien is er een goedkopere auto die ook aan jullie wensen voldoet of misschien kun je het kopen van een nieuwe auto nog even uitstellen. Oh en btw mamalieske: een doorlopend krediet is niet gewoon rood kunnen staan bij de bank. Een doorlopend krediet sluit je af voor een bepaald bedrag en daar moet je maandelijks op aflossen. bij een krediet op je betaalrekening (wat jij bedoelt) hoef je niet af te lossen. Dat is meer bedoeld voor als je op het eind van de maand een keer niet helemaal uitkomt.