Wanneer mag een baby snachts op zijn buik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ben ik weer.......

    Dano legden we altijd zonder problemen in bed, even mopperen maar daarna lekker slapen.

    sinds hij geprikt is maandag, wordt hij hysterisch als we hem op zijn rug neerleggen, de 5-10 minuten regel werkt ook niet. gaat alleen maar hysterischer huilen.

    Maarrrrr zodra we hem op zijn buik neerleggen is hij stil en valt hij in slaap?

    Gisterenavond ging het ook zo moeilijk toen heb ik hem net zo lang aan de borst laten drinken tot hij in slaap viel, en zo heb ik hem laten liggen op zijn rug. maar ik wil hem niet op zijn buik laten slapen, vindt ik doodeng.

    Hoe kan dit?
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    wja en overdag laten we hem regelmatig op zijn buik in de box slapen/spelen. maarja dan zijn we erbij. Hij kan zijn nek heel goed draaien hoor maar blijf het eng vinden.

    vanaf wanneer kan een baby op zijn buik slapen snachts?
     
  3. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik ben ook geen voorstander van baby's op de buik laten slapen...terwijl ikzelf een buikslaper ben....
    Mijn kleintje is 3 maanden en slaapt al 2 maanden op zijn buikje....In overleg met de kinderarts...Hij zei ik mag het niet promoten maar wij zijn er ook groot mee geworden....
    Rens slaapt nu erg goed en rustig.
    Rens is van 4 mei....
     
  4. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Bij de CB raden ze het af. Maar onze dochtertje nu 7 weken slaapt op haar buik. Op rug is net zo als bij Angel Eyes huilen/brullen. Ze slaapt 4 weken al op haar buik. Je moet alleen goed opleten dat hij/zij haar hoofdje goed omgaan kan houden zodat hij/zij zelf kan draaien het hoofdje.
     
  5. Niet meer actief

    ayman is een buikslaper en dat doet hij al vanaf ongeveer zijn tweede maand, zowel overdag als s'avonds slaapt hij lekker op zijn buikje....

    ik maak me ook geen zorgen om wiegendood want mij ventje vecht echt wel voor zijn leventje.....
     
  6. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    het stelt me best wel gerust als ik dit zo lees. Dano is ook al bijna 3 maanden natuurlijk en zijn nekje en boven rug zijn hartstikke sterk. hij kan in een beweging zijn hoofdje van de ene naar de andere kant draaien. Misschien toch maar eens proberen dan.... Zal wel vaak gaan checken denk ik.
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    cb raadt het af, tot hoe lang dan? want als ze zich zelf kunnen omdraaien is het toch geen probleem, of als ze hun hoofdje omhoog kunnen houden?

    mijn manueel therapeut zegt dat het beter is als ze op hun buik slapen, maar goed die van ons is natuurlijk al 7 maand, die draait zich zo om, in het begin deden wij het ook niet...

    vanaf wanneer mag het dan van het cb?
     
  8. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hoi Angela,
    Finn slaapt al vanaf 3 weken op zijn buik. Het moment dat hij eigenlijk van zijn zij op zijn rug moest gaan liggen was aangebroken en hij vond het helemaal niet fijn. Dus toen hebben we hem op zijn buik gelegd en hij slaapt gewoon heerlijk. Nooit problemen mee. Ik vond het in het begin ook wel een beetje eng hoor. Maar dat is maar een nachtje en dan ben je daardoor heen. Het is alleen lastig als hij in de maxicosi moet, want dan slaapt hij dus gewoon echt niet. Maar goed, dat is eigenlijk het enige nadeel.
    Succes ermee.
    x Linda
     
  9. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur slaapt ook op haar buik. Slaapt dieper en sneller in..we hebben aerosleep maar ik geef toe dat ik vaak ga kijken. Slaapt ze diep voordat ik ga slapen dan draai ik haar om. Overdag check ik elke 10/15 minuten of ze ok is.

    Marijn
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ja wij hebben ook aerosleep. Heb het met ,mijn partner besproken en vannacht gaat hij lekker op zijn buikje liggen.

    doen jullie dan met of zonder speen? want die kan heel lelijk onder zijn gezicht komen te liggen toch?
     
  11. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Wij gebruiken geen speen als ze op haar buik ligt.
     
  12. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja soms met speentje en dan valt ik wel uit als ze inslaapt. Ze is niet zo van de spenen maar ik weet wat je bedoelt. Als ze onrustig is en driftig dan zit ze graag met haar neus naar beneden en met speen is dat niet handig en een beetje eng. Dus alleen de speen als ze erg rustig is en haar hoofd naar de zijkant heeft. Ik blijf er vaak even een kwartiertje bij om te kijken of ze rustig blijft. Ze slaapt heerlijk op haar buik...

    Succes! Marijn
     
  13. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier nog een buikslaper! We beginnen altijd op zijn rug, anders slaapt hij niet want hij blijft zijn hoofd optillen(wel schattig gezicht! hih) en als hij eenmaal slaapt wordt hij meestal na een kwartiertje wakker, dan draaien we hem op zijn buikje en hij valt in diepe slaap!
    Snachts wordt hij overigens niet wakker, en slaapt hij wel op zijn rug! Maar als hij sochtends 7 uur wakker wordt en ik draai hem dan nog even op zijn buik, dan slaapt hij zo weer een uur verder!mmmm...eigenwijs mannetje hebben wij he!

    ja vond het ook eng in het begin en was erop tegen, maar mijn man vond het zielig als hij niet kon slapen dus draaide hem steeds op zijn buikje..toen zag ik in dat dat gewoon het beste werkt voor hem! Tijn heeft ook al vanaf dat hij geboren is een heel sterk nekje en draait zijn hoofdje in bed gewoon de hele tijd om.

    Tijn is wel een speenzuiger, dus wij hebben een "bed" speen, gewoon een speen zonder ring! Ik vind een speen wel een veilig idee, mocht het een keer fout gaan en tijn drukt zijn mond in het matras(heb ook aerosleep!) dan zit die speen er nog tussen!

    Trouwens, weet niet of dat voor de andere buikslapertjes ook geld: Tijn drukte in mijn buik ook altijd zijn hoofd in/tegen de placenta. Hij lag altijd weg gedoken met zijn hoofd. Hebben nooit een normale echofoto(4 keer geprobeerd) van zijn hoofdje kunnen maken, want meneer zat heerlijk met zijn hoofd tegen de placenta. Ik haal daar uit dat Tijn het gewoon heerlijk vind om iets tegen zijn hoofd te hebben! ipv een glibberige placenta is het nu een lekker zacht matrasje hahahahaha

    kus miek
     
  14. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Ik vind het ook eng!
    Overdag slaapt ze tegenwoordig ook meestal op de buik (sinds ze zelf kan omrollen; een week of 3 geleden). Terugrollen naar de rug lukt meestal niet, maar ze is sterk en kan haar hoofdje goed optillen en ronddraaien.
    Ongeveer rond diezelfde tijd wordt ze ook ineens weer wakker snachts! Ze heeft maanden doorgeslapen en ineens wordt ze snachts weer wakker tussen 2 en 4 uur.
    Misschien heeft het er wel wat mee te maken, want 's nachts leg is haar op de rug te slapen. Misschien toch maar eens proberen om haar gewoon op de buik weer in te laten slapen. Ben benieuwd...
     
  15. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Waarom is het beter?

    Sam doet het sinds 1,5 maand ook. CB zegt dat je er nu niks meer aan kan doen en dat de omstandigheden er omheen ook tellen. Bij ons wordt er niet gerookt in huis enzo. Maar Sam is ook al bijna 10 maanden. Beweegt zoveel dat die nog eens ondersteboven in slaap valt
     
  16. Niet meer actief

    Dyaln ligt ook al 2 maanden op zijn buik. Op zijn rug wordt het alleen maar krijsen of hij moet heel, maar dan ook heel erg moe zijn.

    Hij krijgt zijn speen van mij, maar voor dat ik naarbed ga haal ik de speen weg, maar meestal heb ik die al eerder weg gehaald.
     
  17. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza slaap altjd op dr rug, maar nu ze zelf kan rollen e.d vind ik dr ook wel eens op dr buikje..
    Tja wat doe je eraan..
    Mijn nichtje (is 2 maanden ouder dan Eliza) slaapt sinds dr geboorte op de buik, die wil niet anders.
     

Deel Deze Pagina