Wij hebben vorig jaar een auto gekocht bij een officiële dealer met goede recensies en die was binnen een maand total loss. Het heeft aardig wat tijd, plus een advocaat gekost om het merendeel van ons geld terug te krijgen. Bij een andere dealer verteld wat voor auto het was geweest en die gaf meteen aan dat het een bekend mankement is bij dat type en dat het onmogelijk was dat de dealer dat niet geweten heeft. Dus ook dealers zijn regelmatig een risico. Wat de rechtsbijstand zegt hebben wij toen ook te horen gekregen. Je mag bepaalde zaken verwachten voor bepaalde prijzen. Een koffiezetapparaat van €10 kan best binnen een jaar kapot, maar niet binnen een week. Een auto van €2000 met nieuwe apk hoort niet binnen 3 dagen total loss te zijn. Maar het is gewoon wel ontzettend lastig om je gelijk te krijgen, zelfs als je het wel hebt.
Goedemorgen dames, Gisteren had ik echt even geen puf meer te reageren maar niets negatiefs was letterlijk kapot van de kopzorgen van het weekend en de euforie er achteraan. We zijn gisteren het gesprek aan gegaan, hadden hem al een paar uur ervoor gebeld en het voorgelegd hij was niet negatief op dat moment, we vonden het beiden even spannend er naartoe terug te gaan moet ik eerlijk zeggen. Hij was heel open in het gesprek, en gooide zeker de deur niet dicht, wel waarom we niet met de auto waren gekomen, tsja hij start nog maar denk dat ik geen 200 m verder kom voordat oom agent mij in een dikke mist van de weg haalt. Hadden er ook foto's en filmpjes van gemaakt, hij had wat oplossingen maar dacht dat het wel meeviel, dus de garage gebeld waar die naartoe gesleept was. Die had verder niets gedaan behalve hem binnen de hekken gezet van zijn terrein dat die van de openbare weg af was en even meegekeken naar wat wij vertelden en hij zei al een nieuwe motor is de enige oplossing die je kan doen maar wat krijg je dan een motor met 3 ton ofzo moet je dat willen. Dus hij dat aan die man uitgelegd wat de problemen waren en hij was heel netjes ow ja had die niet verwacht. Aanbod hij de reparatie kosten betalen wij enkel de nieuwe motor, dus hij de manuren. waren we het niet geheel mee eens, andere optie was hij de auto terug wij een andere uitzoeken en eruit komen. Hij had er toevallig 2 staan die wij wel zagen zitten, ook de vorige keer toen wij er waren al bij gekeken, maar wij hadden toen dit type in ons hoofd. We hebben proef gereden en zijn er gelijk mee naar de garage gereden die beste man is er ook even mee gaan rijden met mijn partner samen en goed geinspecteerd. Het blijft een 2e hands auto maar deze was totaal niet slecht. We hebben het rond kunnen maken en het heeft ons gisteren niets extra gekost. (Natuurlijk uiteindelijk heeft geld gekost maar prima dat is jammer en pech hard gaan sparen dan komt dat echt wel weer goed) We hebben gisteren dus de leenauto terug gebracht en we hebben een nieuwe auto waar we erg tevreden mee zijn. Iedereen bedankt voor het meedenken, wij zijn hier erg blij mee het had ook anders kunnen aflopen.
We zijn er inderdaad ook erg blij mee dat het zo opgelost is, vertrouwen in auto's moet nog even groeien nu maar dat is denk ik wel begrijpelijk. Wij hebben beiden jaren bij een autodealer gewerkt een hele grote en bekende en geloof mij je wordt er op alle fronten ook besodemieterd en dan bedoel ik op alle fronten. Dat zegt tegenwoordig helemaal niets meer behalve dat er mannen in een duur pak staan met gladde praatjes
Je hoeft natuurlijk helemaal niet bedonderd te worden bij een dealer. Onze ervaringen met autodealers zijn juist heel goed, helemaal geen gladde praatjes en ook niet in een duur pak trouwens . Je moet gewoon de juiste mensen treffen en wat mensenkennis hebben denk ik. En ja natuurlijk kan je overal slechte ervaringen hebben. Maar al onze auto's waren echt meer dan prima! Gelukkig is het voor jullie goed opgelost nu!
Die mensenkennis opmerking slaat eigenlijk nergens op. Een echte oplichter herken je niet. Ook niet met mensenkennis.
Heel netjes opgelost. Zoals het hoort. Gelukkig een nette garage. Vergeet niet op Google een positieve recensie te zetten. Als ze zo goed meedenken, mag er best een positieve recensie tegenover staan toch?
Ik bedoel bij lange na niet dat je altijd bedonderd wordt maar ook hun bedonderen de kluit en ja met een nieuwe auto heb je vaak meer mazzel, maar ook 2e hands gaat daar niet altijd goed
Ja zullen er vast bij zijn die de boel bedonderen. Hier altijd de auto's (tweedehands) gekocht bij fijne bedrijven met eerlijke mensen