auto gekocht.. toch niet helemaal tevreden over prijs

Discussie in 'De lounge' gestart door Lad, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Volgende keer direct onderhandelen of er eerst over nadenken. Ik bedoel een aankoop doen waar je al iets over zat te twijfelen is nooit goed. Vooral met zulke bedragen had ik er even over nagedacht.

2. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Jullie geven dat geld uit en het is aan de verkoper om te accepteren of te weigeren. Als het niet goed voelt zou ik het proberen om nog wat van de prijs af te dingen. Succes.

3. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    We waren niet aan twijfelen, ik ben gewoon een twijfelaar! ik heb niet meer gebeld ga idd niet voor 100 of 200 euro nog bellen. Het is een mooie goede auto voor die prijs en we krijgen hem eind van de week! Bedankt voor de reacties!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zie dat je zelf ook niet meer gaat onderhandelen.
    Volgens mij heb je inderdaad gewoon een koop gesloten, jij hebt het aanbod van de verkoper geaccepteerd en daarmee is de verbintenis aangegaan.
    En het verhaal van de 3 dagen bedenktijd, dat is volgens mij alleen bij het kopen van een huis. En bij kopen op afstand is het 10 dagen. En ik heb het wetboek nu naast me liggen, heb woensdag examen, dus als iemand kan vertellen waar het staat dat het toch 3 dagen is in deze situatie? (Zou handig zijn als het toch zo blijkt te zijn).

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Is je waardigheid je meer dan die paar honderd euro waard? Zo ja, niet meer zeuren.

(Maar dat doe je ook niet, las ik. Beter.)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dan had je er eerder mee moeten komen. Natuurlijk zegt een verkoper "ja" als je vraagt of dat de uiteindelijke prijs is, hij zou knettersstom zijn als ie zou zeggen "nee mevrouw er kan nog wel wat vanaf hoor"

7. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

@daphne78, volgens geldt hier gewoon de wet van aanbod en aceptatie hoor en dan heb je geen bedenktijd. het is namelijk een gewone koop.
    Als het koop op afstand, dus via internet was geweest, was er wel recht op bedenktijd.

Deel Deze Pagina