Werken op een huisartsenpost

Discussie in 'De lounge' gestart door klarinet, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wie van jullie is doktersassistente en werkt er op een huisartsenpost?
    Hoe ervaren jullie het? De verantwoordelijkheid, de triage?
    Ik werk momenteel in een huisartsenpraktijk maar zou wel wat anders willen!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Op de HAP heb ik net zoveel verantwoordelijkheid als gewoon hier in de praktijk hoor. Overdag trieer ik net zo goed. Ik vind op de HAP wel saaier. In de praktijk heb ik veel meer te doen. Voor de uitdaging hoef je het niet te doen vind ik.

3. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft er een tijdje stage gelopen tijdens zijn opleiding. Hij vond het een zeer geprotocoleerd werk. Iemand belt met bepaalde klachten, jij kijkt in een boek onder dat kopje en stelt de vragen uit dat boek die bij die klachten horen. Ook vond hij het niks dat ze alleen maar korte diensten hebben. Dat betekend vaak werken voor weinig uurtjes.

Succes met de beslissing! Anders een keertje vragen om mee te kijken?

4. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Kan je niet als chauffeur met de huisarts langs de spoedgevallen en huisbezoeken.
    Mag je veel assisteren, komt thuis bij mensen en hebt veel uitdaging.
    Misschien zijn dit meer de avond en nachtdiensten...

5. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij heb je daar andere diploma's voor nodig als chauffeur en als triage assistente. Anders doe je baliewerk, dan heb je helemaal geen verantwoordelijkheid

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gewoon doktersassistente, maar wel met triagecursus idd. Weet niet wat je als chauffeur extra nodig hebt.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wat ik van collega's weet die in het verleden op de post gewerkt hebben is het inderdaad maar saai werk.

Weet niet op wat voor praktijk je nu werk? Ik heb zelf jaren geleden in een eenmanspraktijk gewerkt en werk nu op een huisartsenpraktijk die veel groter is (21 spreekkamers), daar zit nogal een verschil in, veel meer uitdaging en aangezien het ziekenhuis hier in de buurt geen spoedeisende hulp heeft, krijgen we de meest interessante spoedjes tussendoor. Daarnaast krijgen we een hoop opleidingen en cursussen aangeboden om zo nog meer verantwoordelijkheid en uitdagingen te krijgen.

Wij werken overigens ook met triage en hebben die cursus destijds ook gratis gekregen. Omdat je op een gegeven moment wel alles uit je hoofd weet werken wij amper meer met dat boek (alhoewel het bij ons op de computer staat dus hoef sowieso niet te bladeren. ;) ). Vind het zelf altijd wel prettig om met triage te werken, op die manier heb je meer patiëntencontact dan dat je alleen klakkeloos een afspraak in plant.

Deel Deze Pagina