incassobureau grrrrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wie kan me helpen. ik heb ongeveer 1,5 maand geleden teveel overgemaakt naar een incasso bureau. ja iedereen heeft wel eens een te late betaling stom maar oke. ik heb dus 34 euro teveel betaald. ne ben ik inmiddels al zojuist het 3e telefoontjes verder en ben booos. het enige wat ik te horen krijg is ja mevr krijgt het terug alleen wanneer kunnen we niet zeggen! grrr. toen ik het ondekte belde ik gelijk en werdt me verteld dat ik binnen 2 weken het geld zou krijgen nu dus al ruim 1,5 maand verder nog niks en ze zeggen gewoon we weten niet wanneer het terug gestort wordt het is aan de administratie door gegeven meer kunnen we niet doen. pfff. wie weet wat ik nog kan doen hiermee. het is geen groot bedrag maar ja toch 34 eur is toch weer 2 dagen boodschappen zeg maar.

2. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Kun je het niet aan de bank vragen?

(Al zit er misschien teveel tijd tussen nu. Om een deel terug te vragen..)

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    incasso bureau op hun afsturen :)

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dreigen dat je naar kassa of opgelicht gaat stappen als het niet met een paar dagen op je rekening staat

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Bij een groot incassobureau kan dit inderdaad even tijd in beslag nemen. Die hebben een mega administratie. anderhalve maand is wel belachelijk lang. Het geld zou makkelijk binnen 2 weken terug moeten komen.

Wellicht kan je hun een brief sturen met het verzoek om direct het te veel over gemaakte terug te storten. Geef daarbij zoveel mogelijk info over jou storting. Welke datum en van welke rekening. Dan is het voor hun makkelijker zoeken naar de betaling.

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik zou om een direct nummer vragen naar de administratie.
    Ik heb ook wel eens problemen gehad met betalingen enz.
    Krijg altijd iemand aan de lijn die roept: "ja het ligt bij de administratie", of, "ik stuur wel een berichtje naar de administratie"
    Moe word je ervan.
    Ik heb gezegt dat ik dat niet meer hebben wil en iemand van de administratie zelf wil spreken.
    Dit heeft vaak veel meer effect hoor!
    Blijkt dat de administratie helemaal geen berichtjes had gehad, en helemaal van niets wist.
    Echt meid, een direct nummer vragen en zelf met ze spreken!

Succes

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @linda ik heb gevraagt naar iemand die me wel kon vertellen wanneer en ook naar de administratie maar dat kon niet ze konden me niemand geven. ik heb toen zelfs de chef ofzo gevraagt en dat kon natuurlijk helemaal al niet toen ik erover door ging was ie niet aanwezig.

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    en vragen naar Debiteurenbeheer? Als jij je rekeningnummer, datum wanneer jij het overmaakt en bedrag weet. Dan moet het makkelijk voor hun te vinden zijn .. Zo werkt het hier bij ons wel intern incasso wel...

9. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Enige wat je kan doen. Bij elk telefoongesprek die je voert data erbij en de naam wie je gesproken hebt, zo kan je bij een volgend telefoongesprek een naam noemen wat diegene beloofd heeft. Zo word je persoonlijk en dreigender. Wat je ook kan doen vraag naar een klachtenlijn en voer eventueel een klacht in. Zij zijn wel snel om geld bij de klanten te halen, maar geld terug storten schijnt erg moeilijk te zijn.

Mocht dit allemaal niet helpen stel een maximale termijn voor ze (met een week kan er ruim gestort zijn) is de termijn verstreken zou ik het hoger opzoeken en wat al eerder werd gezegt desnoods naar de media stappen. Wie niet horen wil moet maar voelen toch? (lekker ouderwets)

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    maar eigenlijk baal je over iets wat je zelf ook hebt gedaan,
    namelijk geld op tijd betalen... ;)

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik kom dus geen stap verder als diegene die de telefoon opneemt en ze beloven nu niks zeggen alleen dat het terug gestort gaat worden. ik krijg niemand anders te spreken want dat kan dus niet volgens hun. ik heb klantnummer gegeven en hun zie dat het bedrag teveel is betaald. ik weet ja moet zelf optijd betalen maar iedereen betaald wel eens iets te laat of vergeet het een keer. zo ook ik. en nu dit gezeur dus pfff. ga morgen weer bellen en kijken wat ze gaan zeggen volgens hun kunnen hun er niks mee en ligt het bij de administratie maar ja die krijg je niet zelf aan de lijn. en woordelijk krijg je te hoorden "we kunnen niet voor iedere 34 euro een terug storting doen er zijn zoveel mensen die teveel betalen als we dat elke keer gelijk moeten doen dan komen we niet meer aan het incasseren toe." tuurlijk dan is er toch geloof ik bij hun iets niet goed dat ze de foute info geven aan mensen als er zoveel mensen teveel betalen pff wordt er weer boos over haha goed voor me bloeddruk die was aan de lage kan hihi nu niet meer haha.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Tweety, het is in dit geval helemaal niet belangrijk of je iets wel of niet op tijd hebt betaald. Maar zij hebben geld van jou wat ze terug horen te betalen. Waar zij voor zijn ingeschakeld dat is geregeld.
    (en tja.. zij hebben een baan dankzij ons allemaal die wel eens te laat betalen... :D)

En het al is het maar een "klein" bedrag, het is van jouw en niet van het incasso bureau.

Wat ik hierboven ook al las, schrijf naam, datum en tijd op. Wellicht kan je rechtsbijstand gaan inschakelen?

13. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Maar ze kunnen wel voor 34 euro van die leuke brieven naar je toesturen. Kleine moeite om terug te storten toch neem ik aan.

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    helemaal mee eens ze sturen voor minder nog wel brieven.

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had een bekeuring van 16 euro.
    Aceeptgiro opgestuurd, kijkt m'n man gister op internetbankieren, is er 16 afgeschreven, en 16 bijgeschreven.
    Maandag maar even bellen, straks krijg ik een herinnering en moet ik 31 euro betalen :(

16. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Daar ga je toch niet voor bellen, als je het terug krijgt betekend dat vaak daT de begunstigde niet bestaat. heb je al alles gecontroleerd ?

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier een update tot nu toe nog geen cent terug vandaag weer gebelt zelfde verhaal gehoord de aministratie stort het terug u ziet het vanzelf? wil iemand spreken gaat niet wordt de telefoon erop gegooit dus ik wit heet terug bellen geen steek verder dus. ik moet nog afwachten het komt wanneer het komt is toch niet normaal meer. ik heb nu gezegt dat ik het binnen een week terug wil. maar ja daar schiet je niks mee op.

wordt er ook tegen mij gezegt u kunt blijven bellen maar danmaakt u alleen maar kosten. het wordt echt terug gestort. wordt hier zo grrrr. van en dan nog die hormonen die mee vliegen. weet nu niet meer wat ik er aan kan doen. had het beter op de spaarrekening kunnen hebben taan had ik nog rente kunnen krijgen ook.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    altijd fijn die incasso`s.
    ik had er laatst eentje aan de deur staan voor gemeentebelasting van 2006. hadden we idd niet betaald, er was iets fout gegaan met de automatische incasso. herinneringen en aanmaningen zijn bij ons nooit aangekomen (kan je alleen nooit bewijzen). konden we fijn nog eens een boete van 32euro betalen. heb gelijk de gemeente gebelt en alles laten uitzoeken. de rest klopt gelukkig wel. maar wat een *mens stond er aan de deur. of ik gelijk ff wilde betalen en als ik binnen 5dagen niet betaald had kwam ze beslag leggen. fijn als je net bevallen bent. tis gelukkig nu geregeld, maar ben de hele dag van slag geweest. heb ook het incassobureau gebelt om te klagen over hoe dat mens mij behandelde.

liefs doris

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Beetje vreemd dat ze dreigt met beslag. Daar mag ze helemaal niet mee dreigen als er nog geen vonnis is gewezen. Daar kunnen ze grote problemen mee krijgen als zij dat toch doen!

Deel Deze Pagina