Spaarrekening kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door Britt1, 1 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Bij welke bank hebben jullie een spaarrekening.
    Kreeg je er nog wat leuks bij?

Ik wil er een opnenen, maar twijfel nog bij welke bank.

Groetjes Britt

2. de bolle

de bolle Lid

11 dec 2007
    81
    0
    0
    vrachtwagens en sjouwen
    doesburg
    bij welke bank zitten jullie zelf?
    heb je een goed gevoel bij je eigen bank?
    zo ja kan je het misschien bij je eigen bank houden zo blijft het overzichtelijk

3. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Zitten zelf bij postbank alleen mijn schoonmoeder wil de rekening afsluiten en heeft er andere ideeen over. Vandaar!

Dacht misschien hebben jullie goede ervaringen...over natuurlijk mindere

4. de bolle

de bolle Lid

11 dec 2007
    81
    0
    0
    vrachtwagens en sjouwen
    doesburg
    het gaat om jullie kleine, dus wat het makkelijkste is voor jullie en de baby...
    niet wat makkelijk is voor de schoonmoeder ;)

toch?

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    je hebt volomen gelijk alleen,

dan ken je mijn schoonmoeder nog niet, hahaaha.

Probeer wel subtiel onze bank te promoten..

britt

6. de bolle

de bolle Lid

11 dec 2007
    81
    0
    0
    vrachtwagens en sjouwen
    doesburg
    is ze zo erg dan :)

7. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nee, maar wel graag op haar manier...

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Je moet aan je kindje denken, niet aan je schoonmoeder, wij hebben hem ook bij de postbank en Kyano zijn opa en oma's storten iedere maand € 15 .... Wij kregen zo'n leuke blauwe leeuw erbij, dat is dan een spaarpot en een nacht lampje ....

En als je schoonmoeder het niet wilt dan geeft ze hem iedere maand toch contact wat geld dan stort je het zelf :) ....

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    of je schoonmoeder opent een eigen rekening
    en jij een waar jij m wil
    zal ff mooi worden dat je als 29 jarige de dienst laat uitmaken door je schoonmoeder dacht t ff niet!

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Waarom kan je schoonmoeder dan niet lekker zelf een rekening openen en daar op storten? En jij je eigen?

Zou kijken waar ik de hoogte rente krijg. Heb zelf voor Lena een rekening bij de ASN Bank met 4.5% rente en je kan het geld gewoon opnemen. Als je eigen bank een stuk minder rente geeft zou ik persoonlijk niet voor het gemak of het leuke kadootje daarbij blijven...

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Helaas voor je schoonmoeder maar de bank heeft het sofinummer (burgerservicenummer) van je zoon nodig om een bankrekening te openen op zijn naam.
    Dus zolang jij haar dat nummer niet geeft kan ze geen bankrekeningnummer op zijn naam afsluiten, dan moet ze het op haar eigen naam afsluiten.

Groetjes Anita

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik zou het ook gewoon bij je eigen bank doen en je schoonmoeder laten weten dat jullie willen bepalen waar de rekening geopend wordt. Het kan toch niet zo zijn dat zij dat gaat bepalen?

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij vinden het meewegen of de rekening op de 18e of 21e verjaardag ineens volledig vrij komt of niet.
    wij willen liever dat we dat zelf kunnen bepalen, omdat je nu niet weet in wat voor situatie je kind tegen die tijd zit en of hij/zij dan ook volwassen genoeg is om er goed mee om te springen.
    dit n.a.v. de zoon van een kennis die alles in 1x kreeg op zijn 18e en op dat moment totaal ontspoord was, en alles in 2 maanden opgemaakt heeft. zijn ouders konden niet voorkomen dat alles vrij kwam, en hadden er geen zeggenschap meer over omdat hij toen dus 18 was.

ennuh het leeuwtje van de postbank is erg leuk :D

14. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Maar dit weet je als ouder toch ook een week voor je kind 18 is? Bij de meeste soorten spaarrekeningen heb je als ouder volledige bevoegdheid tot de 18e verjaardag. Dus hadden die ouders ook een dag voor die verjaardag het geld kunnen weghalen (desnoods tegen opnamekosten).

Deel Deze Pagina