Hai allemaal, Ik ben gisteren geslaagd voor m'n rijexamen Dus ben vanochtend naar het gemeentehuis geweest om het pasje aan te vragen. We hebben nog geen auto maar gaan die binnenkort wel kopen (willen wel goed nadenken over deze aankoop dus we doen het niet overhaast). Maar goed, nu hebben we die dus nog niet. En misschien willen we binnenkort wel een keertje weg (schoonmoeder ligt in het ziekenhuis en met het OV met 2 kleintjes is zo'n gedoe), en ik moet natuurlijk ook wel wat blijven rijden de eerste tijd... Maar nou begrijp ik dat de meeste autoverhuurbedrijven eisen dat je bijv. minimaal 21 jaar oud bent en 2 jaar je rijbewijs hebt. Ik ben al 30 dus een leeftijdsgrens is voor mij geen probleem. Maar is het uberhaupt mogelijk om ergens een auto te huren als je pas net je rijbewijs hebt? Hoe kunnen ze dat trouwens zien? De ingangsdatum op je rijbewijs kan heel recent zijn, maar het kan toch ook een nieuw, vervangend rijbewijs zijn..? Of staat de datum dat je geslaagd bent ook op dat pasje? (Ik kan wel alle verhuurbedrijven af gaan bellen, maar misschien weet iemand hier het antwoord wel ).
Ze zijn er zeker wel hoor, google maar eens op 'auto huren minder dan jaar rijbewijs'. Kom je bij aantal sites en fora uit. Wordt onder andere KAV en Multirent genoemd. Succes En Gefeliciteerd met je rijbewijs!
Thx! Ben zo blij.. Was de trein en de bus echt zat met de buggy enzo. Die vieze liften altijd op de stations.. Maar goed, heb inmiddels Multirent gevonden waar je een klein autootje wel kunt huren als je pas net je rijbewijs hebt, maar die zit hier helemaal niet in de buurt dus dat wordt 'm ook niet.
ik weet niet hoe ze het zien.. Maar de meeste verhuurbedrijven hebben inderdaad wel als eis dat je minimaal 1 jaar je rijbewijs hebt. Ik geloof wel dat een enkeling dit niet doet.. Je hebt ook greenweels oid.. Dan huur je geen auto, maar er zit een heel systeem achter. Daar zou ik eerst even op googlen Greenwheels Home 'k heb zelf al ffies op google gekeken
Ha, KAV zit hier wel in de buurt, dus dat zou nog kunnen. Ik zie bij hun voorwaarden inderdaad alleen een leeftijdsgrens van 23 jaar. Maar voor een klein autootje betaal je daar toch alweer 58 euro per dag. Hmmm... nog maar even over nadenken dan.
Enig idee hoe duur het huren van een auto is? 58 euro is nog goedkoop. Dan mag je ook maar een bepaald aantal km rijden, daarboven betaal je per kilometer ook nog bij. Wij wilden 2 jaar terug een Audi A4 huren voor vakantie, zouden voor 2 weken meer dan 1000 euro kwijt zijn. Je kan dat beter een cheape auto van 300 euro kopen, al zou je er maar 3 weken in rijden, dan nog is het goedkoper dan huren.
en btw, greenwheels: Abonnement Vanaf 24 jaar kun je abonnee van ons worden; dus dat kan De opzegtermijn is de lopende maand plus 1 kalendermaand; Bij onze particuliere abonnementen zijn maximaal 3 huisgenoten als berijders verzekerd