Hallo! Dit is de (eerste) maand dat ik bij de fertiliteitskliniek loop voor een onderzoek van mijn cyclus. Ik heb korte cyclussen en ik denk zelf dat de luteale fase misschien te kort is en het daarom (nog) niet is gelukt. Ik heb zojuist weer een echo gehad en bij de follikkelmeting was de follikel 18 mm, hij zal zeer waarschijnlijk binnen een paar dagen springen! Ze gaan gelukkig ook volgen of hij daadwerkelijk springt en hoe het dan met de progesteronwaarde is. Zijn er meiden die het leuk vinden te kletsen over dit traject en evt behandeling? Groetjes, Cupcake.
Hoi Cupcake, Wauw wat spannend! Ik hoop voor jou dat het een volwaardige eisprong wordt! Is je eitje spontaan gegroeid of dmv medicatie? Ik heb PCOS en volgens het beleid van het ziekenhuis moest ik een aantal kilo's kwijtraken. Inmiddels ben ik 11 kilo kwijt en heeft mijn man zijn zaad ingeleverd voor semenonderzoek. Afgelopen maand had ik spontaan een eisprong, maar helaas niet zwanger. Volgende week woensdag heb ik weer een afspraak bij mijn fertiliteitsarts. Maar ik weet echt niet wat ik kan verwachten... Heel spannend, maar ik wil echt dat ze nu actie gaan ondernemen. Ik ben benieuwd of je eitje daadwerkelijk een sprong gaat maken. Hou me op de hoogte! Liefs!
Hoi anoniempje! Het eitje was inderdaad gegroeid én gesprongen. Alleen, mijn baarmoederslijmvlies was veel te dun Dus ik wacht nu op mijn menstruatie, zal van het weekend komen denk ik. Zeer waarschijnlijk geen 'goede kwaliteit ei' ofzo. Ik ben zelf niet bekend met PCOS. Heb er wel eens vaker over gelezen hier. Wat een prestatie, 11 kilo afgevallen! Respect En wat fijn dat je een eisprong had. Hoop je op clomid woensdag? Ik heb vanochtend mijn 'resultaat gesprek' gehad. Progesteron waarde was oke, echo's verder oke, bloed oke. Maar waarom nog niet raak he, en waarom dat dunne bms? Ik heb maandag weer een gesprek. Hoop enigszins dat ik medicatie krijg of anders nog een volgtraject. Veel succes woensdag en let me know Groetjes!
Hoi Cupcake, Ah balen dat je baarmoederslijmvlies te dun was! Maar weet je wel zeker of je progesteronwaarde echt goed is? Wat zijn de volgende stappen na je menstruatie? Ik zou eventueel toch iets vragen voor je progesteron, want baat het niet dan schaadt het niet. Ja ik ben ontzettend blij dat ik afgevallen ben! Ik heb mijn oude kledingmaat weer! En idd ik hoop op clomid a.s. woensdag... Ik weet zelf anders verder geen raad meer...
Heey! Ik hoop dat ze je clomid gaan voorschrijven. Misschien moet je het overdrijven en zeggen dat je slecht slaapt van het wel/niet zwanger raken etc en dat je gewoon graag een fase verder wil nu. Ik heb nog wel een verrassing; kwam er gisteren achter dat ik zwanger ben! Totaaaaaaal onverwacht. Voelde me misselijk. Heeeeel pril nog allemaal, dus ik hoop dat hij/zij blijft zitten. Ik wens je veel succes as woensdag! let me know
Whaaaaaa Cupcake! Supernieuws is dit! Wat ben ik ontzettend blij voor jou zeg! Het is je van harte gegund! Ik hoop ook voor je op een blijver! En wat een leuke tijd (eind juni) om te bevallen! Een zomerkindje! Ik hoop ook echt dat ik a.s. woensdag Clomid mee krijg.. Ik ga ook zeer zeker mijn best doen om het mee te krijgen! Ik hou je op de hoogte! Liefs, (Btw: Jammer dat dit toch geen kletstopic wordt, maar misschien kom ik je nog in een andere topic tegen)
Heey! Thnx voor de felicitaties! Lief ! Ja er reageren weinig mensen op het topic he. Misschien is er nog een topic te vinden of anders open je er zelf 1? Ik ben wel benieuwd naar morgen en wat de gyn gaat zeggen. Laat je me t weten? Ik moet morgen ook de gyn bellen en doorgeven of de streep op de test duidelijker is geworden. Hoop het!!!! Zoja, echo plannen voor over 3 weken. Ben benieuwd! Succes morgen xx
Hey! Ik heb gister helaas geen CLomid meegekregen. Maaarrrrr volgens mijn fertiliteitsarts heb ik het niet nodig! Aangezien mijn cyclus vanzelf op gang komt en mijn man goede beweeglijke zaad heeft! Clomid zou mijn kansen alleen beperken of voor overstimulatie zorgen. Ik was ontzettend verbaasd, want ik kan me niet voorstellen dat ik zonder 'medicatie' een baby kan krijgen. Haha moest het even laten bezinken. Volgens de fertiliteitsarts hebben we 49% kans dat we spontaan zwanger kunnen worden. In januari krijg ik wel een HSG onderzoek (zie ik wel stiekem tegenop) Nadat ik uitslag krijg van het HSG onderzoek, gaan we een plan van aanpak maken. Ze zei: 'Ik hoop voor je dat je tegen die tijd al zwanger bent en geen HSG onderzoek meer nodig is.' De komende twee maanden proberen wij het zelf. Ik ben zo benieuwd! Duim alsjeblieft voor me! Btw, volgende week woensdag is mijn NOD. Ik hoop zooooo dat het raak is! Liefs!
Hey! He wat een aparte mededeling dan zo van de gyn he? Je wil liever dat ze er wat aan doen want je hebt het gevoel dat er misschien met medicatie wel een soort van kans is he? Ik had precies hetzelfde als jij toen de gyn me vertelde dat er misschien geen medische reden was voor me om clomid te slikken. Ik was al helemaal aan het balen haha. Maarrr, mooi dat jullie een kans hebben van 49%, dat is toch hoog hoor. En fijn dat het goedje van je man oke is! Ik duim voor je dat je binnen nu en 2 maanden gewoon hartstikke zwanger bent!! Ennn 2 maanden is nog een keer te overzien toch? Dat is iig geen half jaar. Tja en zo'n hsg, dat lijkt mij ook spannend, maar ze zeggen dat je kansen daarna verhoogd worden Hou je me op de hoogte? Ook rond NOD tijd? Ben wel erg benieuwd xx
Dag lieve Cupcake, Jij begrijpt me volkomen! Ik kon inderdaad op dat moment echt niet bevatten dat ik zwanger zou kunnen raken zonder medicatie. Ik baalde ook dat ik Clomid meekreeg, maar ik begreep ook wel waarom. Idd twee maanden zijn te overzien. Ze wilde eerst in februari HSG onderzoek laten doen, maar omdat ik goed ben afgevallen en mijn man gestopt is met roken heeft ze besloten om HSG onderzoek eerder te doen. Ik kan nog steeds niet geloven dat het onszelf zal lukken. Op zo'n uitslag had ik ook niet gerekend... Ik denk nog steeds dat we met medicatie een groter kans zullen hebben. Heel gek gevoel...
Hoihoi! Ik begrijp je gevoel hoor, had ik ook. Geef het gewoon nog 2 maanden, dat is te overzien. Daarna hsg en dan gewoon zwanger! Ik duim voor je! xx
Ik denk dat de fertiliteitsarts te voorbarig is geweest Afgelopen woensdag was mijn NOD, test helaas negatief maar ook geen menstruatie te bekennen. Ik heb wel een gevoelige onderbuik en af en toe krampen. Heel vervelend zo'n onzekerheid. Ik wil gewoon ongesteld worden en doorgaan met een volgende cyclus
Hè dat is idd vervelend! Misschien een weekje afwachten en als je dan nog niet ongesteld bent de Gyn bellen en aangeven dat je het zo niet ziet zitten. Dat vrouwenlichaam ook, 1 groot vraagteken he. Hoop dat je snel je menstruatie krijgt!! Kop op meid. Xx