Wat zou je doen als...

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Na aanleiding van het topic over de vader die een boete heeft gekregen omdat hij zijn zoon aanmoedigde de pesters een pak rammel te geven...

Wat zou je doen als je erachter komt als JOUW kind degene is die pest.
    Dus als jouw kind een ander kind zo het leven zuur maakt...

En dan heb ik het niet over één gerucht, maar bijvoorbeeld herhaaldelijke klachten aan zijn of haar adres.

2. MLkids

MLkids Niet meer actief

Een draai om zijn oren geven, huisarrest en een persoonlijk excuses laten maken bij het slachtoffer en ouders thuis met van zijn spaarcentjes een cadeautje!

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou mijn kind heel duidelijk maken dat ik dat soort gedrag niet tolereer en ik zou hem mee nemen naar het kind en zijn ouders en hij gaat zijn excuus maar aanbieden!

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dit

5. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gesprek aangaan met kind over dat dit echt niet kan en inderdaad ook excuses maken aan het kind en de ouders

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit en als het kind al puber is dat is het zonder de trap te raken boven en komt het niet eerder van de kamer af als dat het een rede geeft voor zijn gedracht. daarna huisarrest en zorgen dat de gepest hem/haar vergeeft.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    JA!

Maar natuurlijk ook proberen duidelijk te maken, waarom pesten not done is. Wat voor impact het heeft bij de slachtoffers.

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Vaak zijn pesters mensen die zelf ook een hoop problemen hebben thuis of ergens anders en zich zo afreageren. Dus daar zal dan ook wat aan moeten gebeuren anders denk ik dat het moeilijk 'af te leren' is. Dus inderdaad veel praten met je kind, en eventueel samen naar een psycholoog gaan. En excuses aan laten bieden aan het slachtoffer.

9. Leliana

Leliana Niet meer actief

+1

Ik word echt héél erg boos als ik er achter kom dat een van (of al) mijn kinderen pesten. :x

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nou als mijn kind een pester is dan is die nog lang niet jarig. Ik zal hem alle hoeken van de kamer laten zien. Ik ben zooooo anti pesten, ik denk zelfs dat ik hem mee zou nemen naar dat huis en op zijn knieen zijn excuus zou laten maken. Hij zou een onwijs goeie straf krijgen ( weet even niet zo snel wat voor eentje ) Misschien te hard maar ik ben echt anti pesten. Ik hoop nooit in die situatie te komen, gelukkig hebben ze hier op school al vanaf de kleuterklas een soort pest protocool. Pesten word hier hard aangepakt.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    +1 hier ook anti pesten.

12. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Dit vind ik idd een hele goeie!!

13. Summer Breeze

26 dec 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    Nou lees ik hier dingen zoals "een draai om de oren, boven zonder de trap aan te raken, alle hoeken van de kamer laten zien"???

Dus.. je wilt als je kind een "pester" blijkt, dat o.a. tegenwerken met eigen agressie? Lekker voorbeeld ben je dan!

Ik zou ook echt niet blij zijn maar zijn vader en ik (ik ben niet de enige ouder) zouden nog samen bedenken hoe we dit op zouden lossen maar waarschijnlijk een stevig gesprek, ik zou willen weten waarom hij pest! En daarna hem een welgemeend excuus laten maken aan degene die hij gepest heeft. En als het op school voorkomt, ook een gesprek met de school aangaan.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    dit dus

15. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hm..ga er een klein beetje vanuit dat het hier gaat om beeldspraak... Ik zou mijn dochters ook een draai om de oren geven, figuurlijk dan.. Maar daarmee bedoel ik dan, dat ik haar heeeel duidelijk zou maken dat ik boos op haar ben (waar dan geen agressie bij komt kijken..)..

Ook mag ze dan idd wel even uitleggen wat de reden is voor haar gedrag, waarna ik dan ook met haar naar het betreffende kind zou gaan om haar daar een welgemeend excuses te laten maken..

Pesten is hier ook echt NOT DONE!

16. MLkids

MLkids Niet meer actief

Van kleins af aan krijgen kinderen mee dat ze niet mogen pesten: van hun ouders, verzorgers, school etc..

Als het kind uiteindelijk dan toch een pester is dan hebben de gesprekjes en thema's hierover geen drol bereikt.

Wat bereik je dan met een nieuw stevig gesprek, m.i. dat je puber lachend de deur uit loopt en bedenkt: och dat viel mee. ;)

Ik ben zeker niet van de tikken e.d. maar als je toch eens zou weten wat jouw zoon of dochter een ander voor leed aan doet valt die draai om de oren echt wel in het niet hoor!

Als ik hiermee kan bereiken dat mijn kind stopt met pesten en dat het slachtoffer geen zelfmoord pleegt of een levenslang trauma/onzekerheid eraan overhoud dan zou ik nog wel 2 draaien om zn oren geven!

En met een draai om de oren bedoel ik ook een echte draai om zijn oren!

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hij zou zo een tik van me kunnen verwachten ja, maar voornamelijk bedoel ik het figuurlijk.

18. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Zou in eerste instantie willen weten waarom mijn kind een ander pest, vervolgens op school een gesprek aanvragen hoe dit zich uit in de klas met klasgenoten. Daarbij de welbehorende excuus aan laten bieden bij het gepeste kind doormiddel van een geschreven brief en dit zelf overhandigen.
    Kan mijn kinderen wel leren niet te pesten en.hoe om te gaan met gepest worden maar toch kan het gebeuren.
    Denk het dus zoals bovenstaande aan te pakken?

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat dus ja!

20. Summer Breeze

26 dec 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn zoon een pester zou blijken. Begrijp me niet verkeerd. Maar ik blijf er bij dat ik mijn kind nooit zou slaan. Dan laat je (IMO) alleen maar je eigen onmacht zien en geloof je werkelijk dat je doordringt bij een kind of een puber door hem te meppen? (waar ik woon is het bovendien, terecht, strafbaar om je kinderen te slaan).
    Als dat mijn laatste uitvlucht zou zijn dan denk ik dat ik al veel eerder ergens een steek heb laten vallen in mijn opvoeding. En nee, hij zou echt niet wegkomen met een "makkelijk gesprekje". Er zijn ook andere consequenties te bedenken.

Deel Deze Pagina