Auto in het water, kinderen achterin...... En dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaEsther, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    heb ff geen tijd om het hele topic te lezen, maar denk dat het belangrijk is dat je zowieso op een handige plek een mes in de auto hebt liggen zodat je gordels, ook van de kids, makkelijk door kunt snijden (wij vonden zo'n lifehammer toch niet zo heel erg handig om gordels door te snijden, maar uiteraard wel om ramen in te tikken)

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Gelukkig denk ik over zulke dingen eigenlijk nooit na. Ik zou gek worden.

Ik handel dan wel, want het loopt nooit zoals je het bedacht hebt.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hmmm.... ik weet helaas wel waar ik nu over droom vanavond, maar ook wat ik morgen toch maar even ga kopen ;)

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    of niet, als je geen gordel om hebt en je klapt met je hoofd tegen het stuur en je raakt bewusteloos (zoals jij dus) heb je 99% meer kans dat je verdrinkt als dat je een gordel om hebt.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mag ik vragen wat voor mes je dan gebruikt, want zelf het scherpste stanleymes krijgt een gordel niet door.

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Na de geboorte van onze dochter heb ik ook zo'n life-hammer gekocht. Ik voel me nooit veilig met die electrisch bedienbare ramen, heb het liefst gewoon zo'n zwengel, of van mijn part electrische ramen en een zwengel (volgens mij bestaat dat niet), kun je tenminste door het raam naar buiten. Maar alleen afgeschreven oude auto's hebben nog een zwengel, volgens mij. Mijn man vindt het allemaal maar onzin, maar ik ben blijkbaar niet de enige die over dit soort dingen denkt, als ik dit zo lees. Hier in Noord Holland stikt het van het water overal.
    Mobielfreak, goeie tip, 1 voor 1 op het dak zetten! En zo'n cursus zou mijn man ook wel belachelijk vinden, maar lijkt mij inderdaad een goed idee.

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben ook een lifehammer in de auto (met zo'n gordelsnijder eraan).
    Voel ik me toch ietsje veiliger door.

8. veertje

veertje Fanatiek lid

@Devilschase
    Ik ben niet bewusteloos geraakt door de klap oid, ik ben bewusteloos geraakt toen we in de slip raakte van de angst.
    Ik ben er dus van overtuigd dat als ik me gordel om gehad had er niet meer was geweest want dan had ik toen ik bijkwam eerst dat nog los moeten krijgen en dan denk ik dat ik het niet had overleefd.

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Dank je, ja 't lijkt mij de meest logische oplossing, op het dak of achterraam zetten, dan heb je ze in ieder geval al uit de auto, en het is makkelijker om ze zo weg te zwemmen, dan dat je steeds die auto weer in moet om je andere kinderen eruit te halen.. Als je bij wijze van in de raam opening gaat zitten, kun je ze er makkelijker tussen uit trekken..
    (of het in de praktijk ook zo makkelijk werkt weet ik niet, maar het is in zo'n situatie het proberen waard ;) )

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Getsie, wat een onderwerp! Ik heb hier nooit zo over nagedacht, maar nu dus wel. Wij hebben niet eens een lifehammer in de auto... :oops: Ga ik toch maar even aanschaffen denk ik. En ik ga nooit meer langs het water rijden! (Rij net weer auto na jaren van angst, dit is niet goed voor mij!)

Wij hebben een Alfa 156 sw uit 2002, voorin elektrisch, achterin zwengel. Voor als je ooit weer een andere auto gaat kopen....

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ow hier ben ik ook al een hele tijd mee bezig :( brrrr

12. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    geloof dat iedereen daar wel eens aan heb gedacht.

ik had het met hetzelfde maar dan welk kind maak je als eerste los.
    je kan je kids niet tegelijk doen denk ik.. :(

je kan er maar beter niet aan denken bah

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk degene bij wie je het eerst bij komt omdat je anders niet bij de andere kunt komen en verder denk je dan niet geloof ik...

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Jeetje wat een reacties na een dagje werken! :confused:

Die tip van mobielfreak, over dat op het dak zetten, dat is een goeie! Hoe lang zou het duren voor zo'n auto helemaal gezonken is?

Die lifehammer hebben wij al ;) en gemonteerd op een plek waar zowel bestuurder als passagier erbij kunnen... ;)

Gisteren werd ik nog weer met mijn angst geconfronteerd......... Mijn vriendin is getrouwd, ik maakte de foto's.. We dachten dat het leuk zou zijn als we even naar de IJssel reden voor een shoot, dus wij -hup- naar Dieren....... Komen we daar aan om iets over vijven....... Klimmen er net twee drijfnatte mannen uit het water, waarvan één van de twee duidelijk een ernstig gebroken arm heeft.. Op de kant zit een meisje van een jaar of drie compleet in tranen, duidelijk in paniek......... Wat bleek nou; net vijf minuten daarvoor was er een auto van de veerpont afgereden!!!!! En de bestuurder was niet meer boven gekomen.. Die mannen waren hem achterna gedoken en die arm was gebroken toen die ene de deur van die auto probeerde open te trekken......... De bestuurder is verdronken, het lichaam en de auto zijn vanmiddag geborgen.......... Wij hadden zelf twee kinderen in de auto zitten dus we wisten niet hoe snel we weg moesten komen!! Maar bah gatverdergatver, wat luguber........ HIER zie je het item van Hart van Nederland hierover...................... Bahbahbah ik ben er nog niet goed van!!!

Liefs..

15. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik weet niet of dit al genoemd is, ik heb namelijk niet alles gelezen...maar een tip voor de lifehammer!

veel mensen hebben m aan de autodeur! NIET DOEN!

Wij hebben m in het plafon van de auto gedrukt. zodat evt iedereen er bij kan... (kleinere kinderen dan niet)

want stel.... de life hammer zit aan jou kan.... (bestuurderskant) je klapt in het water, raakt met je hoofd het stuur oid en jij raakt buiten westen... als er dan nog een volwassen persoon of een ouder kind in de auto zit.... kan ie altijd bij de lifehammer, zonder dat diegene eerst over jou moet klimmen... snappie het nog?

de life hammer op een plek waar iedereen bij zou kunnen komen.... bij ons dus in het midden van het plafond.

16. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
  17. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    ik ben eens gaan googlen naar het tijdbestek wat er nodig is voor dat de auto helemaal onder water is, overal staat dat , dat wel enkele minuten kan duren:

Het belangrijkste is dat u zo snel mogelijk de auto verlaat. In de praktijk blijft een auto nog enkele minuten drijven, voldoende tijd dus om het stappenplan te doorlopen en snel de auto te verlaten. Bij Bovag-autobedrijven kunt u een sticker halen die u op de zijruit van uw auto kunt plakken, zodat u altijd weet welke stappen u moet doorlopen.

Voor de mensen die echt zo bang zijn dat ze er niet met de kids uitkomen ... kijk eens hoesnel je de gordels los kan maken en als ze eenmaal los zijn...Volgens mij kan dat toch wel snel gebeuren en zeker als je zo`n hamertje hebt met een mesje eraan ....dan snij je de gordels door en heb je de kinderen meteen los.

En als je dan echt nog angst ervoor hebt volgens mij wordt er met regelmaat in grotere zwembaden cursus gegeven voor auto te water ...dan kun je het zelf meemaken(ik roep dit nu wel heel erg mooi theoretisch maar ik weet niet wat die kosten) dan ben je miss wat meer gerust gesteld.

18. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Wat mij zelf het engst vind is een autobrand....die gaat doorgaans iets sneller gaat dan een auto te water.
    Ik heb er zelf namelijk 1x ingezeten toen ik nog kleiner was (9 jaar) mijn ouders konden nog goed uit de auto komen maar toen mijn mam al buiten stond (we hadden een auto met 2 deuren) was er al geen tijd meer om de stoel naar voren te doen en mij eruit te halen...de vlammer kwamen door het daschbord/ ventilator.
    ik ben toen over de achterbank via de kofferbak naar buiten kunnen komen.
    (de achterruit werd ingeslagen met een brandblusser van een bus die naast ons stond, ipv dat zie die gebruikten om de brand te blussen :rolleyes: (ik snap ook wel dat ze mij eruit wilde hebben en dat ze die auto niets intereseerd, maar het kwam wel raar over, dat die niet werd gebruikt, maar er was niets meer te redden aan ook niet met een brand blusser)

Maar daarvoor maakt ik me minder druk vor auto te water dan bijv.autobrand, maar dat licht er natuurlijk ook aan waar je woont ....wij wonen niet echt in de buurt van water.

Deel Deze Pagina