auto ingeruild maar ik wil niet meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door anna26, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    hoi meiden

heb een vraagje

we hebben afgelopen zaterdag een andere auto gekocht
    onze auto nu wilde we daar bij inruilen
    na wat gemeut kwam het er op neer dat ze maar 500 euro ervoor terug wilde geven
    tja te weinig maar we dachten dan hebben we in ieder geval niet alle elende met kopers aan de deur enzo

stom maar had van te voren ook niet echt na gegaan hoe en wat
    maar nou blijkt de auto toch nog een kleine 2000 euro waard te zijn
    als je hem zo probeert te verkopen
    en voor inruil zouden we eigenlijk tussen de 900 en 1000 moeten krijgen

maar getekend is getekend en kan ik er eigenlijk niet onder uit
    liever ga ik hem nu zo te koop zetten

ik weet het stom van ons zelf
    maar enig idee hoe we de verkoper zo ver krijgen dat we hem niet meer in hoeven te ruilen?

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    als je ervoor getekend hebt kun je er volgens mij niet meer onderuit.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Onderstaand heb ik van de site van de anwb. Misschien kun je er iets mee.

Koop in de winkel of in de showroom.
    Gaat u als consument zelf naar een winkel of showroom en sluit u daar een koopovereen-komst dan kunt u daar niet meer op terug komen. “Koop is koop” is dan de regel. De koop is gesloten op het moment dat u (de koper) het aanbod van de verkoper aan-vaardt. Een aantal winkelbedrijven biedt als extra service de mogelijkheid goederen te ruilen of terug te brengen. Andere bedrijven kennen leveringsvoorwaarden waarin een annuleringsregeling staat. Dit is bijvoorbeeld zo bij de aankoop van een auto bij een Bovag bedrijf. Krijgt u spijt van de aankoop van een auto bij een Bovag bedrijf, dan kunt u op grond van artikel 7 van de Bovag-voorwaar-den de koopovereenkomst schriftelijk annule-ren. U moet dan binnen één week na deze annulering de verkoper alle schade die hij ten gevolge van de annulering lijdt vergoeden. Deze schade is in de voorwaarden vastgesteld op 15% van de koopprijs van de geannuleerde auto. Vanaf het moment dat de auto geleverd is, vervalt de bevoegdheid tot annuleren.
    Als er geen leveringsvoorwaarden zijn met een annuleringsregeling en er is al geleverd en betaald dan hebt u geen mogelijkheden op de koop terug te komen. Bij auto’s duurt het vaak enkele dagen of langer voordat er ge-leverd wordt. In dat geval kunt u, als u spijt hebt van de aankoop, met de verkoper over leggen of hij bereid is de koopovereenkomst te ontbinden, eventueel tegen betaling van een schadevergoeding. Een verkoper die daar-toe niet bereid is, kan eisen dat de overeen-komst wordt nagekomen, dus dat u betaalt en de auto afneemt.

4. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    ja klopt dat had ik idd ook gevonden
    heb toen ook gelijk even gebeld

onze auto word gelijk verhandeld aan de handelaar
    dus de verkoper moet dus bereidwillig zijn en zeggen nou dan verhandel ik hem niet
    en betalen jullie mij gewoon 500 euro meer als afgesproken

ze zijn nu dus in overleg en ik kan rond 4 uur terug bellen
    maar wil toch eigenlijk voet bij stuk houden
    kan niet zeggen dat ik opgelicht ben want dat is niet zo
    maar heb er wel een heel naar gevoel over

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan altijd vragen wat je moet betalen indien je je eigen auto wilt houden.
    Als je auto zo weinig waard is zien zij er waarschijnlijk toch geen heil in om hem te verkopen en hebben ze liever dat je hem zelf verkoopt (vandaar de lage inruilwaarde)
    Dus als jij 500 bijbetaald mag je je auto misschien wel houden en zijn beide partijen blij.
    Ga dus eens langs en vraag wat de mogelijkheden zijn.
    Wie niet waagt wie niet wint!

6. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    nee idd ze verkopen hem ook niet zelf
    ze verhandelen hem gelijk naar een handelaar die met de auto's naar het buitneland gaat

ik heb idd gevraagd of ik niet gewoon die 500 meer kan betalen en dan de auto houden
    dus de afgesproken verkoop prijs van de nieuwe auto zonder de inruil van de oude

maar hij weet nog niet of dat kan...

Deel Deze Pagina