Kent iemand van jullie Stichting Nida? Zij hebben (onrechtmatig!!) geld afgeschreven van onze bankrekeningnummer. Staat bij: donatie. Nou m'n r**t! Anyway, ik belde net op. Het 'hoofdkantoor' heeft een fout nummer op z'n website staan, want ik krijg een hele vriendelijke jongen aan de telefoon die gek wordt van al die bellers voor stichting Nida. Er stond ook een 06 nummer bij. Toen ik die belde kreeg ik een man aan de telefoon. Echt een goed gesprek kan ik het niet noemen...Hij wilde wel graag een email van mij, met zoveel mogelijk gegevens...right. Dat voelt niet goed. Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Kennen jullie de stichting?
Nee nog nooit gehad. Laten storneren. Misschien denkt iemand zo makkelijk rijk te worden omdat niet iedereen regelmatig op zijn/haar rekening kijkt.
vind het ook een vreemd verhaal. ( nooit van die stichting gehoord ook) zou geen email sturen met gegevens. eerst proberen te storneren en anders verder kijken wat de volgende stap is.
Ik zit ook bij de ABN en het is inderdaad érg handig en makkelijk te doen. Gelijk storneren die hap en zeker geen extra gegevens verstrekken
mmm dacht eerst kan zijn dat ze het van een verkeerd banknummer hebben gehaald. Maar toen je zei dat er een vals nummer stond van een jongen die dus blijkbaar vaak telefoontjes krijgt over deze stichting vind ik het wel erg vaag en denk ik ook eerder aan iemand die idd geld wil binnenhalen op deze manier. gewoon storneren. had gegoogled vind niks raars van de stichting blijkt wel te bestaan zo te zien, raar hoor!
Gelijk terug boeken inderdaad. Om welk bedrag gaat het eigenlijk. Denk dat ik ook eens iets vaker op mn rekening moet kijken. Hele kleine bedragen (tot 10 euro ofzo) zouden mij niet direct opvallen denk ik.
Het gaat om 50 euro. En vanwege de pinksterdagen en ons trouwen tussendoor hebben we een paar dagen niet op de rekening gekeken. Met storneren heb je 5 dagen de tijd. We hebben het natuurlijk wel meteen geprobeerd, maar het is "in behandeling". Maar ik vind het sowieso wazig dat 1 of andere stichting zomaar geld af kan schrijven zonder dat wij daar toestemming voor hebben gegeven! Mooie boel... Ik vertrouw het voor geen cent! Toen ik vertelde dat er "zomaar" geld was afgeschreven (in dom zielig onwetend vrouwtje modus want ik wilde het eerst even peilen) zegt een beetje organisatie meteen "och mevrouw wat vervelend, daar gaan we alles aan doen om het goed te maken en dat het nooit meer voorkomt!". Maar niks daarvan.... Mijn water zegt: Not good!
Je kan inderdaad langer storneren dan 5 dagen. Volgens mij bij elke bank. Zou t ook niet vertrouwen. En 50 euro is best veel geld!
Ik heb zojuist de site even opgezocht en het kamer van koophandelnummer nagekeken, maar ze staan daar wel ingeschreven. Het is dus wel een geregistreerde stichting, dus kan me voorstellen dat er wel echt sprake is van een foutje. Misschien heeft iemand een verkeerd rekeningnummer doorgegeven. Heb je het telefoonnummer gebeld wat bij hun op de site staat??? En dan bedoel ik het nummer van het hoofdkantoor, dat staat onderaan de site vermeld. En anders ook even bellen met de kamer van koophandel, want ook daar staan ze ingeschreven met dit adres, dus dat moet kloppend zijn. Iig het geld laten storneren en deze rekening laten blokkeren zodat ze geen geld meer af kunnen schrijven.
Ja het nummer van het hoofdkantoor wat er staat is dus niet goed. Ik kreeg een vriendelijke jongen aan de lijn die heel vaak werd gebeld door mensen die de stichting proberen te bellen. Toen ik later het 06 nummer belde wat er ook nog bij staat en vertelde dat het hoofdkantoornummer niet klopte reageerde hij nogal snibbig erop.
1,5 Jaar geleden is er bij ons 3x een bepaald bedrag afgeschreven door verschillende bedrijven...storneren ging erg moeizaam omdat het volgens de bank een machtiging per internet was gegeven. Uiteraard door iemand anders. Uieindelijk aangifte gedaan en toen is het geld teruggeboekt. Inmiddels hebben we van de politie te horen gekregen dat er een persoon in het Westen van NL onze rekening gebruikte om producten te kopen... Dit kan dus ook nog...sinds dit voorval zijn wij er heel erg allert op..hiervoor ookniet
Wat brutaal zeg! Dat dit zomaar kan. Gewoon ongevraagd aan andermans geld zitten. Hopelijk krijg je het snel terug.
Wellicht dat er een verkeerd rekeningnummer is ingevuld. Het komt bij mijn werk ook nog wel eens voor dat er bijvoorbeeld 1 getal verkeerd staat, waardoor er dan per ongeluk iets wordt afgeschreven bij iemand anders. Enorm vervelend, maar gemakkelijk recht te zetten. Je kunt het gemakkelijkste laten storneren. Dat kan tegenwoordig ongeveer tot 8 weken na de automatische incasso. Bovendien kan dit bij iedere automatische incasso (dus ook degene waar je een machtiging voor hebt afgegeven). Wanneer je zelf iets overmaakt is het niet mogelijk om het zo gemakkelijk terug te halen.