Onze auto is afgelopen april weer door de keuring gekomen. Het is een oudje en qua veiligheid goedgekeurd, maar ik vertrouw dat ding voor geen meter. Hij heeft ons al een paar keer eerder laten staan. Het plan was om even verder te sparen zodat we straks een nieuwere en grotere auto kunnen kopen. Nu ben ik degene die er iedere dag mee naar het werk moet (30-45 min. heen en terug, totaal 1,5 uur gemiddeld). Ik zat er al langer over na te denken om een klein autootje te kopen voor erbij alleen wat is nu handig qua inruil. Onze Citroën station inruilen op het kleine autootje dat ik voor ogen heb, of de kleinere auto nu kopen zonder inruil en straks op een grotere auto inruilen? Partner zegt dat je er bij aankoop grote auto meer voor krijgt, ik denk zelf dat het niet heel veel uitmaakt.. Iemand een idee?
Het hangt vooral van de prijs af. Op een autootje van bijv 2000e krijg je miss nog 300 terug. Geld toe krijg je iig nooit. Hoe duurder de nieuwe auto hoe meer je er over t algemeen voor terug krijgt.