auto kapot en zouden morgen op vakantie gaan :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebeertje, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Wij zouden vannacht op vakantie gaan naar Frankrijk, maar nu kwamen we er bij toeval achter dat de radiateur niet goed meer is...
    Nog niet kapot, maar wel te slecht om mee nar Frankrijk te rijden...
    We moeten nu dus gaan kijken morgen of hij snel gemaakt kan worden, maar dan zouden we zelf ergens zo'n radiateur vandaan moeten halen.
    Of een auto huren, of de vakantie annuleren?
    Valt dit onder de annuleringsverz. of reisverzekering? We hebben de auto ook meeverzekerd.

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Was de auto al eerder nagekeken?Of pas op het laatste moment?
    Het lijkt mij als je zo ver gaat rijden dat je hem dan ruim op tijd laat nakijken,toch?

3. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hey balen zeg, hopelijk kan jullie auto snel gemaakt worden.
    Misschien een radiateur van de sloop halen?
    Hebben jullie al wel aan je vakantie adres of reisorganisatie doorgegeven dat jullie later komen, anders kunnen ze jullie als no show zetten en de accomodatie aan een ander verhuren.
    Ook zou ik de verzekering bellen zijn altijd bereikbaar om dit alvast te melden.
    Je kunt dan de niet genoten vakantiedagen terug vorderen, maar dit weet ik niet zeker of dit ook bij jullie van toepassing is omdat dit voor aanvang van de reis al gebeurd is.

4. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    We zouden morgenmiddag vanaf 15:00 kunnen inchecken, ik ga ze morgen bellen ;)

Onze auto heeft vorige week een grote beurt gehad, we hebben verteld dat ze alles even na moeten kijken voor de vakantie, lijkt dus wel dat ze dit oer het hoofd gezien hebben :( Ik heb er daarna niet mee gereden omdat ik op fietsafstand werk nu. En er zit zoveel drab aan de binnenkant, dat móet ervorige week ook gezeten hebben!
    Ik kwam er nu achter omdat de airco bijgevuld moest worden, die man zag het meteen :( Heb het ook nog na laten kijken door een kenneis, en die bevestigde het helaas...

5. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

is de anwb een optie?

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Oh dan is het helemaal balen zeg.Is een auto huren geen optie en dan idd aangeven dat jullie wat later komen?

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    We kunnen de anwb wel bellen,maar die kunnen het ook niet vervangen denk ik.
    Auto huren kan wel, maar is wel erg duur :(

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Heb je niet vervangend vervoer van de anwb. Als je auto stuk gaat 1 of 2 dagen voor je vakantie krijg je een vervangende auto.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Heb je ook woonplaatsservice van de ANWB. Zoja, bel ze dan...Kunnen ze je dan niet meteen ter plekke helpen, dan kunnen ze je mss helpen met raad en daad? Mijn man zegt net hier dat hij dat zo zou doen...

10. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    echt?? Ja, we hebben wel zo'n reis iets afgesloten bij de anwb met vervangend vervoer! Moet ik ze dan nu bellen, of vanavond als we anders zouden gaan?

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Volgens mij valt dit onder je reisverzekering. Als je de auto hebt meeverzekerd.... Maar de kleine lettertjes ken ik ook niet.
    Neem anders even contact op met je reisverzekering. Ze hebben als het goed is ook een 24-uurs nummer. Zij kunnen je precies vertellen hoe of wat....

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Nu!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Of het onder je verzekering valt, zul je moeten lezen in de kleine lettertjes. Makkelijker nog is om even naar je verzekering te bellen. Manlief noemde je reisverzekering ook als optie namelijk...

14. Skye

Skye Niet meer actief

Anwb vervangend vervoer.....als je die hebt, dan krijg je van hun gewoon een auto mee hoor!!! Hadden wij vorige keer ook........en we kregen toch een luxe bak (met airco ed, hebben wijzelf namelijk niet).......dus mijn auto mag vaker kapot gaan voor de vakantie!!

15. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja nu bellen idd!
    En we willen natuurlijk ook weten hoe het afloopt hè??!!

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Meteen bellen natuurlijk!! Dan kunnen ze nog wat regelen voor vanavond en kunnen jullie de bagage overladen...

17. Skye

Skye Niet meer actief

Het recht op pechhulpverlening tijdens uw vakantie begint op de dag van vertrek. Indien de auto niet te repareren is op de dag van vertrek naar de vakantiebestemming (binnen geografisch Europa) is er recht op vervangend vervoer.

Dit staat op de site!! Dan moet je wel de service hebben : Wegenwacht Europa service

18. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    de verzekering (ohra) kan ik niet bereiken in het weekend, maar ga de anwb bellen!
    Wat moet ik zeggen?
    Dat we er net achterkwamen?
    Mijn man is nog niet thuis, is naar de zwarte cross, kan misshcien beter wachten tot hij terug is, ik bennet zo goed met dit soort dingen, hihi

19. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    we hebben geen woonplaatsservice zie ik net, wel europa met vervangend vervoer

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zou gewoon bellen, zeggen wat je vermoedt. Gewoon eerlijk zijn. ANWB doet eigenlijk nooit moeilijk hoor.

Deel Deze Pagina