Auto kapot, gekocht via financiering, nog niet afbetaald! Help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aroma34, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Precies wat dijker zegt.

Het is mi een te raar verhaal. Ik zou elders informeren.
    Desnoods kijken of je bij de importeur iemand te spreken kan krijgen. Een motorblok kan toch maar niet 4 jaar meegaan. ...

2. chatty

chatty Niet meer actief

Heb je niemand in de buurt die er ' s avonds wat bijklust ?

3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dijker heeft helemaal gelijk. Wat jou garage jou verteld kan nooit helemaal zuiver zijn. Mijn garage vertelde mij dat ik idd 3 jaar fabrieksgarantie had maar dat het 4de jaar veel vergoed werd uit coulance. Ik zou zeker de suzuki even bellen en het verhaal uitleggen en alvast contact opnemen met een andere garage. Nu heb je hoe dan ook niks als je hier blijft. Je legt 500 bij en je financiering is afbetaald, maar je hebt geen auto. Hoe dan ook ben jij meer dan 1500 euro kwijt wil je een goedkoop autootje kopen. Kan mij niet voorstellen dat suzuki zegt niks te kunnen betekenen op zo'n nieuwe auto

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als ik kijk in 2011 is de silverline uitgekomen met een verkoopprijs van 9999 euro kaal nu weet ik niet hoeveel opties hij heeft maar als ik dan ga kijken naar wat jij zei dat er nog 3000 euro open staat en het nog een jaar loopt. Dan hebben jullie een financiering van totaal 15000 euro.

Wat ik dat niet snap hoe kan een auto van 4 jaar oud de motor en de katalysator kapot hebben? Dan moet de motor in de soep zijn gelopen en moet gereviseerd worden lijkt me niet echt dat dat normaal is bij een auto van 4 jaar. Of je moet nooit onderhoud hebben gegeven en vloeistoffen gecontroleerd maar dat lijkt me stug bij zo'n nieuwe auto

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    TS je maakt nu precies mee wat het risico is van een auto met een langdurige betalingsverplichting. Ik heb geen verstand van auto's en onderdelen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Als ik jou was zou ik eens in de stukken van je financiering gaan kijken. Het zou zo maar kunnen dat de financierder helemaal niet van jou mag eisen dat je ineens de hele lening voortijdig aflost. In principe heb je een latere datum afgesproken. Als je je maandelijkse termijnen blijft betalen kan je intussen gaan treinen/carpoolen en indien mogelijk sparen voor een auto die je wel kan betalen.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier klopt geen zak van in ieder geval.
    Even naar een beuner gaan die verteld je vast wat je echt kwijt bent ;)

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Helemaal eens met dijker!

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dank je, ik vond het ook zo'n vaag verhaal, daarom wilde ik ook even duidelijk hebben wat er nu precies kapot is. Ook 'motorblok kapot' is natuurlijk geen diagnose, en dus het hele opkoopverhaal, ik vind het maar wazig.

9. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Raar verhaal hoor. Zoals hierboven al meerdere keren is gezegd.....echt naar een andere garage gaan en opnieuw offerte laten maken. Zal me niet verbazen als hier dan iets heel anders uit komt

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik vind het ook een raar verhaal. een motorblok hoort niet binnen 4 jaar kapot te gaan. zo ja, dan zou ik inderdaad verhaal gaan halen bij de dealer en het hogerop zoeken.
    en ik zou de auto sowieso eens laten nakijken bij een beuner of een "gewone" garage. die zijn vaak goedkoper.
    mijn moeder had een auto waarvan motorblok kapot ging (was wel al 11 jaar oud).
    volgens de dealer total los of een nieuwe motor erin voor een paar duizend euro. ze is naar een andere garage gegaan en deze heeft een motor van de sloop gehaald en erin gezet. (van een auto die aan de achterkant schade had dus niks mis met de motor).
    het heeft haar totaal 700 euro gekost en de auto heeft nog een paar jaar gereden.

11. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

T.s. misschien kun je het beste de auto wegbrengen voor een second opinion elders ( een ouderwetse vakgarage zou ik kiezen ).
    Vaak gaat de katalysator kapot door een defect elders in de auto, in dit geval waarschijnlijk ergens anders in de motor. Probleem bij garages van tegenwoordig is dat ze snel geneigd zijn om te zeggen dat het motorblok in zijn geheel vervangen moet worden, terwijl een beetje vakmanschap al heel wat kan doen ( spreek uit ervaring ).

Laat je in ieder geval hier niet mee afschepen, totdat je een gespecificeerd schade rapport hebt ( ook van de garage waar de auto gekocht is ), daarna zul je moeten kijken hoe je hieruit gaat komen. Het lijkt mij ook niet dat bij een splik splinter nieuwe auto de motor na 4 jaar naar zijn malle moeren is.

Helaas doet een financieringsmaatschappij hier inderdaad niks mee, zijn zijn immers alleen je geldschieters en staan los van het product zelf.

Ik wil je nog wel een advies geven, wat niet verkeerd bedoeld is en wat ik hierboven in meerdere vormen gelezen heb.
    Een lening afsluiten voor een auto is echt de slechtste investering die je kunt doen. De waarde van auto's daalt in rap tempo.

Mochten jullie een andere auto kopen zou ik echt opzoek gaan naar iets wat voor jullie in 1 keer te behappen is, als je geld leent sta je altijd bij iemand in het krijt, zelfs als je dat eigenlijk niet meer wilt.... Ook al heb je een fulltime baan, je ziet wat er kan gebeuren.

Ik hoop dat jullie eruit zullen komen en dat het niets zal kosten, succes met het vinden van een oplossing. p.s. het is echt onbeschoft dat anderen zeggen dat je nu niet voor een tweede moet gaan op basis van een handtekening, trek je dat niet aan!

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Dat e financieringsmaatschappij de eigendomsakte heeft is normaal. Zij hebben die auto betaald dus zijn zij de eigenaar van de auto tot jij hem helemaal hebt afbetaald. Na de laatste aflossing sturen ze de akte naar je toe.

Je kunt de auto in de tussentijd dus idd niet verkopen.

13. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Kijk inderdaad eens naar de kern van het probleem; de reparatie. Mijn vriend heeft een eigen garage en komt dit soort dingen regelmatig tegen. Om maar wat te roepen; een reparatie bij de dealer kost 700, voor iets wat hij voor 150 kan doen. En goed ook. Uur tarief dealer is vele malen hoger en ze bestellen de duurste onderdelen. Ze kijken vaak niet wat er te repareren valt, maar beginnen meteen te vervangen.
    Ook is er vaak wel wat te regelen qua kosten, zoals in twee of drie keer betalen.

Offtopic.. zo jammer dat hier weer bemoeid wordt met dingen die je niet aangaan en waar TS niet naar vraagt. Ik wil die persoon met de passende schoen aanraden even bij dit topic te kijken: KLIK

14. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Of het motorblok is door eigen schuld kapot ( geen olie bijgevuld )

Of je word opgelicht..

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou eens langs een andere garage gaan om te kijken of het goedkoper kan. Er zijn genoeg monteurs doe voor je langs de sloop willen om het zo goedkoop te houden. Dan ben je wat langer je auto kwijt, maar beter dan hoge kosten.

16. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    En? Hoe is je gesprek vanmiddag gegaan? Ben wel benieuwd wat de garage heeft gezegd..

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het zou kunnen dat bijv de distributieriem is geknapt. Door te ruig rijden of niet op tijd vervangen.
    Dan is je motor zo goed als gesloopt en kost dat heel veel geld om te vervangen.
    Maar zit bij zo een financiering het onderhoud niet inbegrepen? Geen idee hoor.
    Bij een vriend bijv had de de auto net groot onderhoud gehad en een nieuwe riem. Na een paar weken knapte de riem en auto zogezegd totall-loss. Ware het niet dat de dealer de riem niet goed had bevestigd na onderzoek. Dus de dealer kon alles vergoeden.

18. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hoi!!

Nou het gesprek ging als volgt,
    De motor is kapot, de lagers liggen eruit, daar door is de katalysator kapot en kost het dus enorm duur om het te laten maken.
    We konden 2 dingen doen volgens hun; of de auto zelf meenemen, en iemand anders die er verstand van heeft ernaar laten kijken en laten maken, of inruilen.
    Dus nu straks even met m'n man overleggen wat we gaan doen, hij zal zo thuis komen van z'n werk.
    Hun vonden iig 2500 euro terug geven voor de auto een nette prijs.
    Dus wij gaan hoe dan ook even rondbellen naar andere garages, en anders evt kijken via marktplaats.

19. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Nee de onderhoud zit niet inbegrepen, dat is wel zo als je een lease auto hebt. Dat had ik vandaag tenminste begrepen.

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wow ok... dat is idd duur en t niet meer waard. Maar hoe je dat voor elkaar krijgt om een nieuwe auto op te rijden in 4 jaar? ?
    Zware dingen getrokken en motor overbelast of hem gebruiken als formule 1 wagen? :p
    Als je r geen rare dingen mee hebt gedaan vind ik het echt een enorm slecht merk dan. Zoiets moet niet kunnen.

Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen. Lastig zeg en net nu na een verhuizing. Zulke dingen komem altijd dan... Weet er alles van haha

Deel Deze Pagina