Auto kapot, gekocht via financiering, nog niet afbetaald! Help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aroma34, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je kan het beste contact opnemen met Suzuki zelf.
    Als alle beurten netjes zijn gedaan dan kan je op z'n minst proberen of je er coulance uit kan halen.

2. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Ik heb ook niet gezegd dat de lagers er daardoor uit zijn geknald, het kapot gaan van de motor kan veel verschillende oorzaken hebben. Ik zal de laatste zijn die dat zeker weet, maar dit is even beknopt wat ik van het verhaal van mijn vriend heb begrepen. Volgens mij gaat het hier om een benzine uitvoering, dat van het tankgat van de diesel en benzine wist ik overigens niet, weer wat geleerd ;).

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    En dan zoals mijn vader gaan rijden terwijl je vergeten bent de oliedop er weer op te draaien 😁 resultaat.. Ze hebben er een nieuw blok in getakeld

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Of mensen die zich afvragen waarom het oliebijvulgat zo klein is. Als je ze dan komt helpen moet je vertellen dat het gat van de pijlstok niet is om bij te vullen....

Of mensen die net 500 km hebben gereden en met een warme motor de koelvloeistofdop eraf draaien...

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt TS :)
    goed dat je het er niet bij laat zitten!!

overigens vind ik de meningen over autoleningen niet gepast, draagt dat iets bij aan een oplossing of voegt het iets toe richting TS?

7. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Zo ik zal eens even reageren, sorry, ben heel druk geweest afgelopen week met het zoeken van een oplossing, dus weinig hier gekeken.

Ja onze auto heeft alle servicebeurten gehad, altijd netjes op tijd.

We hebben naar andere garages gebeld en daar geven ze toch ongeveer hetzelfde terug voor onze auto als bij de garage waar we 'm gekocht hebben. Omdat we toch een grote nood zaten met vervoer hebben we toch gekeken naar een snelle oplossing, en hebben we niet veel energie gestoken in onze oude auto, omdat het repareren ervan teveel geld ging kosten.
    Samen met de verkoper zijn we om de tafel gaan zitten wat de opties zijn. Lease was wel een optie, maar onze oude lening moest dan eerst afbetaald zijn. Dus die optie lieten we vallen.
    We hebben gekozen voor inruilen. Als we onze auto zouden inruilen voor een andere, in onze situatie een Suzuki Celerio, dan zouden we 3450 terug krijgen. Dit zou betekenen dat onze oude lening afgelost zou zijn, maar dan moesten we voor de nieuwe auto weer een lening moeten afsluiten. Het is geen nieuwe auto, zijn al wat km mee gereden, maar ziet er prima uit. En ten slotte is alles wat we konden krijgen een luxe voor ons. Gelukkig konden we wel wat uit eigen zak neerleggen, dus dat hebben we gedaan, waardoor we nu nog een financiering hebben lopen voor de Celerio voor 1 jaar. Precies zoals onze situatie eigenlijk al was met onze Suzuki alto.
    De auto stond bij hun in de garage, hoefde alleen maar een onderhoudsbeurt te hebben en schoongemaakt te worden, en afgelopen zaterdag hebben 'm al kunnen ophalen. We zijn enorm uit de brand geholpen. Hierdoor gaat ons leven bij wijze van gewoon weer verder, de maandelijkse afbetaling loopt gewoon door, maandbedrag is zelfs wat minder, en we kunnen nu ons spaargeld gewoon opzij zetten.
    En tja of dit de beste oplossing is, is lastig. Alles had toch wel een beetje een negatieve kant. We hebben nu gekozen voor de beste oplossing voor ons.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    super fijn dat het voor jullie zo is opgelost..

9. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Gelukkig is het al met al opgelost.

10. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Goed om te lezen dat jullie er uit gekomen zijn!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Fijn dat je eruit bent gekomen en dat het zo is opgelost.

Deel Deze Pagina