volgens mij werkt dat idd zo. Lijkt mij logisch dat je je niet kunt verzekeren voor iets wat in slechte staat is. En je zal idd maar iemand ondersteboven rijden...maar vaak staan ze daar zelf niet bij stil. Draai de rollen maar eens om denk ik dan, dat jij degene bent die aangereden wordt door een onverzekerd persoon....Kun je je lol op.
tuurlijk ben je niet verzekerd als je neit gekeurt bent, weten wij ook wel hoor. Tis een risico dat je neemt.
Wanneer je schade krijgt die totaal niets met een verlopen APK te maken heeft zal je verzekering dit wel gewoon vergoeden. Komt de schade wel door iets wat met de APK aan het licht zou zijn gekomen dan is je auto niet verzekerd. Maar goed, soms misschien moeilijk aan te tonen, dus beter om gewoon op tijd je APK te laten doen. Wij zijn dit jaar 2 dagen te laat. Hadden ons bij het maken van de afspraak vergist in de datum en kon niet meer gewijzigd worden want ze zaten vol. Naja, voor één keer moet 't dan maar. We hebben de auto die dagen weinig nodig gelukkig.
Ik vind deze zin eigenlijk wel een erg belachelijk iets....tis een risico dat je neemt. Dan zou iedereen zich dus gewoon helemaal laveloos mogen zuipen en vervolgens achter het stuur kruipen. Tja...tis een risico wat je neemt...
onze auto moest gekeurd worden, wij dachten in december maar het bleek augustus te zijn geweest wij kregen een boete van 90 euro, maarja eigen schuld!
Als je een ongeluk krijgt/veroorzaakt oid zal je verzekering NIET uitbetalen. Geen geldige APK is automatische niet verzekerd zijn. Ik vind het nog al een risico dat mensen nemen door hun auto niet optijd te laten keuren. De RDW stuurt zo'n twee maanden voor het verlopen van je apk een brief. Je hebt dan dus twee maanden de tijd om het te laten keuren.
Als jij een paar ton op je bankrekening hebt staan om eventueel meteen aan (familie van) een slachtoffer over te maken is het misschien een risico wat je kan nemen, anders dus duidelijk niet!
Mee eens, maar ben jij in staat om een hele dikke schadeclaim van in de tonnen zelf te betalen op het moment dat iemand door jou hoge ziekenhuisrekeningen krijgt, blijvend invalide wordt of zelfs komt te overlijden?
Als je iemand zwaar invalide of dood rijdt....red je het niet met een paar ton hoor....... Ik vind dat je auto gewoon gekeurd moet worden, is een gewoon een regel, klaar. En voor je eigen veiligheid is het ook wel net zo prettig. Schrijf het op de kalender zou ik zeggen en inderdaad je krijgt ook nog ruim van te voren een melding dat de keuring er aan zit te komen.