Auto kopen.. benzine, diesel of lpg-g3?

Discussie in 'De lounge' gestart door sita90, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #21 Devilschase, 20 feb 2014
    Laatst bewerkt: 20 feb 2014
    Ford Focus 1.6 16v station, 1090 kilogram, das 40 euro per maand belasting ongeveer (hier in Flevo) en rijden 1 op 16 gemiddeld. Heb je een grote auto voor en je hebt ze makkelijk met jouw bedrag.

deze bijvoorbeeld;

Ford Focus 1.6 16V 74KW Wagon Ambiente - occasion

Ga niet op de KM af, minder KM is niet per definitie beter. Een auto van 13 jaar oud die maar 80.000 km heeft gereden heeft nog geen 7000 km per jaar gereden , die auto zijn vaak alleen gebruikt voor korte stukken waardoor de motor niet goed warm is geworden (vaak he, niet altijd) Autos die 15-20k per jaar hebben gereden zijn vaak gebruikt voor langere stukken waarbij de motor goed is warm gereden en je minder kans hebt op slijtage.

Soms he, niet altijd.

2. sita90

sita90 Niet meer actief

Woow bedankt voor jullie reacties:D
    Ik weet absoluut niet of mijn vriend gelijk heeft met zijn 1000 km hoor:) Ik denk eerder 1500 km. Vriend heeft een andere auto voor het werk dus ik rijd ermee. 2 dagen naar school (is een kwartiertje) en de rest gewoon als we ergens heen gaan, familie bezoek oid.
    Maar dan zou benzine waarschijnlijk nog steeds goedkoper zijn?
    Vervelend dit, we zijn een lease auto van het werk van mijn vriend gewend! Heerlijk ding was dat, en lekker zuinig ook. Hoefden dus nooit te letten op het aantal kilometers;):(

We gaan vanavond bij deze auto kijken;
    Speurders.nl: Mazda Demio 1.5EX 2000 Groen met AIRCO
    We proberen hem natuurlijk wel iets goedkoper mee te krijgen als we hem willen hebben. Rijd gem. 1 op 15.
    Ik zou ook graag kleiner willen rijden, maar daar is mijn vriend niet zo van en hij zegt dat ze niet altijd goedkoper zijn. Deze auto is trouwens vrij licht.

Vervelende is dat we beide niet echt verstand van auto's hebben, en kennis kan niet mee.

Devilschase, dat is een mooie auto! Ik zal hem vanavond aan mijn vriend laten zien.
    Athina, die Hyundai accent is mooi!

Dames, ik heb echt wat aan jullie reacties en zal er zeker een aantal aan mijn vriend voorleggen:) Dank jullie wel!

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Nog een tip voor je een deal sluit: stel aan de verkopende partij voor dat je de auto naar een keuringsstation van de anwb brengt. Als er geen grote bijzonderheden met de auto zijn kopen jullie hem en zijn de kosten van de keuring voor jullie. Zijn er wel zaken die gerepareerd moeten worden en die kostbaar zijn, dan zijn er twee mogelijkheden: of jullie nemen de auto niet en de kosten van de keuring zijn voor jullie of de verkoper laat de auto repareren en jullie laten hem daarna weer keuren waarbij 1 keuring voor jullie is en 1 voor de verkoper.
    Op die manier heeft er altijd een professional naar de auto gekeken en weet je wat je aan kosten kan verwachten.

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ook met 1500km per maand is diesel echt duur, ik zou in jullie geval echt voor benzine gaan. 15 minuten per keer 2 keer peer week is echt weinig. (naast je familiebezoekjes)

mijn man heeft een reistijd van 40 minuten enkele reis 5 dagen per week, daarnaast gebruik ik hem ook zeker 2 keer per week enkele reis 30 minuten. plus elke weekend ook wel minstens 1 uur reistijd.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ook met 1500 km per maand is het te duur een diesel.
    Bij een diesel moet je denken aan 40.000 km of meer per jaar dan kan diesel pas uit.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Die mazda demio vind ik al niks aan de hand van de advertentie, slecht nl, veel spelfouten, slechte zinsopbouw. Ik knap dan al af, bedoel ook al kan je slecht nederlands laat t dan ff door iemamd nakijken..

Ik rij 500 km per week in schoolperioden en gemiddeld 27000 km pj en nog is mijn benzine goedkoper met zijn 1 op 11.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Als je "maar" 1000 km rijd per maand is een diesel echt vele malen duurder dan benzine.

Diesel haal je er pas uit bij minimaal 25.000/30.000 per jaar

8. nou inderdaad wat een fouten.

Deel Deze Pagina