Ford Focus 1.6 16v station, 1090 kilogram, das 40 euro per maand belasting ongeveer (hier in Flevo) en rijden 1 op 16 gemiddeld. Heb je een grote auto voor en je hebt ze makkelijk met jouw bedrag. deze bijvoorbeeld; Ford Focus 1.6 16V 74KW Wagon Ambiente - occasion Ga niet op de KM af, minder KM is niet per definitie beter. Een auto van 13 jaar oud die maar 80.000 km heeft gereden heeft nog geen 7000 km per jaar gereden , die auto zijn vaak alleen gebruikt voor korte stukken waardoor de motor niet goed warm is geworden (vaak he, niet altijd) Autos die 15-20k per jaar hebben gereden zijn vaak gebruikt voor langere stukken waarbij de motor goed is warm gereden en je minder kans hebt op slijtage. Soms he, niet altijd.
Woow bedankt voor jullie reacties Ik weet absoluut niet of mijn vriend gelijk heeft met zijn 1000 km hoor Ik denk eerder 1500 km. Vriend heeft een andere auto voor het werk dus ik rijd ermee. 2 dagen naar school (is een kwartiertje) en de rest gewoon als we ergens heen gaan, familie bezoek oid. Maar dan zou benzine waarschijnlijk nog steeds goedkoper zijn? Vervelend dit, we zijn een lease auto van het werk van mijn vriend gewend! Heerlijk ding was dat, en lekker zuinig ook. Hoefden dus nooit te letten op het aantal kilometers We gaan vanavond bij deze auto kijken; Speurders.nl: Mazda Demio 1.5EX 2000 Groen met AIRCO We proberen hem natuurlijk wel iets goedkoper mee te krijgen als we hem willen hebben. Rijd gem. 1 op 15. Ik zou ook graag kleiner willen rijden, maar daar is mijn vriend niet zo van en hij zegt dat ze niet altijd goedkoper zijn. Deze auto is trouwens vrij licht. Vervelende is dat we beide niet echt verstand van auto's hebben, en kennis kan niet mee. Devilschase, dat is een mooie auto! Ik zal hem vanavond aan mijn vriend laten zien. Athina, die Hyundai accent is mooi! Dames, ik heb echt wat aan jullie reacties en zal er zeker een aantal aan mijn vriend voorleggen Dank jullie wel!
Nog een tip voor je een deal sluit: stel aan de verkopende partij voor dat je de auto naar een keuringsstation van de anwb brengt. Als er geen grote bijzonderheden met de auto zijn kopen jullie hem en zijn de kosten van de keuring voor jullie. Zijn er wel zaken die gerepareerd moeten worden en die kostbaar zijn, dan zijn er twee mogelijkheden: of jullie nemen de auto niet en de kosten van de keuring zijn voor jullie of de verkoper laat de auto repareren en jullie laten hem daarna weer keuren waarbij 1 keuring voor jullie is en 1 voor de verkoper. Op die manier heeft er altijd een professional naar de auto gekeken en weet je wat je aan kosten kan verwachten.
ook met 1500km per maand is diesel echt duur, ik zou in jullie geval echt voor benzine gaan. 15 minuten per keer 2 keer peer week is echt weinig. (naast je familiebezoekjes) mijn man heeft een reistijd van 40 minuten enkele reis 5 dagen per week, daarnaast gebruik ik hem ook zeker 2 keer per week enkele reis 30 minuten. plus elke weekend ook wel minstens 1 uur reistijd.
Ook met 1500 km per maand is het te duur een diesel. Bij een diesel moet je denken aan 40.000 km of meer per jaar dan kan diesel pas uit.
Die mazda demio vind ik al niks aan de hand van de advertentie, slecht nl, veel spelfouten, slechte zinsopbouw. Ik knap dan al af, bedoel ook al kan je slecht nederlands laat t dan ff door iemamd nakijken.. Ik rij 500 km per week in schoolperioden en gemiddeld 27000 km pj en nog is mijn benzine goedkoper met zijn 1 op 11.
Als je "maar" 1000 km rijd per maand is een diesel echt vele malen duurder dan benzine. Diesel haal je er pas uit bij minimaal 25.000/30.000 per jaar