Ik heb last van een vervelende hoofdpijn. Ik ben het de laatste maanden eens in de gaten gaan houden, en ik heb er op vaste momenten last van. Op dag 14 van mijn cyclus (eisprong) misselijkmakende hoofdpijn, ik voel het echt opkomen, het houd bijna 24 uur aan, knallende koppijn, lichtflitsjes, en soms zelfs slecht kunnen zien. Hoe moet ik dat uitleggen. Ik kan dan bijvoorbeeld niet meer lezen. Als ik me concentreer op 1 punt, laat zeggen een gezicht, dan zie ik dat gezicht, maar daaromheen is alles bibberig en troebel. Ik rijd dan ook absoluut geen auto, omdat ik het dan niet goed zie. Als dat "slechte zicht" afzakt, dan is vaak mijn hoofdpijn, en misselijkheid ook over. Maar dan 14 dagen later als ik ongesteld moet worden.. De dag dat ik moet gaan vloeien begint de hoofdpijn langzaam op te komen (vandaag dus..) Vanmiddag was het echt op het hoogte punt. Ik verloor de hele ochtend al een drupje bloed. Ineens voel ik dus (van binnen) nou daar komt het.. en dan begin ik dus heel heftig te vloeien (stolsels enzo) Dan zakt de hoofdpijn ook af. Ik ben altijd 1 dag heel erg ongesteld (dat begint nu dus) elk half uur verschonen (tampons) ik durf dan vaak ook niet weg, want ik lek binnen een half uur gigantisch door Ik ben sinds de bevalling van ons zoontje (nu 2) helemaal niet meer aan de pil gegaan. Ik voel me dan een stuk beter als met de pil. Als ik de pil slik voel ik me een totaal ander persoon. Dus ik wil geen hormonen in mijn lichaam meer. (man heeft zich laten steriliseren) Moet ik gewoon leren leven met die cyclus van mij, is er iets aan te doen? Herkend iemand het? Ik kan de klok gelijk zetten op mijn eisprong en menstruatie, is het misschien een idee om uit voorzorg die dagen te beginnen met hoofdpijnpoeders of paracetamol? (al ben ik daar niet zo kapot van..) Ik kan het natuurlijk eens aan de huisarts voorleggen, maar dacht misschien herkent iemand hier het, ken je iets op natuurlijke basis wat hier goed tegen helpt?
Je hoofdpijn lijkt migraine te zijn, ik zou daar eens meer over opzoeken en kijken of het overeen komt. En als dat zo is kan je medicijnen bij de huisarts halen.
Ja, het zal inderdaad door de hormonen komen, maar volgens mij heeft niet iedere vrouw hier op deze manier "last" van..
Klinkt als migraine! Ik heb er ook last van, bij mij zit het aan 1 kant van mij gezicht, ben misselijk, last van licht flitsen, gevoel van verlamming in mijn gezicht en zie slechter. Ze zijn bij nu aan het kijken of er een patroon in zit en het lijkt er op dat het ook rond mijn ongesteldheid is alleen heb ik twee tot drie aanvallen in de maand. OK heb nu zetpillen met diclofinac en dat helpt tegen de pijn Ik zou langs je huisarts gaan.
Hier ook een migraine patiënt , klinkt me heeeel bekend. Het slechte zien, lichtflitsen e.d. Tijdens zwangerschap geen last van , kreeg het blijkbaar als ik te weinig dronk maar nu ik goed drink geen last meer van , gelukkig! Hopelijk blijft dat zo want je wil het liefst met je hoofd tegen de muur bonken. Inderdaad langs de huisarts zou een goed idee kunnen zijn
Ja migraine google maar eens op aura-migraine. Ik heb het ook echt naar. Heb het altijd rond mijn menstruatie. Gelukkig nu al 14 weken geen last meer gehad
Lang leven de hormonen! Ik had het ook na de bevalling van m'n zoontje. Ook een hele gevoelige huid, veel bultjes en puistjes halverwege de cyclus, hoofdpijn en misselijkheid ook. Nu ben ik weer zwanger, en m'n huid is helemaal gaaf en ik voel me (afgezien van de zwangerschapskwaaltjes) helemaal super! Ik hoop dan ook dat het na de bevalling niet weer terug komt. Het zal ermee te maken hebben dat je hormoonhuishouding uit balans is...
Yep, migraine met aura! (tenzij je chronisch pijnstillers gebruikt) Je huisarts kan je medicijnen geven om aanvallen te doorbreken.
Migraine. Maar ik heb geen hormonale migraine. Gewoon continue zeg maar. Sinds kort sumatriptan gekregen en dat werkt echt super. Zodra je het voelt opkomen een pilletje innemen en dan trekt het weg binnen een half uurtje.
Ik heb het ook. In de zwangerschap en in de periode dat ik geen pil slikte had ik nergens last van. Toen spiraal gehad en soms dagen achter elkaar migraine. Als het over was kwam het een paar dagen later weer. Uiteindelijk Mirena eruit en terug op de pil. Dan heb ik alleen last in de stopweek. Moet nu van de huisarts de pil gewoon doorslikken tot ik last van spotting krijg. Dan stoppen en evt medicatie voor de migraine nemen. Daarna kan ik dan weer x aantal maanden doorslikken. Voor mijn gevoel is ons gezin compleet, maar omdat ik nog vrij jong ben wil ik nog niet voor definitieve sterilisatie gaan (huisarts vind me ook te jong). Over aantal jaar zal een van ons zich laten steriliseren.
Bedankt voor jullie reacties, het zal inderdaad helemaal een hormonen kwestie zijn die hoofdpijn. Ik heb het weekend het één en ander opgezocht op het internet. Ik ga er toch maar eens mee naar de huisarts. Misschien dat hij iets voor kan schrijven zodat als ik het op voel komen ik dan iets kan innemen.
Heel herkenbaar, alleen wat minder dan jij,geen lichtflitsen ed. De dag voor mijn menstruatie aan 1 kant (altijd links) vreselijke hoofdpijn. Die gaat niet over met PCM oid en dan de volgende ochtend is het raak en is de pijn weg. Succes,hopelijk krijg je er iets voor.
Herkenbaar. Heeft idd met je cyclus te maken en de hormomen toe- en afname wat dan bij jou (en ook bij mij) gepaard gaat met vreselijke hoofdpijn en misselijkheid. Ik het het ook. Duurt bij mij ook dagenlang.