zo zielig (vreemde kat)

Discussion in 'De lounge' started by djellybelly, May 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik ben al vanaf 7 uur bezig om een vreemde kat te vangen,hij loopt mank, hij loopt soms op 4 pootjes en da trekt die zij linker voorpoot weer terug.

zo zielig.

maar goed hij is doods bang, dus rent steeds weg.
    hij ligt nu bij een boom maar ik mag echt niet dichterbij komen zo zielig.

ik kijk morgen wel ffof die er dan nog steeds is.

maar goed als ik m dan van, wat dan moet ik m laten helpen, en veel geld hebben we niet.

pfff vind het zo zielig.

xxx

2. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

misschien kan je de dierenambulance bellen? dat hun hem komen ophalen?

die kunnen hem denk ik ook makkelijker vangen

3. djellybelly

hij is net weer helaas hinkelend weg gelopen, maar dierenambulance hou ik idd in mijn hoofd als die weer terug komt thanx

4. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ahhh arme zielige kat... Dierenambulance denk ik jah. Kon je zien of ie een bandje omhad?

5. djellybelly

nee helaas geen bandje, het was volgens mij een britse korthaar was echt een mooi beesie, maar hij is helaas niet meer terug gekomen.

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Als ik jou was zou ik niet zomaar de dierenambulance bellen.
    Wie zegt dat het een zwerfkatje is? Misschien is hij wel gewoon van mensen uit de straat.

Mijn tante had een katje van 8 maanden oud, ze was nogal klein van stuk. Het was zomer en ze mocht graag buiten zijn. Ze kwam ook regelmatig in de tuin van mensen verderop in de straat. Die dachten dat het een zwerfkatje was, omdat ze zo klein was. Ze hebben de dierenambulance gebeld.
    En mijn tante maar zoeken en zoeken, op den duur kwam ze erachter dat het katje naar een asiel was gebracht. Daar was hij inmiddels al ingeënt etc.
    Ze moest even 80 euro aan het asiel betalen omdat hun het katje hadden opgehaald, opgevangen en ingeënt. En dat terwijl het helemaal geen zwerfkatje was!
    Mijn tante had een uitkering en kon dit eigenlijk niet betalen, maar het moest wel!

Dus bel niet zomaar de dierenambulance, informeer eerst eens in de buurt of de kat niet van iemand is.

7. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    tja, onze meningen verschillen! je moet inderdaad niet voor elk loslopend katje bellen maar
    als zo'n diertje mank loopt zou ik zeker wel de dierenambulance bellen, al zou het alleen maar zijn om even met ze te overleggen over hoe of wat.
    Spijtig voor je tante maar dan had ze haar poezebeest moeten laten chippen of iets dergelijks. Dat vind ik persoonlijk nou eenmaal bij de verantwoordelijkheid bij een dier horen of je nou een uitkering hebt of niet.

Hopelijk gaat het goed met het katje.

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    als jij de kat vangt en je gaat na de dieren arts hoef je echt niet te betalen het is jou kat niet ik zou hem proberen te vangen en de dierenambulance te bellen
    ik doe dat ook vaak en heb er nog nooit voor betaald

9. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    @ Consider

Ik zie het liever zo dan dat mensen helemaal niets erom gaf. En als hij geen bandje om heen of niet gechipt is tja. als ik een katje heel vaak zou zien die klein is en niets om heeft zouu ik ook denken dat het een zwervertje is hoor en hem eten geven en alles en uiteindelijk de dierenambulance bellen

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, ik zie zo vaak katten rondlopen: is toch normaal dat ze lekker buiten lopen? Ik heb dus ook eens gehad dat iemand mijn kat naar de opvang heeft gebracht: beestje liep net een uurtje buiten!!! Kostte me dus wel een flinke duit en als ik had geweten wie dat gedaan hadden, had ik toch wel even verhaal gehaald daar hoor! Verdorie, als zo'n beest nou dagen en dagen jankend rondloopt...
    Maar in jouw geval: leg je oor eens in de buurt te luisteren en bel anders dan de dierenambulance.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    dierenambulance kan je wel bellen maar die komen alleen de kat ophalen als ie vast zit. Die hebben geen tijd om achter elke loslopende kat aan te jagen.
    Dus je moet 'm toch echt eerst zelf vangen.
    Als ie heel erg gewond is dan kan je met de dierenambulance overleggen of ze een kattenvangkooi neer willen zetten.

12. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik zou wel de ambulance bellen
    ( niet als je hier woont, want dan komen ze toch niet)
    als het beestje al zolang buiten loopt moeten ze idd maar een bandje
    met kokertje om doen dat heeft mijn kat ook
    met daarin het adres en tel. nr van ons.

13. djellybelly

mmm wat een verschillende meningen, het beessie loopt er helaas niet meer,of juist gelukkig, wantmisschien is die wel bij zijn baassie.

hier na vragen heeft geen nut, staan hier 20 flats hahahahaha ben ik dagen bezig, hij is van niemand hier in de flat, dat weet ik wel.

nou ja we zien het wel als ik m weer zie bel ik gewoon de ierenambulance en kijkn wat hun zeggen.

meiden bedankt voor jullie antwoorden.

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Het klopt dat de dierenambu alleen komt als je het beestje gevangen hebt, maar soms maken ze wel uitzonderingen hoor.
    Toen ik uitlegde dat ik MS had en het voor mij fisiek onmogelijk was de niet vliegende duif te vangen die duidelijk gewond was was het geen enkel probleem.

Wat betreft het moeten betalen voor je kat als die door de dierenambu opgehaald is en naar het asiel gebracht is, tja dat zijn nu eenmaal de risico's van het los laten lopen van je huisdier en als ik dan soms de berichten hoor mag je blij zijn dat iemand de dierenambu heeft gebeld en niet voor een andere methode heeft gekozen net zo dat je als je je kat los laat lopen meer risico hebt dat je beestje niet veilig aan de overkant van een straat komt.

Groetjes Anita

Share This Page