Ervaringen huisjesbed / hoogslaper

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Baileyy, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    #1 Baileyy, 4 jan 2020
    Laatst bewerkt: 4 jan 2020
    Na veel plaatjes kijken, wil mijn dochter een huisjesbed en dan in de vorm van een hoogslaper. Wie heeft dit ook en wat zijn de ervaringen? Problemen qua bed opmaken snap ik.
    Ze heeft een bed gezien met een gevel als huisje aan de bovenkant en voorgevel, onderin kan ook geslapen worden. Ziet er superleuk uit. Alleen dan is het in feite een soort stapelbed en ik heb maar 1 bed nodig. Dat flexibele spreekt me op zich wel aan. Sommige bedden hebben ook nog de mogelijkheid voor een speelgoedlade eronder.
    Maar... gaan ze de onderste ruimte/dat bed ook wel als speelruimte gebruiken vraag ik me af. Is dat niet te klein? Net als een stapelbed?
    Of gaan ze juist onderin slapen en boven spelen?
    Kortom, zo'n bed ziet er gaaf uit op een mooie gestylde foto, maar wordt er ook wel mee gespeeld? Ik zoek dus tips en ervaringen.. ;)

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Is die van de ikea niet wat? In t begin laag bed en kan je bovenop zo'n koepel zetten (al staan er mega veel ideeën op pinterest voor idd zo'n huisje) als ze wat ouder zijn kan je m omhoogzetten en kan er onder gespeeld worden.

Vriendin heeft m en de kleine man en dame zijn lyrisch enthousiast, mama wat minder met het opmaken van zo'n hoogslaper. Maar de kinderen vinden t geweldig vooral met klein bankje en tafeltje er onder. De oudste is wel 8 inmiddels, de jongste bijna 7. Dus de boel kan aardig gepimpt worden met lichtjes etc. Vooral de dochter vind t heerlijk, dr eigen meidenhoekje en dr vriendinnetjes komen er graag. Zoontje kan heerlijk zn lego doen en de volgende dag verder, staat niet in de weg.

Collegaatje had een kast tegen de hoogslaper (wel een zonder dakje) aangezet, die niet tegen t plafond kwam. Bij een ietwat avontuurlijk kind zou ik die fout niet maken. Nieuwste sport van zn zoontje: op de kast klimmen en dan op je bed laten vallen...kind van 7 kon net met zn vingers bij t topje van de kast. Een actie die ik met onze dochter ook niet verbazingwekkend zou vinden.

Ik ben zelf met een jaar of 6 head first uit een half hoogslaper van 1.20 gekukkeld recht naar beneden, was de schuld van mn broer overigens, die was gek aan t doen en ik dook m achterna...ohja afgrond. Duurde niet lang eer ik een ander laag bed had, snap nu als mama de horror van mn moeder van destijds wel want dat onderlinge geklier ging natuurlijk net zo hard door.

Duizenden kinderen die wel normaal doen hoor en ze zijn echt super tof! Meer vast elementen die je evt kan voorkomen (die kast en evt klieren bij t bed).

Baileyy vindt dit leuk.
  3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat een goede tips dankjewel!!
    We zijn net bij de Ikea geweest. Dat Kura bed is wat te laag vonden ze hier, want daar kan niet echt een stoeltje en tafeltje onder.
    Zag ook een hoogslaper bij de Ikea met stof en metalen poten, maar die was te hoog t.o.v. plafond bij ons. Dus we kunnen verder zoeken.
    Eigenlijk willen ze dus iets zoals bij jouw vriendin

Deel Deze Pagina