Puberverschijnselen dochter 7

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door maliro, 1 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

Hallo

Mijn dochter van 7 krijgt binnenkort een echo, ze begint nu namelijk al borstweefsel te ontwikkelen. Echt al kleine erwtjes die zeer doen. De echo moet de diagnose van de huisarts bevestigen. Zijn hier mensen die er ervaring mee hebben? Hoe ging het verder? Dochter heeft naast borstvorming af en toe pukkeltjes maar niet veel. Nog geen okselhaar, schaamhaar of zweetgeurtjes.
    Als de echo idd laat zien dat de borstgroei begonnen is moet ze naar de kinderarts. Iemand een idee wat die gaat doen?
    Ik hoop niet dat dochter vervroegd in de puberteit komt. Daar is zowel zij als ik nog niet aan toe.

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    De dochter van een vriendin van mij had dat ook al vroeg. Ze hebben toen een foto van haar, ik geloof, hand gemaakt. Daar konden ze de situatie van de groeischrijven op bepalen. Het bleek dat t nog wel binnen proporties zou blijven. Ze is vervolgens inderdaad vroeg gaan menstrueren, met net 10 jaar. Daardoor ook sneller uitontwikkeld. Ze is ook niet erg lang geworden, maar wel nog netjes, ik geloof rond de 1.67 ofzo. En moeder is zelf nog kleiner, en oma ook, dus het zit ook wel in de familie.
    Het hoeft dus niet persé een probleem te geven.
    Ik zou de afspraak bij de kinderarts rustig afwachten. Ik weet dat t vaker voorkomt, maar het vervolg kan nog alle kanten op.

maliro vindt dit leuk.
  3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    De kinderarts zal uitzoeken wat de oorzaak is van een vervroegde puberteit. En kijken of dit risicos met zich meebrengt.
    Het kan ook een "toevalligheidje" zijn dat ze borstvorming heeft.

Succes!

4. maliro

maliro Niet meer actief

Ik hoop het maar. Inmiddels ben ik erachter dat haar oksels stinken. Ook heeft ze puistjes. Ik vind het wel spannend allemaal, ze is nog zo jong.
    Puberteit brengt in haar geval sowieso risico vanwege haar hartritmestoornis. Die is erg gevoelig voor hormonen enzo

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik was zelf de klos op mijn zesde.

Ik heb tot mijn 11de medicijnen gekregen. In mijn tijd maandelijks een vervelende prik bij de huisarts. En om de zoveel tijd een bezoekje aan de kinderarts.

Bij de start is er inderdaad mbv een foto van mijn hand naar mijn groeischijven gekeken.

Uiteindelijk heb ik mijn eerste menstruatie in de brugklas gehad en ben ik langer dan mijn zus, die niet vroegtijdig in de puberteit zat.

Sterkte.

6. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ooit een collega gehad met een dochter die al vroeg in de pubertijd kwam. Die kreeg ook injecties om het tegen te houden.

Deel Deze Pagina