Auto met 3 pubers achterin, welke?

Discussion in 'De lounge' started by suus1983, Mar 24, 2025.

  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Heb je al naar Opel Grandland gekeken? Die kan je ook nog overwegen. Toen ik nog benzine auto’s mocht kiezen keek ik naar de Ford Kuga/ Opel Grandland/ Nissan Quashqai. De VW tiguan vonden wij iets te klein, maar ik weet niet hoe het achterin zit. Wij hebben nu ook een hogere auto, ik vind het heerlijk, maar het is idd wel echt een grote auto. Is volledig elektrisch dus valt voor jullie af.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Nee die heb ik op het lijstje, maar heeft volgens mij ook weer die rotmotor. Ik vind het heel lastig, het gaat om best wat geld en heb zelf geen verstand van dat soort zaken.
     
  3. nelta

    nelta VIP lid

    Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Wij hadden hiervoor ook een 308 (eerste generatie) en hebben daar toen ook maar weinig voor teruggekregen.
     
    suus1983 likes this.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ja fijne auto verder, rijdt ook lekker, maar dit is wel een flinke tegenvaller. Laat de Peugeot nu wel staan. Onze vorige auto (Ford) had 60000 meer op de teller en was 4 jaar ouder. Kregen we hetzelfde bedrag voor terug.
     
  5. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Als je zo weinig terugkrijgt en de auto is nu nog goed zou je kunnen overwegen de Peugeot te houden. De term ‘puber’ is een ruim begrip maar als je zoon bijv 17 is en al zijn rijbewijs aan het halen is heeft hij wellicht een leuke auto voor weinig geld. Maar wellicht is het helemaal niet aan de orde. Met zo weinig inruil zou ik er dan voor kiezen hem zelf te verkopen op marktplaats.
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    Nov 8, 2013
    8,330
    8,332
    113
    Amsterdam
    Dat zou ik sowieso adviseren, krijg je altijd meer voor terug. Ik heb recent m’n auto via mp verkocht en kreeg 3500 meer dan dat de dealer mij voor inruil wilde geven.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    Mar 21, 2012
    23,181
    16,515
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze auto was nog maar 500€ waard haha
    Ik denk dat inmiddels op de sloop ligt maar die was ook echt opgereden
    Een wonder dat we hem nog bij de dealer hebben gekregen
     
  8. jessy100

    jessy100 Actief lid

    Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Laat de Opel maar staan dat is een peugeot met een ander logo erop maar de motor is erg klein en moet heel hard werken in een grote opel.
     
    suus1983 likes this.
  9. jessy100

    jessy100 Actief lid

    Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Een ford rijdt altijd lekker en als je niet de allerkleinste motor kiest is de eco boost nog erg betrouwbaar.
    Ford ziet er ook nog eens heel erg leuk uit.

    Maar een toyota avencis heeft vaak een 1.8 4 cilinder motor zonder turbo maar met hybride techniek, dat zijn waarde vaste en betrouwbare Japanse auto's alleen wel wat oubollig.

    Een SUV zou ook kunnen bij Lexus hebben ze de RX maar die zijn heel erg zwaar en hebben een grote motor die een flinke slok lust.

    Persoonlijk zou ik weg blijven bij elektrische auto's hoge wegenbelasting en mis een deel van het comfort van even snel tanken.
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Met een laadpaal thuis hoef je zelden meer te tanken:thumup:
     
    Sado, Knuffelmonster and jessy100 like this.
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    Jan 21, 2014
    8,173
    4,483
    113
    Er zijn veel auto merken die onder dezelfde grote fabrikant vallen. Dus daar kun je wel op letten met betrekking tot de motoren die gebruikt worden. vaak worden maar beperkt aantal type motoren gemaakt, maar gebruikt voor de hele reeks aan automerken die ze verkopen.

    Stellantis is zo'n bedrijf waar peugot en opel onder vallen, maar ook fiat en alpha romeo.

    Renault heeft een alliance met nissan en mitsubishi, en ook Dacia valt daar onder.

    VW-group: heeft naar VW ook Cupra, SEAT, audi en Skoda.

    Toyota en hyundai zijn volgens mij nog wel apparte merken, (al lijkt Kia onder hyundai te vallen) met eigen motoren en ontwikkeling. Toyota is sowieso een grote fabrikant van allerlei voertuigen en motoren.
     
    suus1983, jessy100 and Neuzeke like this.
  12. jessy100

    jessy100 Actief lid

    Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    haha dat is waar maar die luxe heeft mijn jaren 60 woning niet, kan het wel aanvragen maar met trottoir aanpassing gaat dit €15.000,00 kosten en dat is best veel geld.
     
    suus1983 likes this.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Had eerder de Lynk & Co genoemd, snap dat je denkt: Chinees, doe maar niet :D

    Maar dit is een zusterbedrijf van Volvo, de 01 deelt bijv. de technische basis met de XC40, en nee, dan is het nog geen Volvo, maar het is wel een degelijke auto.

    Edit: en een stuk goedkoper...
     
    jessy100 and suus1983 like this.
  14. jessy100

    jessy100 Actief lid

    Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bij een toyota aygo alleen niet dat is de citroen c1 peugeot 107?

    Kia lijkt tegenwoordig het luxe werk van hyundai te worden, beetje de lexus van toyota.

    Vind het grootste nadeel dat er zoveel 1.0 3 cilinder auto's zijn, leuk dat ze er veel vermogen uit kunnen halen maar heel betrouwbaar komt het allemaal niet op mijn over.

    Als ik de loterij wint neem ik een Lexus RX.

    Maar hoe kijken jullie naar het stukje wegenbelasting. Hybride in 2026 naar het volledige tarief elektrisch 2 jaar laten, nemen jullie dat mee in de keuze die je maakt.

    Met 3 kids begrijp ik dat ruimte belangrijker is dan een lagere wegenbelasting en komt een suv al snel in beeld.
    Maar om dan met een Porsche Cheyenne te gaan rijden met een v6 of v8 motor is gelijk zo over de top.
     
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Jeetje, dat is wel een heel duur grapje :eek:
    Wij hebben een laadunit aan de garage hangen. Die is betaald door de werkgever van mijn man.
     
  16. jessy100

    jessy100 Actief lid

    Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Komt omdat wij openbare parkeerplaatsen hebben.
    Ik kan dus een openbare laadpaal aanvragen maar dat is in onze jaren 60 wijk weinig vraag naar. Komt nog wel er worden nieuwe appartementen gebouwd waardoor het aantal jongere een boost krijgt en dan krijgen we openbare laadpalen.

    Wil ik hem nu hebben moet ik parkeren/laden in mijn eigen voortuin en dan ontneem ik de gemeente een openbare parkeerplaats en die plek moet ik dan betalen.

    Nu zou je kunnen zeggen ach €15.000 en nooit last krijgen als er ooit betaald parkeren komt maar nu ze met al die wetten bezig zijn weet ik niet of een oude tesla kopen een verstandige keuze is.
    Zoals jij het hebt een laadpaal tegen je garage is top, dan heb je toch al je eigen parkeerplaats en kun je misschien wel wat zonnepanelen op de garage extra nemen voor het opladen van de auto misschien wel 2 auto's.
     
  17. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    Nov 15, 2014
    792
    285
    63
    hoge wegenbelasting, ligt eraan welke auto. Sommigen vallen reuze mee, maar tis t zinnetje wat door velen wordt gebruikt.
     
    Sado likes this.
  18. Felice

    Felice VIP lid

    Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Verschilt dat zo per gemeente dan?
    Hier is het heel makkelijk om een laadpaal in de openbare ruimte aan te vragen, mits je geen parkeergelegenheid op eigen grond hebt.
    Wij hebben een oprit, dus wij kunnen er geen aanvragen, prima, maar in onze buurt staan hele stukken met rijtjes huizen en daar staat her en der wel een dubbele laadpaal.
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    May 16, 2016
    19,041
    17,010
    113
    Inderdaad, valt mij hartstikke mee.
    Ik betaal nu ong 20% van de wegenbelasting die ik voorheen voor mijn Volvo XC60 (op diesel) betaalde.

    Problemen met laden heb ik niet, heb een eigen laadpaal. Grijp nooit mis.
    Ik wil niet meer terug naar een auto op brandstof.
     
    Knuffelmonster likes this.
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Oh maar dan zouden we ook anders handelen hoor. Mijn man parkeert idd zijn auto voor de garage en kan hem dan zo opladen. Voor iemands anders garagedeur ga je natuurlijk niet staan, dus dat is echt onze eigen plek. Mijn auto staat er naast, maar dat is wel een openbare plek. Maar de mensen uit de buurt parkeren allemaal achter hun eigen tuin en garage. Mijn plek wordt hooguit even ingenomen door iemand die op bezoek is ofzo. Dus mochten we ooit een tweede elektrische auto krijgen kan dat prima naast elkaar.
    Zonnepanelen hebben we ook, op het huis en op de garage. De laadkosten worden betaald door de werkgever van mijn man, want het is een leaseauto. De vergoeding is net zo hoog als ons maandbedrag voor water en elektra, dus voor ons is de elektrische auto heel voordelig.

    Zouden we geen eigen laadpaal hebben en afhankelijk zijn van een openbare, dan zou mijn man denk ik ook een stuk minder enthousiast zijn. In december was kapot en duurde het een paar weken voor er iemand kon komen. Toen moest hij dus steeds op zoek naar een vrije paal elders in het dorp. Heel irritant.
     

Share This Page