Geboorte kaartjes, bezoek welke tijden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sterre01, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Geen idee of het goed geplaatst is, maar wist even niet waar ik deze vraag zetten moest.
    Ik heb een vraag over onze geboorte kaartjes, ik heb er 1 gevonden die ons heel leuk lijkt. Maar nu wil ik graag een tijd er in vermelden 'tussen .. En .. Hebben wij rust' of iets in die trant. Dit ivm vorige bevalling en iedereen te pas en te onpas langs kwam. Ik heb dit nu liever niet en wil echt de rust nemen. Ze hielden toen totaal geen rekening met mij en mn zoontje en iedereen kwam maar aanwaaien.
    Zetten jullie dit in het geboorte kaartje? En welke tijden hwbben jullie aan gegeven?
    Alvast bedankt.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hadden juist geen vaste tijden, maar iets staan wat wel duidelijk maakte dat men eerst moest bellen. Voor echt naaste familie maakte het niet veel uit, maar wil niet dat iedereen zomaar denkt aan te kunnen lopen.

Dingen als: 'wil je teentjes en vingertjes komen tellen, dan wel eerst even bellen' pasten niet zo bij ons, maar wij hadden dus gewoon: voor bezoek graag eerst even bellen.

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Dat is inderdaad ook een goed idee, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
    Ik heb het de vorige keer echt als naar ervaren. Ik was namelijk ook nog herstellende van zwangerschapsvergiftiging/hellp en toen die drukte in huis blehh.. Vandaar dat ik het dit keer anders wil. Ook hebben we nu een knul van al 7 die ook moet wennen. Vandaar liever geen drukte.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zie het altijd op geboortekaartjes staan dat moeder en kind rusten tussen .... en .... en na ....
    bij dl hadden we het er niet op staan maar geen rare tijden nog bezoek gehad.
    nu lijkt een kraamfeest me wel wat zodat we er in 1x af zijn.
    werd er zo chagrijnig van om elke keer maar weer vrolijk en leuk te moeten doen.. ;)

5. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij hadden ook op het kaartje staan voor bezoek graag even bellen. Daar heeft ook iedereen zich aan gehouden.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij hebben er op staan;
    Wilt u mijn oogjes zien twinkelen?
    Laat dan eerst Papa zijn telefoon even rinkelen.
    06- ..........

Bezoek dat dan zonder telefoontje langskomt kan gelijk weer vertrekken, daar ben ik sowieso niet van gediend.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij zetten er nooit tijden neer, dit omdat het heel lastig is in te schatten na een bevalling wanneer je je goed voelt of niet en als je dan wel mensen aan de deur hebt Terwijl eigenlijk het liefst naar bed gaat of er gewoon geen zin in hebt is dan niet fijn

Eerst even bellen of appen dan kan ik zeggen of het uit komt of niet

8. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Wij hadden;

Tussen 13.00 uur en 15.00 uur slapen mama en het ukkie.
    Na 21.00 uur doen papa en (naam zus/broer) een tukkie.

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wij gaan er ook geen tijden opzetten maar 'bel, kom en bewonder'. Het scheelt wel dat familie en vrienden niet echt in de buurt wonen dus sowieso wel zullen bellen voordat ze langs komen.

Ik ga wel proberen om maar 1 of 2 bezoekjes per dag te plannen, heb geen zin in een hele dag visite.

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wij hebben erop staan:
    Wil je beschuit met muisjes komen eten?
    Laat het mijn papa en mama dan even weten!

Echte tijden benoemen van tevoren vind ik heel lastig, dus dan maar op deze manier 😊

11. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zetten geen tijd maar wel onze mobiele nr's :) ik hou niet van volle kaartjes dus minimale tekst :)

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Wij hadden bij de eerste:
    'wil je komen kijken bij onze kleine meid?
    bel dan even voor een geschikte tijd!'

Bij de tweede niets over op het kaartje gezet maar iedereen belde of appte netjes van tevoren.

13. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Die hebben wij ook op ons kaartje staan!
    alleen ik heb er van gemaakt geschikte dag en tijd.

moet er niet aan denken zeg dat er onverwachts bezoek voor de deur staat :x

14. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Dit vind ik eigenlijk een duidelijke, kan niet missen denk ik. Als mensen het dan nog niet snappen?

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou niets vermelden behalve: bellen als je wil komen.
    Want baby slaapt in principe gewoon naar elk voeding dus eigenlijk hele dag door en afhankelijk van voedingsmomentem dus en dat weet niet ervoor.

Ik had bij 1e 3 dagen kraamvisite: familie, collegas, vrienden.
    Vond vermoeiend en nu ga ik niets zetten dus wie wel wil belt/mailt maar even en komt naar huis uurtje of samen wandelen etc.
    Ben toch grote deel buiten ivm peuter

16. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij zetten niets op 't kaartje. Vorige keer ook niet gedaan.
    Gelukkig (kennelijk) alleen attente mensen in ons kringetje... iedereen belde keurig wanneer 't schikte.
    Moest alleen ML even remmen, die in zijn trots, enthousiasme en blijdschap even vier afspraken op één dag had gemaakt... dat was iets te veel voor mij.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier heel duidelijk op het kaartje

Wil je eerst even bellen,
    Voordat je je voor komt stellen?

Geen ongepland bezoek gehad, behalve de opa's en oma's :)

Overigens heb ik die ook gezegd dat ze even moesten appen of het uit kwam, want ik zelf sliep ook nog erg veel...

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier ook een tekstje, dat ze vooraf moesten bellen.
    Heeft iedereen ook wel gedaan!

Uren zou ik niet doen, want met een baby gebeurd er elke dag iets anders op een ander tijdstip :D

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Precieze tijden benoemen vooraf lijkt me lastig. Ik zou dus gewoon een telefoonnummer op de kaart zetten. Mensen moeten als ze onaangekondigd komen anders niet gek opkijken als je er niet bent of als je ze snel weer weg stuurt, die vrijheid heb je altijd.

20. milkbreak

milkbreak Lid

28 mei 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik houd ook niet van overvolle kaartjes. En van die standaard zinnetjes/gedichtjes vind ik echt zo afgezaagd.
    Wij hebben er dus niets op gezet over rusttijden of van tevoren bellen o.i.d. Ik ben er vanuit gegaan dat mensen niet zomaar onaangekondigd langkomen en dat is ook niet gebeurd.

Deel Deze Pagina