Auto met ruime kofferbak? Help

Discussion in 'De lounge' started by Marijke1982, Mar 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een auto. We hebben er nu geen, maar willen er wel een aanschaffen. Nou is er een tweede kindje op komst, dus wil ik wel graag een auto met een ruime kofferbak. Het is wel handig als er naast een kinderwagen ook nog wat boodschappen in de kofferbak kunnen.
    Ik wil geen station. EN mijn max bedrag is 2500 euro.

Ik heb al een beetje zitten kijken naar een renault scenic. Wie heeft hier ervaring mee en wat ben je per maand (ongeveer) kwijt aan verzekeringen en benzine (en bij hoeveel km is dat).

Ik ben echt een leek wat dit betreft dus alle hulp is welkom.

2. minon

minon Niet meer actief

Ik heb een seat cordoba. Daar ligt de wagen, buggy, campingbedje in en nog ruimte over voor boodschappen. Een volkswagen bora geloof ik is een beetje vergelijkbaar model. Als je geen hoge auto wil zul je moeten kijken naar autos met een kontje zegmaar.
    Touran is ook een goede auto maar erg groot.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tja ik ben echt fan van een station. Wij hebben een Audi A4 en oh wat is hij ruim! Heerlijk:D

Waarom geen station?

Verder heb ik geen flauw benul hoe groot kofferbakken zijn van 'normale' auto's. Volgens mij wordt dat wel wat krap als je er ook nog boodschappen bij in wilt hebben..

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Een mazda 5 of premacy? Een citroen picasso?

Ik heb echt hele slechte ervaringen met Franse auto's. Maar dat is 1 op 200 positieve ervaringen

5. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Zoals Bubblez zegt: waarom wil je geen station? Ik ben toch bang dat je als je een ruime achterbak wilt, daaraan moet geloven. Ook de kofferbakinhoud van MPV's en dergelijke is altijd minder dan bij een stationwagen, hoe ruim dat soort auto's er ook uitziet.

6. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Wij hebben een Scenic gehad en we hebben er alleen maar ellende mee gehad... Het toppunt was tot tweemaal toe een lekke remleiding. En wat bleek: een collega, ook in het bezit van een Scenic, had ook al een paar keer een lekke remleiding gehad. Om nog maar te zwijgen over ook de andere mankementen van hun Scenic. Je begrijpt dat wij, en ook mijn collega, de Scenic niet zo lang in ons bezit hebben gehad.

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    wij hebben een oude renault megane senic en hij is heerlijk tot nu toe niks geks....

8. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Wij hadden een peugeot 307. Echt wat een ruimte dat zie je er aan de buitenkant niet af! Achterin; mutsy urban rider (groot ding 4 luchtbanden) kinderwagenbak, campingbedje. En dan twee kinderen twee volwassenen en een hond van 35 kg erbij. TOP! Rijdt lekker en vrij zuinig.
    Wegenbelasting 55 euro per maand. Verzekering voor ons 23 euro en met een tank reed ik ongeveer 700 km (ongeveer 80 euro) Deze zijn er ook in jou prijsklasse.

Groetjes

9. Marijke1982

Bedankt voor alle reacties!

Ik had al meer gehoord over Renaults met problemen, vandaar dat ik toch maar even hier advies ging vragen.
    Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik geen station wil. Misschien moet ik dat maar laten varen en het toch eens uitproberen.

Ik ga eens even zoeken op de tips die jullie gegeven hebben. Super!

10. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Eens kijken onder dacia, de lodgy of dokker is een monovolume. En goedkoop. Zul je nu ook wel al mooie 2e hands vinden met weinig km.

Wij hebben een renault clio grandtour, gekocht met 9000km, voor amper 9000€. zit tss stationwagen en break in.

Wij hebben daarnaast ook nog een smart Roadster, maar daar kun je maar met 2 in.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Peugeot 307 sw?

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben een Dacia logan mcv :) - niet zo mooi ;) maar wel groot...

hiervoor hadden we een Hyundai accent - goedkoop in onderhoud, redelijk zuinig, en licht van gewicht en heel ruime kofferbak. Het is dat we écht groter wilde omdat we met de tent op vakantie wilde, maar ik vond het jammer om hem in te ruilen.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Koning van grote kofferbakken zijn de Skoda's. Kijk voor de grootte/het aantal liters inhoud van kofferbakken van álle auto's maar op Autovergelijker - powered by CarBase. Bekijk en vergelijk nieuwe auto's of auto's van de afgelopen 34 jaar - AutoWeek.nl

Zelfs de kleinere modellen van Skoda, zoals de Fabia, zijn héél ruim. Als je daar een tweedehands van kunt vinden, dan denk ik dat je goed zit.

Wij hebben een Skoda Octavia. Géén station (vind ik niet mooi) en ontzettend veel bagageruimte.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Ford Focus station. Betrouwbaar, betaalbaar en rijdt heerlijk. Enorme kofferbak.

15. Die hebben wij. Ideaal!

16. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een citroen xsara Picasso gehad en heerlijke Wagen met veel ruimte. Nu rijden we een opel Zafira ivm 4e op komst en vind in nog beter haha

Al is citroen ook Frans maar nooit problemen mee gehad

Station hebben we een Peugeot 307sw gehad en die heeft een gigantische kofferbak. Waar je echt heel veel in kwijt kan

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Hier een Skoda Fabia, ik verzuip in de kofferbak. Ja ik ben erin gekropen, het was een weddenschap :p
    Man een Skoda Octavia en die is nóg een stuk groter!
    Wel beide een station. Ze zijn overigens erg licht en dus niet al te duur in de maand.

Kofferbak van de Octavia Sedan is ook erg groot. Ik geloof dat Skoda o.a. om hun formaat/ruimte bekend staat.

18. Marijke1982

Waarom is er zoveel keus hahaha. Maakt het er niet makkelijker op.

Ik had idd ook al gekeken voor een xara Picasso. Die zijn ook erg ruim.

Ik ga weer even verder kijken! Hoef mij iig niet te vervelen.

Share This Page