Auto nat van binnen!

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik baal!

Al een jaar snap ik niet waarom mijn auto steeds zo vochtig is van binnen, de ruiten beslaan steeds en afgelopen winter mocht ik van binnen krabben.
    We hadden geen idee wat t kon zijn dus maar een vochtvreter in de auto gezet, leek te helpen...
    Nu werd hij weer helemaal vochtig binnen op de voorruit dus weer op onderzoek uit, wat blijkt onze auto is op de grond bij de passagiersstoel helemaal nat! Voel het vooral goed als ik de mat omhoog trek, daaronder dus. En nee, helaas geen flesje oid dat is opengegaan (de hele auto doorgezocht in de hoop dat er een fles water oid verdwaald zou liggen maar helaas)

Iemand die ooit zoiets heeft gehad?
    Ik snap niet waar het water vandaan kan komen, het is mooi weer!
    En waarschijnlijk is dit dus al een jaar een probleem, kan het zo zijn dat de auto nu daar kapot roest oid? En dan? Kan dat nog gemaakt of kunnen we hem dan direct naar de sloop brengen? :S

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Heb je airco in je auto? Kan zijn dat die lek is..

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sluiten je ramen helemaal goed? En zijn je rubbers langs de ramen niet versleten? Misschien dat het daardoor lekt....

Mijn moeder had dit overigens ook in haar oude auto maar die was gewoon zo lek als een mandje (was 25 jaar oud)

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Zit er een klein gaatje ergens dat je kan zien?
    Raamrubber die niet goed zit? ik weet niet of het al een oudere auto is want dan is de afwerking anders en zijn er meer punten waardoor het vochtig kan zijn.
    Mijn vorige auto moest ik ook binnen en buiten krabben hihi, toen was het een raam en deurrubber die gescheurd waren.
    Anders even naar de garage gaan en het verhaal voorleggen en laten onderzoeken, hoeft niet altijd gelijk geld te kosten een onderzoek.
    Vaak is het vrijblijvend.

Succes!

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij hebben vaak ook dat de auto aan de binnenkant beslagen is. Dit kan zijn door natte schoenen, een hijgende hond,...
    Wij lossen dat op door de airco aan te zetten als we een stuk rijden. Zo is alle vochtige lucht uit de auto weg.

Heb je misschien een gat in de carrosserie aan de onderkant? daar kan ook vocht binnenkomen.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha wij hebben echt precies hetzelfde!!!
    bij ons ligt het aan de airco... zodra we de airco aan zetten gutst het water naar binnen. er zit een of ander slangetje verstopt.

mijn man zegt dat bij jullie afvoer van de parvan verstopt is. de parvan is een bakje waarin het overtollige water wat van je raam afkomt zeg maar in loopt... die afvoer zal verstopt zitten.... dan loopt het gewoon over.

of is het bij jullie ook als de airco aan staat?

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nog ff aan mijn man gevraagd;

Kan ook een lekke radiatorslang zijn of een gescheurd deurrubber (miniscuul scheurtje kan al problemen geven). Verder kan het eigenlijk van alles zijn....

Beste is langs de garage te gaan en hun te laten kijken.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ow, ook is het zo dat de matten van je auto maar heel moeilijk drogen! dus het kan zijn dat het al lang niet meer lekt maar de mat gewoon nog vochtig aanvoelt :) wij rijden nu al 2 maanden zonder airco, dus het lekt niet meer. maar de auto is nog steeds nat!

9. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Geen idee wanneer het precies gebeurt, kwam er net achter toen was het al donker.
    Als dat parvan verstopt zit klopt het dan dat het alleen bij de passagiersstoel nat wordt? Is echt alleen aan één kant.
    We hebben wel airco (die regelt zich automatisch maar had hem vandaag in de ECO stand weet niet of de airco dan wel aangaat of uitblijft?)

Het liefst breng ik hem NU naar de garage haha ben zo bang dat het veel geld zal kosten...

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik zou de deurrubbers als eerste nakijken.. daar komen nl erg vaak de vochtproblemen in een auto vanaf.. en valt vaak niet op, pas bij heel goed controleren kom je erachter

11. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan, mijn ouders hebben nu namelijk precies hetzelfde probleem. Zij hebben het zelf simpel kunnen oplossen, nu is het alleen nog een kwestie van drogen :D

12. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook wel last van gehad! Inderdaad een 'bakje' wat ergens vol was gelopen door bladeren die er in zaten. Maar, we hebben het ook gehad doordat er ter hoogte van het lampje voorin een lek zat. Het water sijpelde dan naar beneden en liep dan door tot naast het stuur (Zeg maar haha). Daar liep het dan naar beneden via de zijkant, tot de grond!

13. zohra

zohra Niet meer actief

dit is idd een verstopte airco deafvoer zit aan de bij rij rijders kant evt nog lek voor raam of rubbers die missen in de onderkant vd auto aan de buitenkant dan.
    ga maar van de airco uit !!!

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn man roept gelijk toch niet een toyota Aygo? zo ja terug naar de dealer bekend probleem bij deze auto's (werkt voor dit merk )

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Als je de motorkap open doet dan zit er vaak een opvangbak voor water, deze ziet als je voor de auto staat helemaal achterin.
    Hierin zitten afvoerrubbers, die zitten vaak links en rechts.
    Het kan zijn dat hier blaadjes inzitten ik hebdit ook gehad met mn auto.

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

mijn moeder had dit ook, was een dakraampje waarvan de rubbers niet sloten.
    mijn man heeft toen alles eruit gehaald en dichtgekit.
    is al een vrij oude auto.

was wel vies, had echt een matje met champignons, na een week de auto niet gebruikt te hebben :$

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Soms weet je het gewoon niet. Ik heb een auto gehad van 25 jaar die zo lek als een mandje was. Hele plassen lagen er voor de passagiersstoel wat zo naar achter klotste :)Ik moest elke week leegscheppen en droogdeppen. Op een gegeven moment de deurrubbers vervangen, maar dat hielp niet.

Maar je kan inderdaad de deurrubbers proberen.

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben het rechtsachter, maar daar is het rubber van de deur niet goed. Maar het is goed dat dit topic er is want voor de winter wil ik die nog wel ff vervangen hebben... (stond vorig jaar dus flink aan die deur te rukken omdat ie dan vastgevroren zat :) )
    Bij een flinke plensbui lag er echt gewoon een plas water... We hebben getest of het van het rubber kwam door hem toen er een plensbui werd voorspeld even af te tapen, en idd toen geen water (en expres die kant in de wind gezet)

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hebben wij gehad met onze vorige auto, hadden een klein gaatje in de bodemplaat en later een gaatje bij wielkast. Auto is dus naar de sloop gegaan. Ook omdat er schimmel in de auto zat (auto word soms weken niet gebruikt)

20. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Zo'n klein gaatje kon niet gemaakt worden? :(:$

Bedankt voor al jullie adviezen, zal er straks maar eens (met m'n man) naar kijken. Hopelijk kunnen we het zelf oplossen, anders morgen de garage bellen.

Het is trouwens een peugeot! (onze speciaal aangeschafte gezinsauto die nog laaaang niet naar de sloop mag!!!)

Deel Deze Pagina