Mijn hondje Lety werd vrijdag ineens helemaal niet lekker, heel erg onrustig, hijgen en steeds bij haar kont likken en bijten. Lety is een dame met een gebruiksaanwijzing en ze kan erg angstig worden en dan bijten. Ik probeerde te kijken of er wat zat bij haar kont, maar het lukte niet goed ik zag wel dat het helemaal rood was. Ik heb dus de dierenarts gebeld en we konden gelukkig die middag nog terecht. Lety bleek een abces in haar anaalklier te hebben, deze is open gemaakt en schoon gespoeld. Verder heeft ze een antibiotica spuit gekregen en voor 10 dagen antibiotica tabletten. Zaterdag ben ik ben de tabletten begonnen, maar ze is nog steeds helemaal niet lekker. Erg sloom met wandelen, nog steeds onrustig/veel likken, veel hijgen en het eten gaat ook nog niet geweldig. (ze had vrijdag ook hoge koorts). Zouden jullie het nog even aankijken, of zal ik toch de dierenarts maar weer bellen? Ik weet niet hoe lang het duurt voordat de antibiotica aanslaat?
Ik zou even bellen, beter een keer teveel dan dat je je schuldig gaat voelen over waarom je niet eerder gebeld had.
Ik heb haar net even in de houdgreep gehouden en met een snuitje om haar neus weer gekeken. Ik heb het idee dat de andere kant nu helemaal rood en dik is:x. Dus gelijk de dierenarts maar weer gebeld, en we kunnen vanavond terecht. Arm beest...