Hmm ik zou een keer of 20 proberen of het écht niet past... ( lees, 20 keer heel erg hard de deur openslaan tegen die andere auto ). Irritant, ik kan daar ook écht niet tegen.
Serieus, wat een trieste figuren zeg. Ik heb ook een invalidenparkeerplek voor de deur, maar gelukkig zo dat er niemand achter me kan parkeren. Ik zou echt WOEST zijn.
Nou dat is heel simpel, ik had gewoon een deuk getrapt in z'n portier of even met de sleutel er langs van voor naar achter.
Als iemand scheef in z'n vak (of helemaal tegen het lijntje) staat, en ik kan mijn auto er nog nét naast wurmen, dan zal ik dat zeker doen, ook als diegene daardoor niet meer door de bestuurdersdeur kan. Als er nog volop ruimte in mijn eigen vak is, dan ga ik echt niet zo kleinzielig als die man in de openingspost expres iemand klem zetten. Ik woon nu eenmaal in de stad en daar is weinig parkeerruimte. Ik ben dus ook wel eens via de passagierskant (en één keer zelfs via de kofferbak) m'n auto in gegaan. Maar expres iemand klem zetten om 'haar te leren hoe ze moet inparkeren' vind ik erg triest. Expres schade aanrichten vind ik overigens ook niet kunnen. 'tuurlijk zet je jouw deur dan tegen die van hem, maar heen en weer bonken om 'hem te leren hoe hij moet inparkeren' is ook niet echt het goede voorbeeld.
Dat zou ik dus ook doen. Wij hadden onze wagen van de week ook gewoon IN het vak geparkeerd, maar een andere vent vond het ook nodig om strak op de onze te parkeren,(terwijl er aan de andere kant nog ruimte zat was) konden amper in de auto komen. Dan heb ik echt zin om mn deur gewoon 'normaal' open te doen, recht tegen de wagen van de ander. ''moet hij hem maar niet zo strak op de onze parkeren''
ik heb het ook weleens gehad en heb toen de eigenaar op vriendelijke toon verzocht even zijn auto opnieuw erin te zetten Hij kwam net aanrijden, ik zat nog in mijn auto en wilde uitstappen) ik was echt vriendelijk, maar kreeg een middelvinger en de vraag waar ik me mee bemoeide. toen heb ik mijn portier tegen zijn (niet bepaald goedkope) bmw aangeslagen, een deuk gemaakt en ben weggereden. ben er niet trots op, maar vond het wel heel erg terecht.
Niet naar één iemand in het bijzonder, maar naar iedereen die het gewoon vindt om dan de 'foutparkeerder' z'n auto te beschadigen: als de buren een keer iets voor je deur neerzetten of je op een andere manier dwarszitten, ga je dan ook hun ruiten ingooien of hun kozijnen bekrassen? Echt hoor, ik ben verbijsterd dat zoveel het normaal lijken te vinden om even een deuk in die auto te maken. Ik hoop dat het stoerpraat is, en dat je het in het echt wel uit je hoofd zal laten.
Onze hele leuke buurjongen (niet dus) heeft het een keer voor elkaar gekregen om zijn fiets gewoon RECHT voor onze voordeur neer te zetten. We konden niet naar buiten omdat zijn fiets ervoor stond. Die fiets is ook gewoon opzij gegooid ja. Daar vraag je toch om als je zoiets doet? Iemand die zijn auto zo dichtbij die van jou zet vraag er toch ook om? Dan kan je toch verwachten dat je een kras/deuk krijgt? Ik ga echt niet via de kofferbak instappen omdat die persoon te achterlijk is om zijn auto fatsoenlijk neer te zetten.
Ik ben blij dat wij auto op eigen terrein kunnen zetten als ik de verhalen hier zo lees.. Maar ik ben ook een keer via de kofferbak in mijn auto moeten klimmen op de parkeerplaats van de supermarkt.. Heel irritant! En ik was net drie weken daarvoor bevallen, dus ging niet al te soepel..
Als je je nog in je auto kunt wurmen via je eigen deur, dan zet je die deur zover mogelijk open, dus tegen die van de auto naast je. Misschien veroorzaakt dit een miniscuul putje in de lak. Maar hij gaat geen centimeter verder open door dit harder te doen en er een deuk bij te veroorzaken, dat vind ik dus gewoon vandalisme en eigen rechter spelen... Die fiets: als hij voor je voordeur staat dan zet je hem toch gewoon opzij? Waarom moet je daarmee gooien? Kun je dan makkelijker je voordeur in? Of denk je dat je buurjongen daar een leuker mens van wordt?
Ik gooi dan ook gewoon mijn deur open. Degene die zijn/haar auto zo parkeert weet dondersgoed dat er een kans bestaat dat de zijkant van de auto beschadigt raakt. Als ik zie dat het echt niet anders kon is het een ander verhaal.
En wat nou als iemand niet anders kon op het moment dat hij/zij parkeerde? Dus hij komt aan, ziet een superkrap plekje maar het past nét, en dan gaat degene aan de andere kant weg. Jij komt terug, je ziet iemand superkrap naast jouw auto staan en je denkt: ja hallo, ga eens even weg met je auto, BATS deur open en een deuk erin.... Dit is niet de situatie van TS, maar zo te lezen zouden sommige anderen het wel zo doen? Fijn hoor... Je lost er niets mee op, hooguit kun je je eigen frustratie even kwijt.
Jeetje, wat een niveau hebben sommigen hier, gewoon de autodeur ertegen aan gooien, fiets weggooien, sleutel langs de auto laten krassen. Zo krijg je inderdaad nieuw voer voor Bonje met de Buren, heb je naast een ruzie ook nog je 15 minutes of fame. Ik hoop serieus dat jullie kinderen die houding niet overnemen, dan is het einde zoek.
Als het zo een krap plekje is dat de auto nog net past maar er geen plek meer is om uit of in te stappen dan rijd je een stuk door en zoekt een ander plekje. Ook ik zou mijn deur even lekker open rammen, dan maar een deuk. Kan niet tegen die parkeerders die zo aso zijn. Wij hebben een keer met de auto vast gestaan, ze hadden voor en achter ons klem gezet. Mijn man heeft de auto eruit gewurmt de autot voor de andere auto gezet en even lekke rmet de trekhaak achteruit gereden. Op zo een moment boeit me dat niet, kan zo kwaad worden dan.
Wat een reacties!!! Ik persoonlijk ben wat rustiger van aard sinds ik kids heb. Maar moest me nu ook flink inhouden om niet met hem in discussie te gaan. Ik zou zelf niet mijn deur heel hard open doen,maar als mijn kinderen er niet bij waren geweest had ik wel even flink uit me slof geschoten
en ik ben verbaasd dat zoveel auto eigenaren alleen maar aan hun eigen denken en een ander klem zetten..................................... als ze zuinig zijn op hun auto dan laten ze dat wel uit hun hoofd om hem zo dicht op een ander te zetten en dan rijden ze een eindje verder om hem wel netjes te kunnen parkeren. ik was ff per ongeluk heel dicht met mijn tas met rits aan de buitenkant langs zijn auto gelopen en als ie een kras had gehad was dat eigen schuld hele dikke bult