Auto nodig met kids?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miepmiep83, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat zou ik dus een zwaar nadeel vinden van geen auto hebben... dat je afhankelijk bent van mensen die wel een auto hebben...

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

... we zijn helemaal niet afhankelijk! ;) Hoe kom je erbij?
    Taxi is ook zo gebeld hoor!

Toevallig hebben wij lieve mensen om ons heen die het aanbieden en dan zeggen we geen nee! En zo vaak beval ik niet .. dus nee, totaal niet afhankelijk hier! :)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind het wel nodig in die zin, dat als er iets is met je kind je zo in het zkh bent. Ties heeft een paar keer zijn elleboog uit de kom gehad en daar bel jè geen ambulance voor. Maar goed taxi kan ook natuurlijk.

En als je dagjes weggaat met je kind? Dagje indoor speeltuin of Efteling bijv.. Dan is openbaar vervoer toch wel erg veel extra prikkels voor een kindje.

Het kan wel, maar ik zou het erg lastig vinden.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nodig? Nee..
    Makkelijk? Ja..

Al denk ik dat als je het nu prima zonder red en je verwacht er eigenlijk weinig mee te rijden het wel 'zonde' is. Auto's worden er niet veel beter van als ze veel stil staan, benzine is (momenteel) erg duur, de maandelijks terugkerende kosten.. Tja, dan zou ik voor bijv. alleen de bevalling een ander plan bedenken: auto lenen, of misschien huren voor een x aantal weken, met de vk bespreken, misschien goede vrienden of buren die in de buurt wonen, etc..

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ja dat snap ik... maar ik zou dat gevoel krijgen dat ik afhankelijk zou zijn met een bevalling bijvoorbeeld, of als er iets gebeurd bijvoorbeeld...

wij zouden wel zonder auto kunnen. Ik heb ook een ov jaar kaart dus doe sowieso veel met openbaar vervoer. Maar bovenstaande houdt mij dus tegen... (plus dat het toch wel makkelijk is)

6. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Wij hebben geen auto meer. Onze oude kwam vorig jaar niet meer door de keuring en geld voor een nieuwe (plus bijkomend onderhoud) hadden we niet. Nu zit ik bij het abonnement voor een buurtauto van een vriend op, dus ik kan onder zijn naam gewoon een auto reserveren als we eentje nodig hebben. Is ook niet goedkoop, en zonder korting voor het OV zeker niet goedkoper dan met de bus en trein, maar wel erg handig voor als het een keer moet.

Voorlopig blijven we deze mogelijkheid gebruiken, misschien dat we op den duur wel zelf een abonnement afsluiten. Voor de rest kunnen we alles lopend of met de fiets doen en we hebben een bushalte voor de deur.

Misschien dat het alleen rond de bevalling vervelend is, omdat je dan wel afhankelijk bent van familie. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer...

Ik mis de auto ook helemaal niet, bij ons stond hij sowieso al veel stil: werd af en toe in het weekend nog wel eens gebruikt. Ik ben ook de enige met een rijbewijs, manlief wil wel maar pas over een tijdje :S

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoe doe je dat trouwens zonder auto met je weekboodschappen?

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Je kan toch verschillende keren kleine beetjes halen? ;)

9. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    In 2 keer: meestal ga ik eerst even naar de Lidl, die zit iets verder weg, dan heb ik mijn fietstassen vol en soms nog wat aan het stuur/op de bagagedrager. Daarna naar de Appie (zit wel dichtbij) voor alles wat bij de Lidl niet lukte/niet lekker is, dan meestal weer fietstassen vol en een tas aan het stuur.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nina verschillende keren daar ben ik niet zo van... je haalt toch meer...

11. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Nee, hoor, gewoon een lijstje maken (en je daaraan houden). Ik doe een keer per week boodschappen, alleen bij 2 winkels. En omdat ik niet alles in een keer meekrijg, en de winkels ook niet naast elkaar zitten, ga ik eerst naar de ene en dan naar de andere.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha ik maak altijd aan het begin van de week een weekmenu aan de hand van de folders, mijn voorraadje etc. en dat schrijf ik op een lijstje. Plus natuurlijk de 'vaste' dingetjes zoals luiers etc., maar haal eigenlijk nooit meer als dat er op die lijstjes staat. (Zonder een lijstje of als mijn man boodschappen haalt gaat dat nog weleens anders hoor hihi ;))

13. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij hebben nu geen auto maar met de 2e op komst lijkt t me toch wel handig. Ik zie mezelf toch niet naar de creche fietsen met 2 kinderen en door weer en wind (sneeuw enzo). Als t bij ons op loopafstand zou zijn zou ik geen auto aanschaffen.

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Als ik jouw verhaal lees, denk ik niet dat je een auto zult missen. Als je van tevoren afspreekt dat er eventueel meerdere mensen met auto's beschikbaar zijn rondom de bevalling, dan heb je in ieder geval vervoer achter de hand.
    Wij hebben 2 auto's. Eentje is momenteel niet nodig, maar als ik straks na de bevalling weer ga werken wel, dus hier blijft 'ie, ook al staat 'ie nu tot september stil (wel wegenbelastingvrij hoor).

15. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals hierboven ook al gezegd is; nodig nee, handig ja.
    Tijdens de zwangerschap van mijn dochter hadden we geen auto. Voor de bevalling hebben we een taxi gebeld en mijn ouders hebben ons na 4 dagen ziekenhuis (keizersnede) naar huis gebracht.

We wonen in een grote stad met prima OV (en fiets) en hebben hier geen familie in de buurt die wel een auto hebben dus lenen is niet handig. Toen dochter een half jaar was hebben we wel een auto gekocht. Met name voor familiebezoek, bijna alle familie woont 2 uur rijden verderop en niet iedereen is per ov bereikbaar.

Een jaar geleden is die auto in de prak gereden en doen we weer zonder. Dochter kan makkelijker mee met OV nu ze zonder buggy ed kan en de kosten wegen niet op tegen het gemak op dit moment. Met kerst rijden we vaak van hot naar her en dan huren we gewoon een auto, zo ook met eventuele familieweekenden.

Nu verwachten we een tweeling erbij en dan lijkt het OV toch wel weer een stuk lastiger. Ik verwacht tzt dat er wel weer een auto komt.

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Met de bakfiets of de bolderwagen! Gaat prima hoor, doe nooit boodschappen met de auto. Hebben dus wel een auto maar gebruiken hem soms weken niet. Maar zou hem ook niet willen missen:mijn ouders wonen op een uur reizen en het openbaar vervoer is hier niet alles en met vakanties ook niet. Maar zonder gaat natuurlijk ook prima zeker als jullie wel een goed open baar vervboer hebben.

17. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben zwanger vd derde, en we hebben geen auto.
    alles zit hier op loop of fietsafstand het is alleen waardeloos als het slecht weer is, of je moet met je kids naar dokter of zknhuis. dan mis ik t wel hoor!

18. Elies25

Elies25 Niet meer actief

heb je een auto nodig als je kinderen hebt? Hebben jullie zelf een auto, of juist niet? Hebben jullie een auto geregeld rond de tijd dat je uitgerekend was, zodat je zelf naar het ziekenhuis zou kunnen (en dus geen taxi hoefden te bellen)?

Wij hebben altijd een auto van het werk van mijn man gehad. Ik ga naar het werk met openbaar vervoer en dat is prima te doen hier in de omgeving, ook naar Utrecht of gewoon hier naar t centrum is met de bus goed te doen.
    Maar ik ben toch wel erg op onze auto gesteld: grote boodschappen 1 keer in de week, naar ouders (45 km rijden en met ov ben je ruim anderhalf uur onderweg), andere uitjes en als er wat is, vind ik het ook erg handig.
    Wij hadden tot een paar maanden geleden een auto voor 2 personen (zo’n half busje). Mijn man heeft toen gevraagd ome en 4persoonsauto ivm onze beeb die straks ook mee moet kunnen rijden. Die hebben we nu gekregen, en moet zeggen dat het een hoop rust geeft. Geen gedoe met naar t ziekenhuis straks en ook daarna altijd beschikking over een auto. Voor ons dus onmisbaar. Maar dat is misschien ook omdat wij het altijd zo gewend zijn. Hebben een tijdje zonder auto gezeten en baalde daar behoorlijk van. Elke dag boodschappen mee vanuit werk (ipv 1 keer in de week en doordeweeks nog 1 aanvulling), naar ouders tijden lang onderweg enz.

Het is niet noodzakelijk en kost ook wel wat centen, maar het is aan jullie of jullie hem echt veel nodig zullen hebben.

Denk idd wel aan dat je je kindje pas vanaf dat het kan zitten mee kan nemen op de fiets. Al heb ik pas iemand zien rijden met een maxicosi achterop de fiets gebonden haha. Het kan wel, maar zou dat zelf nooit doen!

19. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook zonder auto.
    Alles zit in de buurt en anders pak ik het OV.
    Met de bevalling maak ik me ook geen zorgen, SM en mijn vader staan altijd paraat en zijn hier binnen kwartier. Desnoods bel je een taxi.
    Boodschappen, wij fietsen hier eens per week naar winkel, hoewel het makkelijk lopend te doen is, maar dan kunnen we tassen aan het stuur hangen.
    Straks met de kleine wellicht een bakfiets aanschaffen, maar dat zien we tzt wel ;)

Deel Deze Pagina