Auto nu al stuk?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Leasen lijkt duur maar dat is het echt niet... Wij zijn overgestapt op een lease auto voor mij en zijn beduidend minder geld kwijt dan aan een eigen auto.

2. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Leasen is echt wel veel duurder dan een auto zelf aanschaffen hoor. Daarbij komt ook nog dat je aan een contract vast zit...

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij hebben zo ook een auto gekocht bovag bedrijf.
    hij reed prima tot dat hij voor de deur stond starten niet meer.
    al snel tot de conclusie gekomen dat de startmoter het niet deed.
    dit was 2 dagen na het kopen de beste meneer opgebeld die was bezig met een juaguar we moesten later maar terug bellen over onze renault.
    we hebben zelf de startmoter besteld oude eruit gehaal bleek hij volledig geoxideerd of hoe het het noemt te zijn opgescheurd nieuwe terug gestuurd.
    helaas 4 dagen later kwamen we tot de conclusie dat de verwarming het niet deed (tijdens proefrit wel gemerkt maar volgens de beste mensen was dat een renault kwaal duurde gewoon lang voordat hij warm werd).
    nog 2 dagen later koppacking kapot wiellager verrot rechter vooras.
    een hoop geld verder zonder hulp van de garage waar we hem gekocht hadden hebben we er nog 2 jaar mee gereden en een ongeluk gehad en zijn we er mee uit gescheden om er nog geld in te pompen rechter vooras mocht weer vervangen worden (kwam niet door het ongeluk).
    we moesten direct een andere auto hebben inverband mijn man zijn ziekte nu een prima auto groot maar zuipt als een tierelier maar we durven niet meer op pad voor een andere auto bang dat we dan weer een miskoop hebben.
    nu staat hij meer voor de deur als wat anders voor ons kost de tank gewoon teveel:(:(

4. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Je hebt 2 opties. Leasen voor een x periode. Of soort van afbetaling per maand. Dit tweede wordt vaak afgeraden.

Wij leasen onze auto voor 430 euro per maand (luxe nieuwe auto met alles er op en er aan). De enige kosten die we hebben zijn benzine kosten. Alle overige kosten zitten bij de prijs in. We leasen voor 2 jaar en mogen hem daarna weer inruilen voor de nieuwste auto.

Als je alles gaat berekenen

Wegenbelasting
    Verzekering
    Afschrijving
    Kleine beurt
    Grote beurt
    Extra kosten

Reken maar eens uit op een site wat de auto per maand kost. Wij hebben allemaal auto's in de sheet gegooid (2e hands van 3000 euro tm 10.000 euro) en geloof me je schikt je kapot wat je auto kost. Vooral de afschrijving vergeten mensen vaak.

Dit was echt een super oplossing. Ben er zo blij mee.

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    En hoeveel km mag je daar per jaar mee rijden? Ik zit zelf al op 30.000km per jaar. Heb twee beurten in een jaar die me dan gemiddeld 150 euro kosten max 200 euro. Als ik alles uitreken en dus ook nog mijn benzine ernaast moet betalen ben ik zeker goedkoper uit met een auto die ik koop. En je moet sowieso nooit een auto nieuw kopen, dat is weggegooid geld. De afschrijving in de eerste periode is namelijk het grootst. Ik heb mijn auto met een km stand van 25.000km gekocht. Nog geen kosten aan gehad behalve dan mn beurtjes maar dat is het geld niet..

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij gaan ook voor private lease binnenkort, de zekerheid betalen we graag wat extra voor. We gaan voor een 24 mnd contract maar langer of korter kan ook.

7. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Tja zonder garantie heb je geen poot om op te staan. Wanneer je garantie hebt of kunt bijkopen staat het er altijd bij vermeld en bij Bovag garages heb je pas garantie bij een auto vanaf 4500.
    Betekent overigens niet dat je niet de garage moet bellen en deze onder druk zetten en niet direct een nee accepteren want dat zou ik echt wel proberen, nee heb je en ja kan je krijgen.

8. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Hoeveel km mag je met een prive lease auto rijden dan?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Je hebt verschillende contracten, wil je meer km per jaar rijden dan betaal je een hoger maandbedrag. Wij gaan de volgende keer ook voor een lease auto. Geen onverwachte kosten meer en geen afschrijving.

10. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    En waar leasen jullie dan allemaal als ik vragen mag? Ben nou toch wel benieuwd haha

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Ik snap dat het kut voor ts is maar ze heeft hem 5 weken zonder garantie! Dat is natuurlijk al niet slim. Dan kan er van alles kapot gaan. Mijn vorige auto is 1.5 week naar keuring kapot gegaan. Het kan altijd..

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Alsnog...

Ik zou ook echt niet akkoord gaan met een auto die het na 5 weken begeeft en "helemaaaaal nagekeken" aldus de verkoper...

13. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Antwoord op een paar vragen...

Wij mogen 40.000 KM per jaar rijden met onze auto. Alles wat er boven komt betalen we 0,19 cent per kilometer. Je kan ook meer of minder kilometers afnemen.

Prijs is afhankelijk van je contract. Neem je een 1 jarig (bijna niet te vinden) 2 jarig of 5 jarig contract. Welke auto wil je. Een Ford focus is een stuk goedkoper als een BMW of een Audi. Hoeveel kilometers wil je er bij. Wil je leren of stoffen bekleding etc. Je kan een lease auto zelf samen stellen. Uiteraard met hoe meer luxe hoe duurder het maand bedrag wordt.

Wij leasen een Skoda Fabia Combi. Nieuw model eind 2015 uitgekomen. We hebben alle luxe in de auto laten zetten wat wij belangrijk vonden. We hebben sport stoelen, glazen dak (zo veel meer licht!), usb oplader, iso fix etc. We mogen 40,000 KM per jaar rijden en alles zit dus bij het maand bedrag in. We hebben een 2 jarig contract. Over 2 jaar mogen wij een nieuw contract af sluiten en kunnen dan weer een auto uit een showroom of zelf een auto laten samenstellen zoals wij dit willen hebben. Je rijdt dus altijd in de nieuwste auto's die helemaal is samengesteld met jou wensen. We hebben de auto trouwens bij de dealer zelf geleased. Dit was voor ons het goedkoopst, maar je hebt ook een tal lease maatschappijen.

14. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Pff wat een ellende zo TS, klinkt erg raar allemaal. Ben inderdaad wel bang dat de garage er zelf niks meer aan gaat doen :(

Wat ben ik blij dat mijn kerel veel van auto's weet, zelf koppakking kan vervangen e.d. Nu zijn de remmen van mijn auto bijna af, oliebeurt moet gedaan worden en er zit een gaatje in de uitlaat wat gefixt moet worden voor de APK over 2 maanden maar dat komt goed. Verder zelf ook met mijn vorige auto pech gehad, dus helemaal onoverkomelijk is het nooit, maar sinds we een Volvo hebben (nu 3 jr) nooit ellende. Relatief hoge wegenbelasting, maar mijn auto loopt als een zonnetje gelukkig.

15. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    En heb je nog een eigen risico?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind leasen toch wel erg duur, leuk als je persé een nieuwe auto wil rijden maar anders niet. Wij betalen voor onze auto per jaar in totaal ongeveer 1500 euro (verzekering, belasting en onderhoud). Hebben er in 2010 8000 euro voor betaald en rijden er nu al 6 jaar zonder problemen mee. In die 6 jaar waren we voor een lease auto al 30000 euro kwijt geweest, nu in 6 jaar bijna 17000 euro. Grote voordeel is wel dat je met leasen in een nieuwe auto rijdt en geen onverwachtte kosten hebt. Maar voor die 2400 euro per jaar extra hoeft dat voor mij niet.
    Edit: nu heb ik het voorbeeld genomen van LoeForceOne, heb even gekeken op de site van Ford en voor een Focus zou het kunnen voor 350 euro per maand, maar dan betalen wij alsnog 1500 euro per jaar meer dan nu.

Wij kopen onze auto's altijd bij een dealer met half jaar garantie. Als er eens iets was, was dat nooit een probleem, werd netjes verholpen. Je betaalt voor de auto misschien iets meer, maar je weet dan zeker dat er echt niets mis mee is en anders goed geholpen wordt.

17. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Goed punt snoopy1979! Denk dat ik daarom ook niet voor lease hebben gekozen toen

18. Ik heb het toevallig vanmiddag uitgerekend, haha. Ik heb gewoon het hele aankoopbedrag meegenomen, 36 keer de wegenbelasting en verzekering bij elkaar opgeteld (want we hebben 'm nu precies 3 jaar) en alle rekeningen van het onderhoud, de reparaties en de keuringen etc. Ik kwam uit op €7500. Dat zou ruim €200 per maand zijn. Daar kunnen we helaas geen auto (die groot genoeg is) voor leasen.. Nu zou ik er ook best nog wat bij willen leggen hoor, juist vanwege de zekerheid die je dan hebt, maar het bedrag wat we nodig hebben voor een auto die aan onze eisen voldoet te kunnen leasen, kunnen we helaas (nog) niet missen..

19. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ja dat is dan wel een groot verschil (200 euro meer per maand). Maar wie weet ooit!! Het geeft ons in iedergeval rust.

20. Als m'n man nou ein-de-lijk eens een vast contract krijgt (werkte maanden als uitzendkracht en nu alweer maanden op detacheringsbasis), kunnen we via het bedrijf waar hij werkt leasen. Dat zou helemaal mooi zijn :D

Deel Deze Pagina