Hier ook 2x pech gehad met een 2e hands auto. Die we nu hebben is nog slechter dan we hadden voorheen. Helaas niks aan te doen heb ook geen garantie. Maar is wel enorm balen! Heb niet zo'n groot portemonnee
Ja dat is helemaal ideaal! Betaal je alleen maar klein bedrag vaak wat ze van je loon inhouden. Beter kan niet. Hier moesten we kiezen of x bedrag loonsverhoging of auto van de zaak. Keuze was vrij makkelijk 😇
Kijk er alleen wel mee uit als je nog een nieuw huis wilt kopen, omdat ze leaseauto niet meetellen als inkomen en je dus minder hypotheek kunt krijgen.
Vandaag BOVAG op gebeld en die gaf het advies om naar een juridisch loket toe te gaan Daar ben ik geweest en zij zeggen dat ze het moet oplossen op hun kosten Heb dus de garage opgebeld en hij blijft zeggen dat ze de auto voor een klant van hun verkocht hebben en dat zij er zelf buiten staan maar omdat ze het rot genoeg vinden willen ze ons helpen door ons coulance korting te geven Eigenlijk wil ik die vorige eigenaar wel eens horen wat die nu te zeggen heeft maar dat gaat helemaal buiten ons om
Als de auto in consignatie geplaatst was heeft de garage alleen maar de auto verkocht in opdracht van een klant, de garage maakt plaats in de showroom,laat de auto poetsen,de auto word nagekeken en alleen gerepareerd als de klant/eigenaar toestemming geeft hiervoor omdat hij de reparatie moet betalen. Je koopt eigenlijk de auto particulier dus zonder garantie,de garage heeft nl de auto nooit in zijn eigen bedrijfsvoorraad gehad ,maw, je sluit geen verkoopovereenkomst met de garage maar met een particulier. Pas als een auto officieel van het bedrijf geweest is en je een directe verkoopovereenkomst had met het bedrijf zelf, kan je het bedrijf aan de garantievoorwaarden houden. Dat het bedrijf jullie korting wil geven op de reparatie is netjes.
Zo herkenbaar. Wij hebben een aantal jaren geleden ook een auto gekocht bij een dealer, een megane. Pff wat een drama hebben we daar aan gehad. Dealerboekjes die waren vervalst, onderhoud dat niet was uitgevoerd. De garage was lid van de bovag, maar dat stelt ook niks voor. De bovag kon namelijk niets voor ons doen. Garagehouder stond bekend als oplichter en ging gewoon elke keer onder een andere naam verder. Uiteindelijk hebben we een nieuwe auto gekocht en de megane ingeruild. Succes!
Ik zou het laten gaan. Kost alleen maar energie en je wint er niets mee. Pak die coulance korting, blijf beleefd zolang je die korting nog niet hebt en kom daarna nooit meer terug.
Ligt eraan. Ik heb een leaseauto via m'n werk. Ik zit dus niet vast aan het contract. Als ik uit dienst ga lever ik m'n auto in en wordt het Eem poolauto (ik mocht dan niet onbeperkt kiezen als ik een klasse hoger wil rijden dan bij m'n functie hoort heb je dat bijv wel dat je dan je lease contract moet afbetalen.) Daarnaast mag ik onbeperkt prive rijden (zit wel een max aan maar die haal ik nooit aan prive per jaar), heb ik een tankpas. Onderhoud is hier trouwens wel duurder dan die 2 x per jaar dan jij beschrijft. Wij hebben ook een eigen auto voor mijn man en die is wel duurder voor ons per jaar. Hebben we expres naast elkaar gelegd. Maar eens dat je het wel altijd goed moet uitrekenen en naast elkaar moet leggen want het scheelt per situatie maar het kan voordeliger zijn. On topic: wat vervelend zeg ts! Ik denk helaas dat het dus pech hebben is. Misschien dat je nog wat kan regelen met vorige eigenaar?
Klopt Snoopy! Privé lease is altijd een stuk duurder dan een goede tweedehands auto kopen van een betrouwbaar merk/type. Maar sommige mensen zijn risico avers en willen 'zekerheid'....en net als bij verzekeringen betaal je daar (dik) voor! 😅 Zakelijke lease via een werkgever is weer een ander verhaal. Ik had destijds rond de Eur 700,- p/m bijtelling meen ik....maar daar zaten ook ongelimiteerde kilometers bij inbegrepen PLUS alle benzine, óók overal in het buitenland. Dit was een Audi 6 Avant, kan ook goedkoper (en duurder) natuurlijk.