auto ongeluk. beelden blijven hangen.

Discussie in 'De lounge' gestart door senna999, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Jeetje wat heftig zeg!!
    Het zou heel goed kunnen dat je een trauma hebt!
    Ik zou in elk geval er over blijven praten en ondanks alles toch in de auto blijven stappen en vooral bij dat soort wegen zodat het geen belemmering word! en voor je eigen gevoel een volwassene naast je!

ook zou ik slachtofferhulp aanvragen!

Heel veel sterkte!

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb ooit een ongeluk gehad waarbij er een dode viel. Ik was de 3e bestuurder en heb beiden auto's kunnen ontwijken. Auto was wel kapot omdat ik over een wiel ofzoiets reed en door de stoep.
    het dodelijk slachtoffer was niet in fout. Jonge gast wat naar huis reed van zijn werk en een kindje had. Degene die in fout was had gedronken, draaide zich op de baan zonder te kijken waardoor hij tegen die jonge gast botste en hij uitweek naar een boom. Die jonge gast reed netjes de toegelaten snekheid, ik reed er ongeveer 5 te hard. Was er niks gebeurd had ik hem een halve minuut of minuut later ingehaald

Ook geen slachtofferhulp gehad, huisarts zei me wel dat ik moest autorijden, zo veel mogelijk en niet uitstellen.
    Ik ben heel slecht in namen maar die jonge gast zijn naam ga ik me nog herinneren als ik 90 ben.

als ik u was zou ik hulp zoeken. Vooral ook voor hulp hoe ermee om te gaan ivm je dochtertje

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Yes ik ben aangereden door een vrachtwagen op de snelweg jaren geleden, beide met 80 aan mijn kant. Ik was net daarna echt rustig maar de volgende dag begon ik te trillen en ben daarna twee weken ziek gewest. Daarna nog lang verkrampt gereden en vervolgens nog lang bang geweest voor vrachtwagens. Zeker wel 2 jaar denk ik. Beelden waren snel weg. Ik vond vooral het idee dat ook al lette ik goed op ik toch een ongeluk kon krijgen. Dat gewoon een malloot je aan kan rijden. Ik vond het best wat impact hebben hoor. Ik ben wel dezelfde dag nog in de auto gestapt.

Veel over praten. Sterkte!!

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bah wat naar! Ook voor je kinderen en dat je dochter hierdoor nu bij je in bed slaapt. Zo sneu :( . Slachtofferhulp zou denk ik wel verstandig zijn.

Jaren geleden, toen ik 16 was, (nu 25) heb ik op de snelweg een auto-ongeluk gehad. In een bocht in de vangrail terecht gekomen, over het wegdek naar de andere kant gebotst en uiteindelijk stonden we omgekeerd op de snelweg. Jaren lang heb ik die bocht eng gevonden, ik vergeet het ook nooit meer. Maar ik rij er inmiddels wel zelf prima doorheen, bij iemand anders in de auto vind ik het nog steeds minder fijn.

Het kan dus echt nog een hele tijd duren. De scherpe kantjes zullen er vast binnenkort lichtelijk af gaan, maar ik ben bang dat je die angst nog heel lang zult hebben.

5. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Pff heftig. Sterkte! Het zou mij al helpen als ik wist hoe het met het slachtoffer gaat.

Jaren geleden heeft mijn opa een ongeluk gehad. Nog steeds als ik op die plek rijdt, krijg ik kippenvel over mijn hele lijf. Bah.

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Heftig zeg! Ik heb ook ooit een ongeluk gehad (mijn schuld) en dat is inmiddels al 8 jaar geleden maar heb er nog steeds last van. Ik ben altijd aan het "meeremmen" als mijn man rijdt en hou heel veel afstand. Ik zou idd hulp zoeken want zoiets vergeet je niet snel.

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Maak morgen een dubbele afspraak met je huisarts. Hij/zij kan je ook helpen, evt doorverwijzen naar maatschappelijk werk.

Slachtofferhulp: soms komt het voor dat ze zeggen, als u er over een halfjaar nog last van heeft, dan gaan we u pas helpen.
    (Mijn ex is overvallen in zijn bedrijf met een wapen, en slachtofferhulp had dit tegen hem gezegd)

Inmiddels tegen de 10 ongelukken van dichtbij meegemaakt. (Als auto er vlak achter) en ik ben ook een vd weinige, die werkelijk stopt, 112 belt, wacht op de ambulance. De gewonden zoveel mogelijk "wakker" te houden. (Moet nodig een keer op ehbo cursus)
    De beelden slijten wel, maar ik kan ze allemaal zo voor me houden (de oudste is wel 15 jaar terug)

Als je weer gaat rijden, vermijd even de die weg. Eerst even zelfvertrouwen krijgen. Langzamerhand bouw je het gewoon op..
    De wetenschap dat de ander het heeft gehaald is ook erg fijn.

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Hier zijn ze vijf jaar geleden achteropgereden heb whiplash aan over gehouden ...maar als we file stilstaan of er rijd er eentje op me bumper heb ik t nog steeds spaans benauwd

zoek er hulp voor en praat erover

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Inmiddels bij het politie bureau geweest en de man maakt t naar omstandigheden goed. Hij is geopereerd aan diverse breuken in zijn arm en geeft ook paar ribben gebroken. Hij ligt nog wel in t ziekenhuis.
    Heb ook folder van slachtoffer Hulp meegekregen en heb nog even met de agente erover gesproken.

Deel Deze Pagina