auto ongeluk dus nieuwe autostoeltjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    De stoeltjes zijn ontworpen om de klap op te vangen. Denk aan een helm, maar dan voor het kinderlichaampje.

Ik denk dat de kans dat hij uit elkaar springt minimaal is, maar er bestaat wel een kans dat de stoel de klap niet meer op kan vangen en het lichaam van jou kindje dit moet doen.

De stoel is gevuld met isolerend materiaal om de klap op te vangen. Na een ongeluk kan het zijn dat dit materiaal gedeukt raakt en dus een tweede keer niet meer naar behoren werkt. Denk hierbij aan ingedeukt schuimrubber.

Mijn advies: nieuwe stoelen aanschaffen en verhalen op de tegenpartij.

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    aha, duidelijk dus. Bedankt dames!

Dat word dus weer nieuwe stoeltjes kopen. Paar jaar geleden ook al een ongeluk gehad, ook niet mijn man zijn schuld en toen ook nieuwe stoeltjes gekocht ( gelukkig ook vergoed gekregen )

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nieuwe stoelen kopen en declaren. De oude weggooien.
    NIET verkopen of weg geven....:)

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Of een auto total loss is, heeft nog niet zozeer alleen met de schade te maken, maar meer met de schade in combinatie met de dagwaarde van de auto. Is de schade van de auto hoger dan de dagwaarde, dan spreek je in verzekeringstermen al van total loss. Dus heb je 1500 euro schade aan een auto die een dagwaarde heeft van bv 900 euro, dan is je auto al total loss. Kan heel goed zijn dat je auto er dan niet eens total loss uitziet.

Om terug te komen op je vraag, absoluut nieuwe stoeltjes kopen. Je hebt er een botsing mee gehad en dan wordt de veiligheid ervan niet meer gegarandeerd. Kosten verhalen op de verzekering van de tegenpartij.

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier hebben we laatst een aanrijding gehad met een vrachtwagen en ook hier moesten we een nieuw stoeltje kopen (we hadden Romer gemaild wat het handigst was om te doen). Inderdaad vanwege de haarscheurtjes etc en omdat ze de veiligheid niet meer kunnen garanderen. Ook al ziet het oude stoeltje er nog tiptop in orde uit (was ook net nieuw..). Afvoeren op een veilige manier zodat niet iemand anders hem weer kan pakken en gebruiken (dus niet bij grofvuildag langs de weg zetten bijvoorbeeld).

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat bedoelde ik..

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

waarom vraag je het nu dan eigenlijk:)

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    omdat nu de aanrijding minder erg was.
    En omdat ik me toch afvroeg of het toch echt nodig was en waarom eigenlijk.

En meestal doen ze ook wel onderzoeken zodat veel adviezen een jaar later alweer anders kan zijn ;)

Dus vandaar mijn vraag eigenlijk

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    haha, like....:D

10. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij hebben dit dus ook voor gehad.
    De verzekering van de tegenpartij vond het niet noodzakelijk dat het stoeltje werd vervangen.
    Onze verzekering vond dit dus wel.
    Na een hoop geharrewar werd het wel uitgekeerd maar heeft even geduurd.

Deel Deze Pagina