Auto ongeluk en klachten

Discussie in 'De lounge' gestart door Kraamzuster, 22 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik zou echt een letselschade advocaat nemen, ben zo blij dat ik het ook gedaan heb.

Ik denk dat ik zo'n 2 maanden niet kon werken en daarna heel langzaam opgebouwd.

Helaas krijg ik geen vergoedingen meer omdat een whiplash niet aantoonbaar op een foto is te zien. Toendertijd was er niet genoeg aan te tonen dat ik blijvend schade zou houden. Dus ook hier afgekocht.

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Op een foto of scan ga je een whiplash niet zien. Een fysio of manueel therapeut kan er heel veel mee. Maar het is echt een lang traject. Ik ben zeker 1,5 jaar bezig geweest tot ik weer redelijk pijnvrij was en vooral bleef.

3. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Wat vervelend dat het niet aan te tonen viel. Dan zal het voor mij ook weinig nut hebben om het aan te tonen. Want idd.... hoe ga je en whiplash aantonen.....

4. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Voor de dames met whiplash.....

Werden jullie ook misselijk van de pijn na activiteiten?

Ik zette net alleen wat borden in de vaatwasser....... kotsmisselijk en lijkbleek van de pijn. Is toch niet normaal dit?

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Kraamzuster ik zou er echt op staan dat er foto's gemaakt worden zo snel mogelijk. Niet zozeer omdat een whiplash ermee aangetoond kan worden maar juist omdat er dan een zogenaamd 0 punt is van vlak na het ongeval. Mocht er op latere foto's artrose of splondyose zitten op je (tussen)wervels dan kan daarmee aangetoond worden dat het een gevolg van het ongeluk is. Je hebt immers vaak niet vlak ervoor foto's laten maken zeg maar.
    Hier was het dus het probleem dat mijn huisarts mij wel gezien heeft etc maar geen foto's heeft laten maken van nek, rug en heup. Ik kon dus niet 100% aantonen dat bijv de verkalking bij mijn heup na het ongeval is ontstaan.
    Heel cru maar heb recent een mri gehad van mijn nek en daar blijken al mijn tussenwervels splondyose te hebben en van mijn nek waren vrij 'recente' foto's beschikbaar en een mri waar het op zichtbaar was van voor het ongeval. (Als ik dit dus 4 jaar geleden had geweten had ik mij noot af laten kopen).

Jessi79 en linnim vinden dit leuk.
  6. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Neem een letselschade advocaat hier zijn ze in 2010 achterop gereden heb er dagelijk ellende van

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    @Kraamzuster @frummeltje31 excuses, klopt idd wat jullie zeggen dat je een whisplash niet ziet op foto's/scans. Mijn zus had daarnaast ook iets van een stukje bot/wervel wat verschoven is door het ongeluk. Dus alsnog zou ik foto's/een scan laten maken.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Je kunt het misschien niet aantonen maar je kunt wel een geldbedrag eisen met een letselschadeadvocaat om kosten te dekken van dingen die je misloopt nu qua werk en financiën, wat je nu niet meer kan en of nu extra geld kost. En daarnaast nog als tegemoetkoming.

Kraamzuster vindt dit leuk.
  9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou met zulke pijn toch echt nu direct weer even contact opnemen met de HAP. Dit klinkt alles behalve normaal.

En wat betreft de letselschade, neem absoluut een advocaat of letselschadeburo in de arm. Mijn broertje had ooit een ongeluk (achterop een scooter zat hij, auto kwam uit een uitrit). Hij heeft 5 operaties aan zijn knie gehad, daarna kon het ook niet meer. Hij is de rest van zijn leven beperkt met zijn knie. Tijdens die periode heeft de tegenpartij alles moeten betalen. Ziektekosten die niet gedekt werden, loonderving e.d. Na de laatste operatie zijn ze over een vergoeding gaan praten en heeft hij echt heel veel geld gekregen ter compensatie voor zijn levenslange beperking in zijn knie. Neemt niet weg dat hij bv nooit meer zal voetballen (wat zijn passie was), maar zonder dat buro was dat geld er waarschijnlijk niet geweest. Daar kan hij nu toch mooi zijn zoontje en dochter lekker van naar allerlei clubjes laten gaan.

10. June12

June12 Lid

14 sep 2020
    48
    24
    8
    Vrouw
    Wat naar dat je een auto-ongeluk hebt gehad. Ik zou je ook willen adviseren om een letselschade advocaat in te schakelen.

Ik heb ruim 3 jaar geleden een auto-ongeluk gehad en helaas (ik hoop nog steeds tijdelijk) arbeidsongeschikt geworden. Na manuele therapie werd het bij mij erger dus dat zou ik persoonlijk afraden (de eerste tijd). Ik hoop dat het bij jou allemaal voorspoedig gaat herstellen. Neem je tijd en rustig aan!

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Voor mij komt dit over alsof er een zenuw in je nek bekneld zit.
    Is hier al naar gekeken?

Wellicht kun je een osteopaat bezoeken als je het idee hebt dat je via de weg die je nu bewandelt niet veel verder komt.

Sterkte ermee!

PS: een osteopaat is best prijzig en wordt volgens mij altijd (of in ieder geval in veruit de meeste gevallen) uit eigen zak betaalt.
    Ook wat dat betreft loont het om op zoek te gaan naar een letselschadeadvocaat.

12. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.440
    1.030
    113
    Vrouw
    Jeetje @Kraamzuster heftig zeg. Heb je inmiddels de huisarts gebeld voor verwijzing?
    Sterkte!

13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.897
    113
    Vrouw
    Heftig! Klinkt als een whiplash.
    Kan wel een hele tijd duren
    Heb er eentje gehad een jaar of 10 geleden, ongeveer op dezelfde manier opgelopen, stilstaan aan rode licht en iemand vol erop langs achter, uiteindelijk vanaf geraakt met een osteopaat, toen was ik na 2 afspraken vanaf.
    Had toen het gevoel dat mijn hoofd niet meer vast zat op mijn lichaam, moeilijk te beschrijven, en idd ook veel hoofdpijn en misselijk en draaierig.

14. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Hi dames! Even een berichtje vanuit hier.

Het lijkt erop dat de fysio gelijk had. Het wordt echt minder. Nu vooral pijn bij onverwachtte bewegingen. Zoals niezen of een dochter die ineens aan me gaat hangen. En als ik "teveel" doe op 1 dag dan merk ik dit ook. Als in: fysio, even op kantoor helpen, wasje opvouwen, kids halen van school. Dan heb ik savonds meer last en ben ik gesloopt.

June12 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Ik baal als een stekker!

De afgelopen tijd ging het echt de goede kant op. Voor mijn idee kwam het normale leven alweer in zicht...... tot afgelopen maandag, toen de pijn weer verergerde na de fysio behandeling.

Fysio geeft aan dat dit normaal is, en dat hij zulke pijn pieken vaker ziet.

Iemand hier ervaring mee?

Deel Deze Pagina